KenBjork Svart 19.Februar.2008 Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 (redigert) Jo da, Krimart, men det kommer jo an på bruken. For veldig mange som ikke krysser åpne strekk og ellers tar klare værforbehold handler jo kart (elektroniske og i papirformat) om styre klar av grunner. Jeg forstår godt hvor du vil, men det har en tendens til å bli litt mange absolutter i denne typen råd. Støttes. Men også, som vi selv har opplevd ikke bare for å kjøre klar av grunner osv. Men bare det at en enkel håndholdt gps, mener jeg er like viktig som flyte/reddningsvest. En gang for noen årsiden låg vi godt stykke ute å fisket (ut for og rundt griptaren, for kjente) og kom kjapt tåke blant anna som vi ikke oppdaga i fiske-iveren. Hadde ikke vært for den enkle håndholdte gpsèn da, ja da vet ikke jeg hvordan det hadde gått.. Hjem eller så i rettning tror jeg ikke vi hadde kommet oss. Den skarve slepestreng og pos vi hadde å kjøre etter, ja vi kom oss nå hjem velberget. Og sverga på at den skal aldri glemmes av hjemme. Så man trengt ikke være rakettforskerutdannet for å kjøre seg hjem/inn mot land den gangen. Redigert 19.Februar.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Rui lui Svart 19.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2008 ja trenger ekkolodd også:-)tenkte rundt en 5-6 tusen.går vel an å kjøpe nå å lære seg etter hvert skulle en tro? Sitér dette innlegget ] Link to post
KenBjork Svart 20.Februar.2008 Del på Facebook Svart 20.Februar.2008 (redigert) ja trenger ekkolodd også:-)tenkte rundt en 5-6 tusen.går vel an å kjøpe nå å lære seg etter hvert skulle en tro? Helt sikkert. For ett få ett litt innblikk i plottere med ekkolodd kan du jo se her http://maritim.no/default.aspx?id=1&mnuId=53 Ellers så kan jeg anbefale garmin 420s, med g2 kart. Har denne selv og er meget godt fornøyd. Det er også kommet flere oppdateringer til den siden jeg kjøpt den i sommer som var, så denne serien er blitt mye bedre. Redigert 20.Februar.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Rui lui Svart 20.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2008 ok..nå har jeg en som kan legge det inn på lapptoppen min...så da mangler jeg bare ekkolodd:-) takker for alle som har bidrat men innspill:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.