Jump to content

I dag greide jeg ikke å vente lengre...


Rastløs

Recommended Posts

- Rev av presseningen, tømte ut frostvæsken av motoren og la på tur ut Frognerkilen. Blikkstille vann sol og med varmedress var det faktisk helt ok temperatur. Det er tidligiste start jeg har hatt på båtsesongen noen gang. ( tror jeg skal fortsette å ha båten på vannet om vintern gitt) Neste helg tror jeg seilene kommer på igjen også.

 

- Og nå får jeg kanskje brukt for det fine varmerøret jeg kjøpte i høst også. La en 80 watt under motoren nå i ettermiddag, båten er hermed nesten klar for sommeren.

 

:flag:

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har vært mange fine dager på fjorden så langt. JEg har vært ute 5 turer hittil i år. Hadde vært ute i dag også hvis ikke det var for at jeg bør bytte girkasse før sesongen starter for fult. Men hadde en flott tur på fjorden i går, med seilene oppe.

 

Jeg forstår ikke hvorfor så mange folk setter båtene på land om vinteren. Det er så mange flotte dager på fjorden i vinterhalvåret. For meg som jobber med båt så er kanskje slike dager som i dag de beste i hele sesongen. Da har man god tid, ikke noe stress og ikke et vanvittig arbeidspress. I mai og juni er det også flott, men da er det ikke alltid så lett å nyte det på samme måte som nå da man stort sett er sliten og jobber 15 timers arbeidsdager hver dag.

Link to post
Share on other sites

:yesnod::sailing: Det ble 2 overnattinger i helgen i båten. Fredag fint, men litt mye tåke. Lørdag lettere men fint og i dag Søndagen helt nydelig på havet. Sol og fint 6m/s vind og 0,5 m bølger. Dette er livet, når en får seilt om vinteren også. :yesnod::sailing: På Sørlandet.

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Fikk vært med på en 3 timers seiltur i dag på Bremsnesfjorden.

Kristiansund for de som ikke er kjent.

Har vært et nydelig vær i dag her oppe . :yesnod:

Var forresten min første seiltur "ever" . Så nå må jeg bare intensivere jakten på seilbåt.

Rundt kl 13?

Såg en seilbåt som gikk for motor idag, når vi var på vei til by`n.

Skulle på middag til svigers og klarte ikke la båten ligge.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Årets første skikkelige tur! Bergen - Haugesund - Bergen. Logget 127 nm. Fra speilblank sjø og solnedgang på Bømlafjorden, til mørke og urolig "rotesjø" før innseilingen til Haugesund. Valgte Langenuen sørover og Stokksundet på nordgående - for avvekslingens skyld. Fin tur (glemte fotoapparatet - det skal ikke gjenta seg). Skjærgården på Vestlandet kan så absolutt anbefales!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...