Rastløs Startet 10.Februar.2008 Del på Facebook Startet 10.Februar.2008 (redigert) - Rev av presseningen, tømte ut frostvæsken av motoren og la på tur ut Frognerkilen. Blikkstille vann sol og med varmedress var det faktisk helt ok temperatur. Det er tidligiste start jeg har hatt på båtsesongen noen gang. ( tror jeg skal fortsette å ha båten på vannet om vintern gitt) Neste helg tror jeg seilene kommer på igjen også. - Og nå får jeg kanskje brukt for det fine varmerøret jeg kjøpte i høst også. La en 80 watt under motoren nå i ettermiddag, båten er hermed nesten klar for sommeren. Redigert 10.Februar.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Det har vært mange fine dager på fjorden så langt. JEg har vært ute 5 turer hittil i år. Hadde vært ute i dag også hvis ikke det var for at jeg bør bytte girkasse før sesongen starter for fult. Men hadde en flott tur på fjorden i går, med seilene oppe. Jeg forstår ikke hvorfor så mange folk setter båtene på land om vinteren. Det er så mange flotte dager på fjorden i vinterhalvåret. For meg som jobber med båt så er kanskje slike dager som i dag de beste i hele sesongen. Da har man god tid, ikke noe stress og ikke et vanvittig arbeidspress. I mai og juni er det også flott, men da er det ikke alltid så lett å nyte det på samme måte som nå da man stort sett er sliten og jobber 15 timers arbeidsdager hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Fikk vært med på en 3 timers seiltur i dag på Bremsnesfjorden. Kristiansund for de som ikke er kjent. Har vært et nydelig vær i dag her oppe . Var forresten min første seiltur "ever" . Så nå må jeg bare intensivere jakten på seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Det ble 2 overnattinger i helgen i båten. Fredag fint, men litt mye tåke. Lørdag lettere men fint og i dag Søndagen helt nydelig på havet. Sol og fint 6m/s vind og 0,5 m bølger. Dette er livet, når en får seilt om vinteren også. På Sørlandet. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
tom-ass Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Jeg er så missunnelig!!! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
KenBjork Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 (redigert) Fikk vært med på en 3 timers seiltur i dag på Bremsnesfjorden. Kristiansund for de som ikke er kjent. Har vært et nydelig vær i dag her oppe . Var forresten min første seiltur "ever" . Så nå må jeg bare intensivere jakten på seilbåt. Rundt kl 13? Såg en seilbåt som gikk for motor idag, når vi var på vei til by`n. Skulle på middag til svigers og klarte ikke la båten ligge. Redigert 10.Februar.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Sistestyrmann Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Stemmer nok det . Tokket oss ut i Markussundet , før vi satte seil . Båten vi seilte var en Bostrøm 31 . Kanon gøy Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Jeg vil også ut på tur! Får bruke vinterferien på klargjøring og sjøsetting i påsken jeg da Med forbehold om at jeg får lånt båtplass fra påske frem til midten av mai. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Jøss, tilfeldighet, heller ikke jeg klarte og vente lengre på prøveturen i dag Måtte bare ut og prøve båten med den nye motoren, og propellen, gikk ikke helt som forventet da kun 35knop, så da var det opp igjen for videre forbedring skal nok snart ut og testes igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Jeg er så missunnelig!!! Det er vel det samme hos deg som meg. Vi må vente på Isen og vannstanden vi.. Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 10.Februar.2008 Del på Facebook Svart 10.Februar.2008 Ja, her tok vi vårryddinga i hagen i dag, påskeliljene kommer snart ... Da blir det bare båt videre utover Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Det er vel det samme hos deg som meg. Vi må vente på Isen og vannstanden vi.. Det er NM i isfiske på Storsjøen til helgen, så båtsesongen er definitivt ikke igang her nei! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
KenBjork Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Det er NM i isfiske på Storsjøen til helgen, så båtsesongen er definitivt ikke igang her nei! hahaha kjipt Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Dreamer Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Årets første skikkelige tur! Bergen - Haugesund - Bergen. Logget 127 nm. Fra speilblank sjø og solnedgang på Bømlafjorden, til mørke og urolig "rotesjø" før innseilingen til Haugesund. Valgte Langenuen sørover og Stokksundet på nordgående - for avvekslingens skyld. Fin tur (glemte fotoapparatet - det skal ikke gjenta seg). Skjærgården på Vestlandet kan så absolutt anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.