Jump to content

Kartplotter/ GPS, hva er forskjellen?


Sandvik28AC

Recommended Posts

Jo da, Krimart, men det kommer jo an på bruken. For veldig mange som ikke krysser åpne strekk og ellers tar klare værforbehold handler jo kart (elektroniske og i papirformat) om styre klar av grunner. Jeg forstår godt hvor du vil, men det har en tendens til å bli litt mange absolutter i denne typen råd.

Støttes. :smash:

 

Men også, som vi selv har opplevd ikke bare for å kjøre klar av grunner osv.

Men bare det at en enkel håndholdt gps, mener jeg er like viktig som flyte/reddningsvest.

 

En gang for noen årsiden låg vi godt stykke ute å fisket (ut for og rundt griptaren, for kjente) og kom kjapt tåke blant anna som vi ikke oppdaga i fiske-iveren.

Hadde ikke vært for den enkle håndholdte gpsèn da, ja da vet ikke jeg hvordan det hadde gått..

Hjem eller så i rettning tror jeg ikke vi hadde kommet oss.

Den skarve slepestreng og pos vi hadde å kjøre etter, ja vi kom oss nå hjem velberget.

Og sverga på at den skal aldri glemmes av hjemme.

 

Så man trengt ikke være rakettforskerutdannet for å kjøre seg hjem/inn mot land den gangen.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja trenger ekkolodd også:-)tenkte rundt en 5-6 tusen.går vel an å kjøpe nå å lære seg etter hvert skulle en tro?

Helt sikkert.

 

For ett få ett litt innblikk i plottere med ekkolodd kan du jo se her http://maritim.no/default.aspx?id=1&mnuId=53

Ellers så kan jeg anbefale garmin 420s, med g2 kart. Har denne selv og er meget godt fornøyd.

Det er også kommet flere oppdateringer til den siden jeg kjøpt den i sommer som var, så denne serien er blitt mye bedre.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...