Jump to content

Sjøen for alle 2008 (bilder)


power

Recommended Posts

ibiza26b.jpg

 

Man kan lett få annfall av klaustrofobi når du ligger nedi her. Spesielt vi hydrraulikken svikter. Men når du sover nedi der har du helt sikker luken oppe, men alle teker ikke på det.

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Og hvis man ligger der nede med åpen luke og hydraulikken svikter, våkner man da veeeldig fort? :eek:

 

Sett det kommentert (som et kompliment!) at dette er et eksempel på at Ibiza/Duus tør å gå nye veier, men for meg er ikke dette et eksempel til etterfølgelse. Ibizaer er og blir flotte, pene, snertne (mange av dem, ikke alle)morsomme å kjøre daycruisere, til nød for en helg, og ikke noen "bobåter".

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

luken er naturligvis sikkret med ett kraftig stag.

neppe trolig ar den hadde blitt ce-godkjent uten.

skjønner ikke redselen for klaus... det er jo direkte

luftig i sammenligning med en lav liten stikkabin.

troode noen virkelig at luken skulle lukkes ved bruk ??

kalesjen er garantert konstuert for å gå over. hadde

den ikke det, blir det fort vått. Vi bor jo i regnlandet

Norge.

Link to post
Share on other sites

luken er naturligvis sikkret med ett kraftig stag.

neppe trolig ar den hadde blitt ce-godkjent uten.

 

Jeg er ikke i tvil om at du har helt rett, men min kommentar var basert på følelser og de er som bekjent ikke alltid rasjonelle og da hjelper det (meg) lite at det staget tåler fire jordskjelv! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

luken er naturligvis sikkret med ett kraftig stag.

neppe trolig ar den hadde blitt ce-godkjent uten.

skjønner ikke redselen for klaus... det er jo direkte

luftig i sammenligning med en lav liten stikkabin.

 

Ibiza er kjent for kvalitet og kommer ofte med litt spesielle løsninger, som ikke alltid faller like heldig ut.

Tviler ikke på at luken har en sikker låsing, men syntes det ble vel mye "Petter Smart" denne gangen. :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg ble sittende lenge i Galeon 330 Fly. Jeg ble positivt overrasket over finish, utnyttelse av plassen, linjene og ikke minst en pris som ikke er helt urealistisk for meg (ihvertfall hvis jeg kjøper en 3-4 år gammel).

 

330.jpg330_2.jpg330_3.jpg

 

Jeg lurer på om den er isolert noe særlig? Noen som har peiling?

Link to post
Share on other sites

Du har en flott båt Brukern. Med en imponerende utstyrsliste. Jeg kom ikke på noe som manglet :)

Kan jeg spørre hvor lenge du strekker sesongen? Har du stor familie, og trives de? Hvor lange turer har dere vært på?

Hei på deg duffy.Båten ligger ute heile året men bruker den aktivt fra april til slutten av september ellers litt dagsturer.Vi var 3 veker sammenhengende på tur i sommer og det gikk meget bra, separate dusj og toalett, og egne lukka lugarer er greit ved sånne turer. I år blir det tur til Lofoten eller Sørlandet alt etter kor det blr fint ver, Vi er ein familie på 5 men er for det meste 4 på tur og alle trives meget godt ombord. Det vi kjøpte Galeon 330 for er at vi falt for den flotte flybridgen, dusjen og toalett forholda, samt finishen ombord, i sammenligning med konkurrentane i denne størrelsen og prisklassa. Vi har ikkje angret eit sekund på den avgjørelsen enda. Vi har god båt i mange år framover så vi har ikkje begynt å tenke på annenhåndsverdien enda :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...