Jump to content

Sommeren 2008

RonnyB

Recommended Posts

Ønsker en tørr og varm sommer, og i motsetning til seilerne vil jeg ha vindstille. Sommeren skal tilbringes på Namdalskysten. Med 7 knops fart, kan vi bare glemme fjerne reisemål og kose oss i den vakre skjærgården i nabolaget. :sailing:

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Regn om natten er ikke å forakte, men tenker myggen er mer fornøyd med litt regn enn oss.

Når det gjelder været, er det meg som tar feil når jeg tror det er finnes 7 års periode på det stygge været.

Mener å huske det ikke var sørlig fint i 2000 og heller ikke i 1993. Det gjelder da Sørlandet, kan jeg ta så feil?????

Ronny Blørstad

90990434

http://www.ksmv.no/historie.htm

Hadde vært perfekt med flott og varmt sommervær med blå himmel og 25-30 grader i skyggen midt på dagen, samt 20-24 grader i badevannet, blikkstille/vindstille om morgenen og frem til 12-13 tiden og sakte og sikkert blåse opp til frisk bris i løpet av ettermiddagen. Solgangsbrisen må gjerne komme kraftig på kvelden (må jo få kjørt litt båt i bølger også), men raskt avta til blikk stille bål-vær mot midtnatt.

Myggen holder seg borte med bittelitt vind forresten selv om det ikke er noen trær på øya.

Lingefan

Det bør absolutt bli sol, sol og mere sol.

Vinden kan være fraværende hele sommeren og vannet kan ha god badetemperatur.

Både store og små vil da få en utrolig fin båtsommer med mye god mat og drikke og fine turer på fjorden.

Alt bedre enn i fjor er en seier
:yesnod:

Nå har vi hatt høst siden Juni så det er vel ikke for mye forlangt at den gir seg nå...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...