Jump to content

Telenor ADSL


giver

Recommended Posts

Hva med BlueCom. De monterer sitt eget utstyr i sentralene og er dermed ikke så avhengige av Telenor.

TAKK for tipset  SveinHA. Jeg skylder deg minst en  :wink:.

 

Ringte Bluecom, og de fikset i løpet av få dager det (s)t(j)elenor ikke klarte i det hele tatt.

Så nå har endelig jeg også ADSL igjen.

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Da er IP telefoni fra Telio installert og fungerer overraskende bra... :cool:

Det var enkelt å sette opp og ingen problemer ved installeringen.

Eneste negative var jo leveringstiden da (bestilte i Mars) men halve Norge skal vel bli kunder hos de, så litt leveringstid har jeg overlevd. :lol:

Nå blir det vel verre å få kontakt med kjerringen som sikkert skal tyte gratis i telefonen hele dagen :rolleyes:

Blir nok å sette seg på venteliste ja.. :flag:

 

 

Artig kommentar,  :lol: :lol:  men det spørs hva som er verst, at hun kjater i telefon hele dagen eller kjater på deg for at du bruker mye tid i båten?? :crazy:

 

:cheers:

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei til dere som er misfornøyd med prisene til Telenor. (og sannsynligvis har Telenor privat eller ringkontant på mobilen) Logg inn på www.krabben.no og sjekk hvor mye dere kan spare på og bytte mobilabonnement. Det er ikke småpenger, for de som bruker mobilen litt.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Da er IP telefoni fra Telio installert og fungerer overraskende bra... :cool:

Det var enkelt å sette opp og ingen problemer ved installeringen.

Eneste negative var jo leveringstiden da (bestilte i Mars) men halve Norge skal vel bli kunder hos de, så litt leveringstid har jeg overlevd. :lol:

Nå blir det vel verre å få kontakt med kjerringen som sikkert skal tyte gratis i telefonen hele dagen :headbang:

Det er flere ute og går i markedet.  Sjekk f eks IP24, TeleVoIP, m fl.  Litt forskjellige prismodeller, noen uten fast i det hele tatt og litt for å ringe, noen med normal fast og nesten ingenting for å ringe.  

 

For min del har jeg Telio.  Har redusert telefon (fra Telenor/ISDN) fra ca 400/mnd til under 200/mnd.  Med mitt/vårt ringemønster kunne keg redusert ytterligere ned til ca 130/mnd ved å velge en annen enn Telio.  Men, det er jo noe etableringsavgifter så jeg trur ikke jeg gidder foreløpig.el

 

Når det gjelder tjenestene fra Telio fungerer disse over all forventning, men det tok tid å få levert.

 

Med helsing

 

evenR4u

 

m/

SDSL 2 mbps fra Catch

Analog 1 linje fra Telio

Grunnpakke fra CanalDigital (fortsatt slik i den verden at kabeleieren har faktisk monopol), men 33% rabatt får jeg

1 Telenor Mobil bedrift, 1 NetCom Active Talk, 1 NetCom Young Talk, 1 Sense Kontant

2 stasjonære PC, 2 bærbare PC, 3 skrivere og trådløs sone

 

og - heldigvis en gammal Fjord 21 Weekender som er mekanisk og analog i alle ledd og som enda til har en V8er jeg forstår noe av

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hebbe er på nett med ADSL fra Telenor i kveld, fikk for noen dager siden modem og div. ledniner i posten... Etter 15 min med kobbling av ledninger og "avkobling" av ISDN kabel nå i kveld var jeg på adsl-nett... Dette var enkelt, og jeg har omtrent samme hastighet som jeg har på jobb... Grunnen til at det ble Telenor og ikke noen av de andre er at jeg fra før hadde abb. fra samme selskap. Med andre ord samme e-post adresse.

Dette går myyyyye fortere enn min ISDN, og i flg. min telefonregning så blir det også billigere enn det var før...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hebbe er på nett med ADSL fra Telenor i kveld, fikk for noen dager siden modem og div. ledniner i posten... Etter 15 min med kobbling av ledninger og "avkobling" av ISDN kabel nå i kveld var jeg på adsl-nett... Dette var enkelt, og jeg har omtrent samme hastighet som jeg har på jobb... Grunnen til at det ble Telenor og ikke noen av de andre er at jeg fra før hadde abb. fra samme selskap. Med andre ord samme e-post adresse.

Dette går myyyyye fortere enn min ISDN, og i flg. min telefonregning så blir det også billigere enn det var før...

Gratulerer med litt mere fart og spenning.

Har selv samme pakke som deg fra Telenor, som i andre innlegg har fått så hatten har passet.

For egen del så er jeg kjempefornøyd.

Link to post
Share on other sites

Så langt så er jeg fornøyd.... Dette går så det "bleser" ( i allefall til å være på baatplassen.no og andre båt sider)...

 

OK jeg er mer enn middels interisert i båt.... ( i følge kjæresten min så er jeg det)....

 

Kjørte en test på linja og jeg hadde en opplastings hastighet på 727 kbps

( testet på http://www.itavisen.no/services/speedomete...ndex.php#nolink )

 

For meg så er det myyyye mere enn 64 kbps....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Leser om disse ADSL linjene, sitter og ser på at lyse nå graver fiber kabel rett inn til husveggen! Så snart har jeg 4mb linje til pc/tlf/tv, som uten problemer kan oppgraderes til 10mb. Tror jeg ender opp på ca 450 uten tv pakken. Gleder meg! :wink:

Det er noen som er heldig å får ekte bredbånd ja, og det til en fornuftig pris :). Kos deg.  
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...