Goddis77 Svart 28.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2004 Har som mange andre her hatt mine opplevelser med Telenor. Hadde før ISDN fra telenor som jeg ville ha tilbake til analog pga at jeg hadde invistert i bredbånd fra nextgentel. . Kostet over 1000 lappen!!! I tillegg ville ikke telefonen min fungere etterpå. Fikk standardsvaret fra Telenor. "Alt ser bra ut fra her jeg sitter". De sendte omsider ut en kar fra Bravida. Han sjekket linjen på min side, og kunne ikke finne noe feil. Etter en lang krangel mellom karen fra Bravida og en telenordame, viste det seg at feilen lå i Telenor sin sentral. 5 sekunder så var alt oppe å gikk. Det var Telehor det Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2004 Fra Jan S.: Skal ikke sutre over Telenor, men byttet sist sommer til radiolink fra et " lite nystartet selskap i en nabodal",sikkert samme som deg, Marwin; Hei Jan. Visste ikke at du nesten er nabo Ja, vi har samme nettselskap, og samme erfaring! Og kanskje samme båthavn? (Som Web-hotel har jeg netlife.no i Trondheim. OT ) Fra Coronet: Dette var kansje en liten avsporing til starten av tråden, men jeg begynner å bli utrolig lei av slike henvendelser og mitt prinsipp om ikke å skjelle ut mennesker over telefon henger i en tynn tråd. Enig Coronet. Jeg bruker telefonen som verktøy daglig, får stadig telefonselgere (les tidstyver) på tråden MANGE av dem fra bl.a. Telenor, men har lært meg tidsbesparende taktikk; Stopper dem og stiller spørsmål: 1 "Skal du selge noe? Koster dette penger?" 2 "Sitter i møte, ring etter kl. 1800, Hvis det er viktig." 3 Hvis motparten ikke gir seg: "Jeg fakturerer 600 kroner pr. time; Hvor kan jeg sende regningen?" (Vet at jeg her sitter i glasshus, for jeg "selger" også via telefon.. :lol: ) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bph Svart 28.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2004 Vurderer sterkt å flytte fast telefonen over til Telio (www.telio.no). Er det noen her som har prøvd de? De lover fri bruk mot alle fast telefoner i Norge for 159,- i måneden. Regner ikke med at det er helt feilfrie, men funker det ok kan jeg(vi) leve med et par mangler i starten, til den prisen. Har "bredbånd" fra NGT, som jeg tenkte å kjøre IP telefonen over. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 Sitat men jeg begynner å bli utrolig lei av slike henvendelser og mitt prinsipp om ikke å skjelle ut mennesker over telefon henger i en tynn tråd.Datatilsynet har forlengst fastslått at denne praksisen er ulovlig dersom man har reservert seg mot telefonsalg i Brønnøysund. http://www3.brreg.no/oppslag/reservasjon/index.jsp Telenors vanlige argument om at du er kunde hos dem (fasttelefon-delen som inntil nylig ikke var mulig å komme unna ) holder heller ikke. Nå kan man betale denne delen via Tele2 og attpå til spare penger.... Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 29.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 :flag:Keep up the good work Har hatt stort dett de samme erfaringene med Telenor som mange andre her LItt speed på internett tilkoblinga startet med UPC (Kabel modem), fornøyd med dette, men da vi flyttet var ikke dette tilgjengelig, ei heller ADSL. Etter ca 1 år med analogt kom endelig tilbud om ADSL fra Telenor (Og kun Telenor den gangen) (384/128 med fri nedlasting den gangen). Var stort sett stabilt, men da Nextgentel ble tilgjengelig hoppet jeg straks over til dem. (704/384) Her har det til stadighet vært gode tilbud om perioder med økning av hastigheter så stort sett har jeg hatt 1500/512 eller 8096/864 :lol: Nå skal det legges til at jeg laster ned ca 10 GB pr mnd , og i disse dager er fiberkabelen på vi inn husveggen fra Lyse Bredbånd og jeg har bestilt 10mbps/10mbps Fast telefoni er fullt ut konvertert til Tele2, Konas Mobiltelefon på NetCom. Og nå midt på natta/tidlig morgen etter å ha vært oppe med lillegutt sitter jeg med laptop i stua med mitt trådløse hjemme-nett :) Telenor er ikke velkomne hos oss Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 Det er interessant debatt om de forskjellige bredbånd alternativene hjemme i Norge, jeg må jo snart ta stilling til dette når jeg flytter tilbake til Norge på slutten av året. Jeg er vel omtrent den eneste av brukerne her som også har behov for å lytte på radio via internet siden jeg bor ca. 5000km unna nærmeste radiosender i Norge. (satelittene som norske media bruker til sende på rekker desverre kun til Kypros/Israel, da mangler det forsatt et par tusen kilometer til meg). Jeg har her en lokal utgave av ADSL med hastighet på 288, dette fungerer utemerket til å høre på radio. Hver helg er det nitimen rett i stua, og da kommer jo hjemlengselen litt Forøvrig så begynner vinteren å slippe taket her nå med dagtemperaturer på rundt 25-28 grader så kan man jo snart bevege seg ut i sjøen igjen. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
evenR4u Svart 29.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 Sitat Det er interessant debatt om de forskjellige bredbånd alternativene hjemme i Norge, jeg må jo snart ta stilling til dette når jeg flytter tilbake til Norge på slutten av året. Forøvrig så begynner vinteren å slippe taket her nå med dagtemperaturer på rundt 25-28 grader så kan man jo snart bevege seg ut i sjøen igjen. Aller mest imponerer du meg ved å ha parkettgulv i garasjen. Blir det ikke mye søl? evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
giver Svart 29.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 Hei Dette er vel "slangen i Adams paradis" http://www.norman.com/no/index.shtml (Se supportlinker) Jeg kan vel vanskelig laste Telenor for dette. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2004 Sitat Det er helt utrolig at folk kjøper ADSL av Telenor, når de kan velge en annen leverandør som ikke har disse teite begrensningene. Samtidig er deres valg med på å støtte opp om Telenormonopolet og og bidra ytterligere til å hindre fri konkurranse og lavere priser.Utrolig og utrolig. Jeg har hatt Telenor ADSL i 3/4 år nå. Hvorfor? Jo, de andre teleoperatørene har ikke fått tilgang til Telenors ADSL utstyr. Først nå kan andre aktører levere ADSL til meg og jeg har allerede bestilt flytting til Bluecom. IDSN er i ferd med å bli oppsagt da jeg har bestilt IP-telefoni fra www.telio.no. Venter i spenning på pakken derfra. Telio har hatt så stor pågang at de har leveringstid på 5-6 uker på utstyret fra sin underleverandør. Jeg skal gi et vink når sakene er oppkoblet og har vært i drift i noen dager. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Helge Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Jeg får vel kaste meg inn i hylekoret jeg også... Jeg har i dag et gunstig 2 Mbps abb. hos NextGenTel gjennom min arbeidsgiver Men allerede et år før dette (ca 2 år siden) valgte jeg også NextGenTel og hadde da 704/384 som i det siste er endret til 1000/384 kbps av NextGenTel. Dette er nå NextGenTel's "tregeste" abb. Hvorfor valgte jeg NextGenTel og ikke Telenor den gang jeg kunne velge mellom disse og KUN disse to? 1. HØYERE UT-HASTIGHET: Selv om prisen på abb. var noenlunde lik med samme nedlastingshastighet hadde NextGenTel BETYDELIG raskere opplastingshastighet. Da jeg tegnet abb faktisk 3-dobbelt med 384 i stedet for 128. Nå har jeg 640kbps UT og 2Mbps INN 2. INGEN NEDLASTINGSGRENSER hos NextGenTel 3. TILLATT Å SETTE OPP SERVER HOS NEXTGENTEL: Hos Telenor var (er?) det ikke lov å sette opp server hjemme . Det var og er lov hos NextGenTel. Uansett hvor i verden jeg befinner meg (på kontoret eller i utlandet) kan jeg logge meg på min egen server hjemme og laste opp filer eller hente filer. Jeg utveksler vha serveren min digitale bilder og annet elektronisk materiale mer effektivt med søsken og øvrig slekt og venner enn på e-post (MIME-encodig har jo den tvilsomme virkning at vedlegg gjerne nesten dobles i størrelse ved overføring ) 4. ROUTER HOS NEXTGENTEL: Hos NextGenTel fikk jeg router med de fordelene det gir mens Telenor bar leverte bredbåndmodem Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
bliss X Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Noen som har prøvd IP telefoni fra http://www.telio.no ? Jeg vurderer dette men lurer litt på hvordan lydkvaliteten på telefonen blir når noen driver med hard surfing og nedlasting samtidig. Hvis dette fungerer bra, kan det for min del bety det endelige bruddet med Telenor. Har Chello+ bredbånd Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Sitat 1. HØYERE UT-HASTIGHET: Selv om prisen på abb. var noenlunde lik med samme nedlastingshastighet hadde NextGenTel BETYDELIG raskere opplastingshastighet. Da jeg tegnet abb faktisk 3-dobbelt med 384 i stedet for 128. Nå har jeg 640kbps UT og 2Mbps INN Dette kan ha betydning for de som ønsker å erstatte ISDN med IP-telefoni, Telio oppgir at man trenger 80kbps upload pr linje. 3. TILLATT Å SETTE OPP SERVER HOS NEXTGENTEL: Hos Telenor var (er?) det ikke lov å sette opp server hjemme . Det var og er lov hos NextGenTel. Ja, det er vel bare Telenor som har dette forbudet.Spes. uakseptabelt siden de i tillegg er alene om å ha begrensing på nedlasting, da vil man jo uansett måtte betale ekstra hvis flere maskiner fører til økt belastning. Utrolig nok gjelder samme begrensning også for deres Online 150 ordning. Som altså er ISDN! Tiscali leverer også switch med 4 porter, Tele-2 kun en port. Sitér dette innlegget Link to post
PerGunnar Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Sitat Vurderer sterkt å flytte fast telefonen over til Telio (www.telio.no). Er det noen her som har prøvd de? De lover fri bruk mot alle fast telefoner i Norge for 159,- i måneden. Regner ikke med at det er helt feilfrie, men funker det ok kan jeg(vi) leve med et par mangler i starten, til den prisen. Har "bredbånd" fra NGT, som jeg tenkte å kjøre IP telefonen over. Fant en test som Dagbladet har gjort med IP-telefoni fra Telio. "Konklusjon: Telio er uten tvil svært spennende fremtidstelefoni. Dersom du ikke har fasttelefon i dag og ivrer etter å prøve, kast deg på. Det er allerede noen tusen foran deg i køa, så leveringstiden er på flere uker. Har du det ikke travelt, vent noen måneder til barnesykdommene er borte og de avanserte viderekoblingstjenestene er på plass." http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/06/390257.html Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Har Telenor ADSL og opplever ingen problemer med det. Raskt og stabilt, fullt ut i tråd med mitt behov. Det eneste andre bredbente elternativt her er UPC og DET gidder ikke jeg å prøve om det så var GRATIS ! Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Sitat Har Telenor ADSL og opplever ingen problemer med det. Raskt og stabilt, fullt ut i tråd med mitt behov. Det eneste andre bredbente elternativt her er UPC og DET gidder ikke jeg å prøve om det så var GRATIS ! Jasså, har du dårlige erfaringer med UPC? Har hatt UPC i ca. 4 år og er fornøyd. Noe rusk av og til men det er det vel hos ALLE leverandører. Har faktisk fått god service de gangene jeg har meldt om feil, og fått kompensert for nedetid. Betaler 379,- pr. måned for 768kps og ingen begrensninger. Har også telefonlinje fra UPC som fungerer bra og er billig. Telenors linje inn i huset er klippet av, ikke fordi jeg kjører noe personlig korstog mot Telenor, men fordi tilbudene deres ikke er konkuransedyktige og er valgt bort. :discuss /M Sitér dette innlegget /MS Link to post
bliss X Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Er også veldig fornøyd med UPC, og har hatt det i flere år. Har fortsatt telenor på telefon og mobil (delvis pga jobben), men tror nå jeg skal gjøre alvor av å bryte alle bånd med denne griske og sleipe bedriften Telenor har utviklet seg til. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 hmm.. Hva skal vi si om UPC... Først fikk vi problemer med at de ikke hadde gjort kabelboksen (utenfor huset) i stand til å takle bredbånd gikk halvanne-to uker før dette var fikset. Stadig har vi problemer med for dårlig signal/manglende linje. Men UPC har fikset alt og nå funker det smertefritt(nesten) og vi har i tillegg fått økt hastighet i perioder og noen gratis mnd. Så ros allikevel til UPC. Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 5.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2004 Det har vært noen spørsmål her angående Telio og Ip telefon, har lest en del innlegg angående dette på ett annet forum og de som allerde har begynt å bruke Telio er svært fornøyd. En del har hatt problemer med å få trafikken gjennom brannmuren, det er en spesifikk port som må være åpen. Kvaliteten på samtalene har vært bra og det er ingen som har mistet forbindelsen når de først har fått den etablert. Bestilte selv adapter for ca 2 måneder siden, fikk en mail fra Telio forrige uke der de lovet å levere den i løpet av Mars. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Tine IV Svart 5.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2004 Telehor , stakkars dere som MÅ bruke det .Hadde det en stund til jeg kunne velge litt andre .Og da valgte jeg Bluecom .Kan kobble på 4 stk på samme abonomang .Prøv det med telehor,hihi nei nei ,der må du betale hvis du laster ned mere enn 1 GB .Jaja bruk dem dere som vil eller må.Er jo noen som ikke har annet valg .Stakkar dere.Jeg og naboene bruker Bluecom , og det koster når vi spleiser ca 100- på vær av oss.Det er ok pris for noe dem tjener i bøtter på . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Guest Sparky Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 forøvrig har Nextgentel p.t. det beste pristilbudet. Bedre en Bluecom som jeg også har. Men det er jo et spørsmål om hvem som leverer hvor :-) mvh jan Sitat Telehor , stakkars dere som MÅ bruke det .Hadde det en stund til jeg kunne velge litt andre .Og da valgte jeg Bluecom .Kan kobble på 4 stk på samme abonomang .Prøv det med telehor,hihi nei nei ,der må du betale hvis du laster ned mere enn 1 GB .Jaja bruk dem dere som vil eller må.Er jo noen som ikke har annet valg .Stakkar dere.Jeg og naboene bruker Bluecom , og det koster når vi spleiser ca 100- på vær av oss.Det er ok pris for noe dem tjener i bøtter på . Tine II Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Telenors siste taktikk: Ringer og vil ha meg tilbake (som vanlig. Ikke så rart med tidligere telefonregninger på opp mot 20.000! Tidstyv!), blir avvist med henvisning om mitt forbehold mot telefonsalg, men DA får jeg til svar (av en profesjonell stemme) at de bare vil opplyse om at jeg har rabatter TILGODE!! (For at jeg ikke skal legge på!) Litt "småforbainna" sier jeg at dette ikke er mulig, da jeg ikke er kunde, har det travelt, sier adjø og legger på.... SÅHH skjer det: Samme kveld skal jeg i et møte, setter telefonen min over til mobil (og kontrollerer at dette funker) og forlater huset / kontoret. Dagen etter blir jeg oppringt av 3-4 av mine kunder som forteller at de hadde forsøkt å ringe, men var kommet til "ukjent nummer"!!! Etter litt detektivarbeide fikk jeg faktisk kontakt med teknisk avdeling i Telenor, og de sier at slike feil kun skyldes min nye telefonleverandør Ventelo.... Ringer Ventelo, og DE bedyrer at dette er feil som kun Telenor KAN ha hånd om, samt at " slike henvendelser har det vært mange av i det siste, fordi Telenor er litt sure på oss"!! Slå DEN!! Ventelo (som sparer meg for STORE beløp) lover å komme tilbake med skikkelig tilbakemelding. Skal bli intr. å lese DEN! Noen andre som har opplevd lignende?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
unknownuser Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Jeg er av en eller annen grunn "Pri1" kunde hos TeleHor, og jeg har latt det gå sport i å få utbetalt en hundrelapp hver gang jeg ringer til 05000... De klarer jo ALDRI å svare innen ett minutt, hittil denne uken har jeg fått 200... hihihi... :lol: :lol: :lol: Har tenkt på IP-telefoni, hvem tilbyr dette, og hvem anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Sitat Har tenkt på IP-telefoni, hvem tilbyr dette, og hvem anbefales?F t er det vael bare Telio som gjør det mot privatmarkedet svjv - http://www.telio.no Sitér dette innlegget Link to post
hasog Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Hos meg har ikke telenor noen planer. Ser rett ned i veien der går det FIBER kabel. Det blir store kostnader for meg :cryin: :discuss :discuss Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Telenor slår til igjen: Telenor straffer prisbevisste kunder TELE: Telenors ADSL-kunder som bytter til en billigere ringeoperatør får en sur overraskelse. Svaret fra telegiganten er nemlig å øke månedsavgiften på ADSL med 60 kroner. kilde dinside.no :cryin: :cryin: :cryin: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.