Jump to content

Prosjekt: Taule 23 (prosjekt 2)


M/S Bastard

Recommended Posts

Joa, det drar seg til nå.

Selv om det er småtterier som gjenstår, så henger det alikvel sammen med andre ting som må gjøres.

Og jeg som bare skulle bytte 2 gjennomføringer.. :lol:

 

Jaja, nå vil jeg ihvertfall trives ombord og det er jo noe av det viktigste. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jepp, neste uke skal jeg på sjøen :flag:

 

I dag har jeg gjort dritt arbeide med og legge om vaiere til gass og choke, og det var en prøvelse kan man si. :sweat:

Vel, nå er ihvertfall dette på plass, og det fungerer bra, måtte justere tomgang osv etter at kablene ble lagt riktig.

 

Rakk ikke og lufte styringa i dag, men har festet og skrudd til slanger osv.

Elektrisk for motor er ferdig, fikk lagt dette opp litt bedre.

Tror jeg har en service sløyfe på en halv meter, så da er det letter og løfte av toppen på konsollen for videre elektrisk arbeid.

 

Er igrunn bare og snekre batterikasse/motorlokk, som jeg skal til med av grovt arbeid som står igjen.

Resten er puslerier man kan ta litt innimellom.

 

Til uka skjer det altså :fishing:

Link to post
Share on other sites

Hei Per Christian!

 

Har ikke hydraulisk styring selv (misunnelig!!) så jeg har ikke noen god selvopplevd oppskrift å gi deg - men kan ikke skjønne annet enn at lufta MÅ ut på det høyeste punktet i systemet, vel!?!?

 

Håper at du får det til snart!

Hilsen fra Kråkerøy

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Siden du har montert bypass ventil ville jeg ha sveivet med ventilen åpen helt til det ikke kommer luft i retur på pumpetanken,deretter stenge ventilen og lufte vekselvis på begge sidene av sylinderen mens denne svinges fra side til side.

Gjenta dette noen ganger så skulle det vel være mulig å bli kvitt luften.

Link to post
Share on other sites

Nå virker styringa gitt, etter tre nye timer med lufting. Var skikkelig på nippet til og demontere det hele.

Jeg åpnet begge luftnipler, tredde på slanger og nedi ett kar med slangene.

 

Etter en stund ble det voldsomt treg styring, og plutselig sa det smack...og da virket det som det skulle :tongue:

Kan det ha vært stempler som har satt seg i rattpumpa, som løsnet tro?

 

Nå trengs en skikkeøig reingjøring da der er olje over alt, og nå er jeg 2 kvelder etter skjema.

Men det viktigste er at motorkontroller og styring fungerer som det skal :smash:

Så får vi se om det blir utsett Fredag eller Mandag

Link to post
Share on other sites

Fikk ihvertfall vasket i dag, jeg hadde griset noe veldig fant jeg ut.

Har også fått plass til portapotti´n nedi benken, blir ikke veldig behagelig og sitte der for lenge da det ble litt trangt.

Men man får gjort det man skal og det får være greit.

Skal pynte litt på dette i morgen.

 

Motor/batterikasse gjenstår, dette blir nå litt provsorisk foreløbig da jeg ikke tar meg tid til dette nå.

Bruker dog den gamle motorkassa, og skjærer inn lokket på denne da det er litt ruvende.

Styringa skal justeres på nytt også, da den kom ut av stilling under arbeidet med lufting.

 

Ringer kranbil i morra, så får vi se når den blir hivd ut.

Link to post
Share on other sites

Har ikke hørt noe fra kranbilen enda, men blir vel utsett på Mandag håper jeg.

Ellers måtte krysse slangene til styringa fant jeg ut, litt forvirrende og ratte til styrbord og båten svinger til babord :crazy:

Kunne jo blitt morsomt første turen det.

 

Er fortsatt en del småplukk, men det kommer vel en regnværsdag eller to som jeg kan benytte til det formålet

Link to post
Share on other sites

SJØSATT :tongue:

 

Oiiii!

Gratulerer med båt på vannet, Per Christian!

Nå må du ta det pent til å begynne med, bare små turer først og så øke litt etter litt - kroppen din er ikke vant til sjøgang lenger, serru... :wink:

 

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...