Kjellemann Startet 21.August.2004 Del på Facebook Startet 21.August.2004 Jeg kunne tenke meg å registrere min nyanskaffede båt; både i forhold til tyveri + endring av navn. Hva gjør jeg ? Ha en fin lørdagskveld allesammen! Hilsen Kjellemann. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Båtregisteret og Securmark er to gode og utfyllende alternativer i så henseende. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
John_Kr Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Jeg kunne tenke meg å registrere min nyanskaffede båt; både i forhold til tyveri + endring av navn. Hva gjør jeg ? Denne skal du bruke........ http://www.toll.no/baat/ Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skvulpen Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Jeg kunne tenke meg å registrere min nyanskaffede båt; både i forhold til tyveri + endring av navn.Svar på hva du bør gjøre har du fått allerede. Herlig å se at ansvarlige og fornuftige båtfolk fremdeles finnes, ikke bare Harry- og Carl I. - folket, som sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki). Dagens opptur! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Det der Skvulpen er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt.Selv om jeg er motstander av Småbåtregisteret i nåværende form så skal jeg ha meg frabedt å bli beskyldt for å gå inn for anarki og fritt frem for tjuveri :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Svar på hva du bør gjøre har du fått allerede. Herlig å se at ansvarlige og fornuftige båtfolk fremdeles finnes, ikke bare Harry- og Carl I. - folket, som sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki). Dagens opptur! Du tok vel litt mye i nå, Skvulpen ? Har du noe grunnlag for å hevde at Harry- og Carl I.-folket sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki) ? Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Du tok vel litt mye i nå, Skvulpen ? Har du noe grunnlag for å hevde at Harry- og Carl I.-folket sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki) ? OK, skal moderere meg, det var noe satt på spissen ... Tror svært få, om noen, går inn for fri fyll og anarki. Men etter min mening så markedsfører en del folk her på baatplassen holdninger, som har som konsekvens at det kan bli mer fyll på fjorden, les f.eks. denne tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...num=1092571617; Og at manglende registrering av fritidsbåter gjør det lettere for tyver er faktisk en kjensgjerning. Båtregisteret ble gjort frivillig av populistiske politikere på Stortinget som ville fiske stemmer hos (deler av) båtfolket, mot råd fra både politi, forsikringsbransje og finansnæringens hovedorganisasjon, som f.eks. i 2002 skrev følgende: En avvikling av registreringsplikten i Småbåtregisteret, slik det er foreslått i Revidert nasjonalbudsjett, kan få meget store konsekvenser for våre medlemmer innen skadeforsikring. Det skriver FNH i et brev til Stortingets finanskomite. I brevet blir det pekt på at registeret har en kriminalitetsforebyggende effekt. FNHs statistikk viser også at utviklingen når det gjelder tyveri av og fra fritidsbåter er en klar nedgang fra 1999 til 2001. Les mer her: http://www.fnh.no/dt_oldarticleslist.asp?g...1043&amid=3139& Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Det der Skvulpen er bortimot noe av det dummeste jeg har hørt.Selv om jeg er motstander av Småbåtregisteret i nåværende form så skal jeg ha meg frabedt å bli beskyldt for å gå inn for anarki og fritt frem for tjuveri :nono:Svært så hårsår man var her da ... Da har du ikke hørt mye dumt ... Har selvsagt ikke belegg for å hevde at du thor personlig går inn for anarki på sjøen, men jeg står fast ved min mening, som er at konsekvensen av motstanden mot småbåtregisteret faktisk gjør tyveri av båt lettere. Jeg har lest flere notiser i dagspressen de siste dagene, hvor politiet i sterke ordelag beklager at registeret er blitt frivillig. De vil ha det obligatorisk igjen. Da er kanskje politiet også dumme da? Fortsatt hipp hipp hurra for Kjellemann som vil registrere båten sin! Håper vi får flere Kjellemenn her på baatplassen etter hvert, for balansen sin del. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Fortsatt hipp hipp hurra for Kjellemann som vil registrere båten sin! Håper vi får flere Kjellemenn her på baatplassen etter hvert, for balansen sin del. Tiltredes. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
OT-flyktning Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Svar på hva du bør gjøre har du fått allerede. Herlig å se at ansvarlige og fornuftige båtfolk fremdeles finnes, ikke bare Harry- og Carl I. - folket, som sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki). Dagens opptur! Din tolkning av uttalesene her står i god stil med det hva den nevnte politikker driver med. https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...809714;start=11 innlegg nr 11 Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Din tolkning av uttalesene her står i god stil med det hva den nevnte politikker driver med. https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...809714;start=11 innlegg nr 11 Andreas: Du snakker om Carl I Kjellemann: Du snakker om mange mennesker..... Tror du/dere virkelig at Harry- og Carl I. - folket er for fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki) ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Svært så hårsår man var her da ... Da har du ikke hørt mye dumt ... Har selvsagt ikke belegg for å hevde at du thor personlig går inn for anarki på sjøen, men jeg står fast ved min mening, som er at konsekvensen av motstanden mot småbåtregisteret faktisk gjør tyveri av båt lettere. Jeg har lest flere notiser i dagspressen de siste dagene, hvor politiet i sterke ordelag beklager at registeret er blitt frivillig. De vil ha det obligatorisk igjen. Da er kanskje politiet også dumme da? Fortsatt hipp hipp hurra for Kjellemann som vil registrere båten sin! Håper vi får flere Kjellemenn her på baatplassen etter hvert, for balansen sin del. Muligens du har sett hva jeg mener om nåværende register Skvulpen? Enkelt sagt så er jeg motstander av at registeret er lagt under Toll vesenet. Politiets gamle register kunne vært oppdatert og modernisert,og vi hadde sluppet å tenke tanken om avgifter på båtbruket kommeri en eller annen form. At registeret er nyttig for å finne nyere båter er mulig. For eldre båter så er Småbåtregisteret ikke interessert i å registrere opplysninger som kan identifisere båten.Således er jeg av den oppfatning at registeret ikke er så veldig nyttig for eldre båter uten HIN.Det håper jeg kan bedres etter privatisering-jeg har gitt opp å få registret tilfredsstillende opplysninger om min gamle båt. Og ikke får de se noe annet enn salgsmelding (uten pris nevnt) på den nye motoren min heller. Det som fikk meg til å bli litt rød i pæra Skvulpen var at du tilla meg som motstander av Småbåtregisteret i nåværende form endel politiske oppfatninger og andre hensikter som jeg ikke har. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Din tolkning av uttalesene her står i god stil med det hva den nevnte politikker driver med.Det var da voldsomt ... Kan ikke se at jeg har nevnt ditt navn i denne tråden? Så hvem tolker hvem her? Du er jo for båtregister såvidt jeg har registrert, men du vil ha det et annet sted. Grei skuring det, ingen grunn til å føle seg tråkket på tærne ... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Det var da voldsomt ... Kan ikke se at jeg har nevnt ditt navn i denne tråden? Så hvem tolker hvem her? Du er jo for båtregister såvidt jeg har registrert, men du vil ha det et annet sted. Grei skuring det, ingen grunn til å føle seg tråkket på tærne ...Muligens du misforstår. Det jeg mener er følgende: hvis du tolker det som er skrevet her på baatplassen som ... sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki) da skriver du akkurat som CIH ville ha skrevet/sagt. Det var egentlig hovedpoenget mitt. At jeg tok med referansen til mitt tidligere innlegg, så var det kanskje ikke nødvendig i denne sammenhengen Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Det som fikk meg til å bli litt rød i pæra Skvulpen var at du tilla meg som motstander av Småbåtregisteret i nåværende form endel politiske oppfatninger og andre hensikter som jeg ikke har. Muligens du misforstår. Det jeg mener er følgende: hvis du tolker det som er skrevet her på baatplassen som ... sverger til fri fyll på sjøen og fritt fram for tyven (dvs. mot registrering = anarki) da skriver du akkurat som CIH ville ha skrevet/sagt.Helt greit med presiseringer fra begge sider her, selv om tråden nå tenderer til å bli vel mye polemikk. Jeg uttrykte meg i store bokstaver, da må jeg selvsagt tåle å få litt tilbake. Får bare igjen presisere at jeg ikke er ute etter å tillegge noen ved navns nevnelse oppfatninger og hensikter de ikke har. Jeg peker på kjensgjerninger og konsekvenser av å nedlegge et båtregister, men ordla meg nok litt for "bråkjekt", ser jeg i ettertid. Får bare beklage om enkelte følte seg støtt av språkbruken, men sakens kjerne, støtten til offentlig båtregister, står fast. Og så er det jo greit å få testet takhøyden i dette forumet, der jeg synes å ha merket over tid at visse meninger er mer "godtatt" enn andre. Sier du visse ting så er det som å banne i kjerka. Stikkord her er f.eks. tema som småbåtregister og alkohol i båt. Derfor uttrykker jeg også glede når jeg ser folk som mener litt annerledes enn det som er gjengs oppfatning. Det var nettopp det som innledet hele denne tråden. Fortsatt god søndag til både tilhengere og motstandere av småbåtregister og pilsdrikking under båtkjøring! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 men sakens kjerne, støtten til offentlig båtregister, står fast. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Tiltredes Skvulpen Nå har jeg skiftet bremsevæske på min to hjulete venn og hadde tenkt å stikke bort å se på skuta til Sigurd på Mågerøy. I går kveld kjøpte jeg en båt til,jeg vet nesten ikke om jeg tør å fortelle Ørnhild om det Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 JEg var inne og kikket litt på tollens rettnings linjer og det står der att hvis båten ikke har vart registrert tidligere så må man legge frem komplett eier historikk. Litt drøit som med min gammle båt som var en maxi 77 fra 1974, der det ikke var noen som viste hvor mange eiere det hadde vart. Sitér dette innlegget Link to post
flossen Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Legg inn annonse Fjern annonse Annonse ID: 9925 Navn: lkøæjlø Email: kølkløk Dato: 17.01.05 10:01 Ikke registrer båten din !!!! Ikke registrer båten din !!!! Nå har staten satt bort en stor utgiftspost til et privat selskap og slipper nå selv å gjøre denne jobben, når redningselskapet har satt dette i system så kommer det pålegg fra myndighetene om at de skal kreve inn avgifter for alle mulige ting eks. drifstoff avgift, natur opplevelses avgift (ref. div avisoppslag der turopplevelser på fjellet skal avgift belegges) +++++. Det beste middelet for at dette ikke skal skje i fremtiden er å ikke registrer båten hos Redningsselskapet, dersom ditt forsikringselskap sier at du må registrer båten så skal du svare at du vil ta en runde til andre selskaper med alle dine forsikringer for å høre om dette er tilfell for alle, jeg er da 100 % sikker på at du slipper å reigistere båten for å få den forsikret, prøv det, det virker. Hisen et medlem av Rednigsselskapet. -------------------------------------------------------------------------------- Tilbake Fannt denne på havna.com Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Storm i vannglass Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Betyr dette at jeg vil ha en fordel av ikke å sende inn skjema med kjøpsmelding til småbåtregisteret? Det ligger fremdeles i en konvolutt i gangen:) Har forsikret i pantaenius. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Betyr dette at jeg vil ha en fordel av ikke å sende inn skjema med kjøpsmelding til småbåtregisteret? Det ligger fremdeles i en konvolutt i gangen:) Har forsikret i pantaenius. <{POST_SNAPBACK}> Tja. Er det noen fordeler i det hele tatt ved å registrere båten sin? Jeg ser ihvertfall ikke vitsen i å registrere noen av mine farkoster. Nå er de ikke forsikret heller så jeg har ikke hatt behov for det. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Se egen tråd om dette Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
JohanPaaSnippen Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 hm. Stoler ikke helt på hva vedkommende sier vdr medlemskap. For det andre ser jeg flere fordeler både i nutid og fremtid dersom de er villige til å se behovene till oss folkibåt/båtfolk. Og for å få det til må de KOMMUNISERE med oss direkte og/eller våre båtforbund/båtorganisasjoner. Vet ikke om jeg forblir (ny av året) medlem særlig lenge dersom de ikke viser tegn til ovennevnte. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 25.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2005 Skulle registrere en 24 foter uten motor (påhenger), men fikk alle papirer i retur med påskrift "denne båttypen kan ikke registreres uten motor". Hva..... må jeg hekte på en påhenger for å få registrert i det nye registeret? Min andre motorbåt på 15 fot er visserligen registrert uten. Men den ble overført fra det gamle. Dette medfører jo også problemer å få forsikret båten. Kanskje jeg skal registrere den med den gamle 8 hesteren min. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.