Jump to content

Skrogtrekk, kan det males?

arg

Recommended Posts

Hei sann :flag: hvis du har det samme trekket som jeg har i agderen din (ligner litt på tøy trekk med skumgummi bak så vil jeg tro at det blir altfor stivt. Den beste løsningen er og rive det vekk og få på nytt. Jeg skal i gang med det nå på vårparten (etter at motor,dørk pantry. Ja alt annet er skiftet) det går med ca 30 meter (1 rull) med skai til agderen.

jeg skal sammtidig lage aktercabinen dypere ved og senke dørken i aktercabinen og lage en kasse inn under dørken. På de nye agderene er det gjort sånn og da får man ca 220 i dybde der bak. :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

• 3 years later...

Plukker opp denne da jeg ser etter hvor man kan få kjøpt skai med (åpen) skumgummi på baksiden? Tidligere så fikk man kjøpt dette hos Titanduk i Holmestrand, men etter hva jeg husker så gikk vel denne fabrikken konkurs i 2009??

Er det andre som selger slikt skrogtrekk??

Ønsker egentlig ikke å bruke den type man får kjøpt f.eks hos Maritim og som har lukkede celler, da jeg vil tro at det blir for stivt/tykt å tilpasse cabinen. Båten vår har "puse-stoff" som sikkert var nydelig da det var nytt i forrige årtusen..., men man kan enkelt si at det var modent for utskifting for flere år siden... :yesnod:

:-) steinar

Plukker opp denne da jeg ser etter hvor man kan få kjøpt skai med (åpen) skumgummi på baksiden? Tidligere så fikk man kjøpt dette hos Titanduk i Holmestrand, men etter hva jeg husker så gikk vel denne fabrikken konkurs i 2009??

Er det andre som selger slikt skrogtrekk??

Ønsker egentlig ikke å bruke den type man får kjøpt f.eks hos Maritim og som har lukkede celler, da jeg vil tro at det blir for stivt/tykt å tilpasse cabinen. Båten vår har "puse-stoff" som sikkert var nydelig da det var nytt i forrige årtusen..., men man kan enkelt si at det var modent for utskifting for flere år siden... :yesnod:

:-) steinar

Jeg kan skaffe deg billig skrogtrekk med åpen skumgummi,så bare send meg en IM.

Kan ikkje skjønne anna en at det kan males med nesten hvilken som helst interiørmaling av acryl type. Ikkje epoxy og andre to komponente malinger som blir knallharde.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

vet man får spraylakk til skai som påføres i tynt lag på avfettet område. i tynt lag burde det ikke være noe problem med sprekking.

Skal lakkere setet på snøscooter , legge på decal med spray... problemet jeg ser er vel at det slites av over tid ikke sprekker ved tynn påføring.

noen som har revet miljøstrie av veggen? Husker dere da , at uten vernebriller var du fint ferdig pga malinga som spruta av når tapetet blei bøyd... :giggle:

Ja det lakken til skai er jo også glimrene har eg hørt. Men det blir mykje tåke av spraylakk, så det er fare for lakkpartikler over alt da...

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Japp, det går bra å lakke skai ol. Finnes sprai lakk som er beregnet på interiøret i gamle biler. Hør med "bil dele butikkene" som bilmateriel, BilXtra mfl. Mulig malebutikkene kan ha noe (har hørt det skal ut av markede da det inneholder noe skummelt..). Finnes kun i hvitt og svart. Beregn min tre tynne strøk. Underlaget må være rent og 100% fettfritt. Men vær obs på avgassene (bruk maske) og "støvet" som setter seg på alt rundt. Masker godt og vask etter lakkering.

Lykke til !