olpi Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Ser ikke problemet. Du skal vel ikke ro i den båten. Du skal vel ha motor på den og da er det vel fornuftig å ha båt & motor registrert sammen? At småbåter /joller kan registreres uten motor er vel heller ikke så rart? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Men skal jeg registrere den med en motor så bør jeg jo ha en motor. Og det har jeg ikke ...enda. Men jeg vil jo gjerne ha papirer og forsikringer i orden da. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
olpi Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 OK, men du får vel sikkert forsikret den inntil du skal ha den på vannet med motor uten å ha registert den. Du kan sikkert gjøre en avtale med forsikringselskapet ditt om at du registerer den med en gang motor er kjøpt. Da må du jo kontakte de for å forsikre motoren uansett. Tror det ordner seg hvis du forklarer dem "problemet". Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 (redigert) Jeg får ta noen telefoner i morgen. Skulle nå alltids overtalt noen til å forsikre den, men syntes det bare var litt "bak mål" at det ikke skal være mulig å registrert eierskap på båten før jeg får tak i motor. Redigert 25.Oktober.2005 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Slagskibet Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Redningsselskapet svarte ihvertfall deg Det er mere enn de gidder å gjøre med min henvendelse. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 (redigert) Tenker på å registrere min og men utsetter det og utsetter det med tanke på at ¨båten kjøpte jeg i sverige, kvitteringen lå i pengboka som jeg ikke har lenger, det samme problemert med navn på selger. Båten har jeg jo eid i tre år nå, lurer på kanskje jeg kan bruke baatplassen.no som referanse på det:lol: . Når det gjelder motoren så har jeg jo her korespondansen via e-post å henvise til. Kunne hatt det samme med båten men har byttet maskin (data) siden dengang. Noen som har prøvd registrering uten kjent opphav på båten sin?????? Redigert 26.Oktober.2005 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Hulda Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Hulda var forsikret i if... et par år før jeg kjøpte motor, og før båten var registrert. Det var en skalerende byggeforsikring hvor jeg meldte inn verdiøkningen etter hvert som jobben skred frem. Dette var ikke noe problem. Tror man skal snakke med selskapet, det sitter mennesker i andre enden også. Pussig nok, det bare virker ikke slik enkelte ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Noen som har prøvd registrering uten kjent opphav på båten sin?????? Da eg skulle registrere Kommedalen min hadde eg ikkje særlig mykje historikk og vise til, og det kreves jo at uregistrerte båter skal dokumenteres tilbake til dei var nybygd Eg sendte inn skjemaet med eit brev vedlagt der eg skreiv det lille eg viste som kor båten var bygget og motoropplysninger samt bilder av både båt og motor. Gikk helt fint det Har ikkje fått rekning ein gang enda, bare reg.nummeret Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Majali Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Tenker på å registrere min og men utsetter det og utsetter det med tanke på at ¨båten kjøpte jeg i sverige, kvitteringen lå i pengboka som jeg ikke har lenger, det samme problemert med navn på selger. Båten har jeg jo eid i tre år nå, lurer på kanskje jeg kan bruke baatplassen.no som referanse på det:lol: . Når det gjelder motoren så har jeg jo her korespondansen via e-post å henvise til. Kunne hatt det samme med båten men har byttet maskin (data) siden dengang. Noen som har prøvd registrering uten kjent opphav på båten sin?????? Ikke noe problem for meg iallefall. Majali ble hentet fra sverige og jeg hadde ingen kvitering da jeg skulle registrere henne, men etter en hyggelig samtale meg NSSR så ble vi enige om at jeg skulle sende over bilder fra restaureringen. Jeg laget et utvalg bilder på ark som viste at jeg hadde vært passelig dum hvis jeg hadde gjort meg til tyv for et slikt prosjekt. Etter en stund lå papirene i posten med båtkort og skilter... Skjønner egentlig godt at de ønsker litt kontroll, hvis ikke hadde det jo vært norges enkleste instans for hvitvasking av stjålene båter/motorer. Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Jonkare, når perlen ble registrert, var eierhistorikk ukjent. Litt mailer frem og tilbake, bilde av båt samt restaureringsbilder, samt oppl om at båten er bygget i Tyrkia samt navn på siste eier så var det i orden for min del. Fleksibillitet ble utvist fra dem som tilfredsstillte meg. Sitér dette innlegget Link to post
langbein Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Jeg sendt papirene for registering i mars. Etter mange tlf. og epost meldinger fikk jeg svar i forrige uke at de ikke kunne se å ha mottatt papirene mine. Litt rart når jeg fikk en epost i mai hvor de informerte meg om at saksbehandler tiden var lang for tiden, men at de skulle behandle saken min i god tid før sommerferien. Kanskje man bør sende papirene rekommandert! Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
HomerSimpson Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Det skal ikke være noe problem å få forsikret båten. Det kan være problem å få kaskoforsikret den da den ikke er registrert, men det er jo heller ingen stor fare for å gå på grunn da båten ikke har motor. Du får delkasko som dekker brann og tyveri. Redningsselskapet ønsker at motoren skal være med i dokumentet for registreringen. Dette for at det er lettere å kontrollere ute i felten. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Hebbe Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Redningsselskapet ønsker at motoren skal være med i dokumentet for registreringen. Dette for at det er lettere å kontrollere ute i felten. Kontrollere hva da, og hvem skal kontrolere ??? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Kjelli Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Redningsselskapet svarte ihvertfall deg Det er mere enn de gidder å gjøre med min henvendelse. De ser vel sine folk an.... Har nyregistert Bayliner-en og omregistert Birchwood-en uten problem. Papirene kom veldig kjapt. Men det kan vel muligens være at de ikke har hatt helt kontroll i starten. Ser for meg ut som de har skjerpet seg, og gått seg til med rutiner nå. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Jetg har store problemer med å registrere båten min... Forrige eier sendte aldri inn noen papirer om omreg når de kjøpte den og nå må jeg ha skriftlig avtale fra han som hadde den før de jeg kjøpte den av og jeg har fått opplyst ett navn, Erling Sande(husker ikke helt men var noe rundt der) Og det er jo en god del som heter det i landet her..... Så jeg har rett og slett droppa hele registreringa for når NSSR er så tåpelige, personen kan jo likså være død... Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Det skal ikke være noe problem å få forsikret båten. Det kan være problem å få kaskoforsikret den da den ikke er registrert, men det er jo heller ingen stor fare for å gå på grunn da båten ikke har motor....... Åhhh, da har du ikke sett meg padle....! Det var i allefall det jeg sa til saksbehandleren i småbåtregisteret når jeg ringte for etpar timer siden. Etter en svært hyggelig og informativ (fra begge parter) samtale fikk jeg beskjed om at jeg skulle fakse papirene på nytt merket med hans navn, så skulle han registrere båten for meg han. Om det føltes viktig for meg å registrere så skulle ikke han være sær på det sa han. Det var service det tenker jeg. Kommer ikke et vondt ord fra meg om redningsselskapet heretter, i allefall ikke dersom jeg fårregistreringsdokumentene innen rimelig tid! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
HomerSimpson Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Kontrollere hva da, og hvem skal kontrolere ??? Det hender at Politiet og Tollvesenet sjekker dette. Har selv blitt stoppet med min gamle båt og måtte vise fram båtkortet. De sjekket da om motornummeret stemte med båtkortet. Dette var da en båt med utenbordsmotor. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Hebbe Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Det hender at Politiet og Tollvesenet sjekker dette. Har selv blitt stoppet med min gamle båt og måtte vise fram båtkortet. De sjekket da om motornummeret stemte med båtkortet. Dette var da en båt med utenbordsmotor. Men de kan vel ikke gjøre dette uten noem form for mistanke om at noe jævelskap (tyveri) har funnet sted. De kommer ikke inn min båt uten å gjøre rede for hvorfor de vil nede i kjeller`n får å titte på nummret på motoren som sitter der. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Smiley Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Vel å bra at politiet / tollvesenet kan sjekke om båtkort og motornummer stemmer overens. Men hvilken betydning skulle dette i praksis ha når registrering er frivillig? For å sjekke i forhold till tyvemeldte motorer må jo motoren fysisk kontrolleres allikevel. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
HomerSimpson Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Men de kan vel ikke gjøre dette uten noem form for mistanke om at noe jævelskap (tyveri) har funnet sted. De kommer ikke inn min båt uten å gjøre rede for hvorfor de vil nede i kjeller`n får å titte på nummret på motoren som sitter der. Politiet sjekket mange båter i samme marina. Jeg hadde ingenting å skjule så jeg viste fram båtkortet uten noen diskusjon. I og med at det var utenborder måtte de heller ikke ombord for å sjekke motornummer. I dette tilfellet synes jeg det var greit. Jeg hadde kjøpt båt og motor brukt, gammel båt med forholdsvis ny motor til veldig bra pris. Fikk da bekreftet at det ikke var noe snusk. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Hebbe Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Politiet sjekket mange båter i samme marina. Jeg hadde ingenting å skjule.......... Politiet var på besøk i "vår havn" også, så de bare tittet på påhengsmotorer. Jeg har heller ingen ting å skjule men om bord kommer de ikke uten at de har en grunn for akkurat det. De har ingen verdens ting der å gjøre om de ikke har mistanke om noe. Dette blir akkurat på samme måte som hjemme, de kan ikke komne dit uten grunn for å ta seg til rette heller.... Selvsagt blåser jeg i alkotesterer`n om de skulle ønske det... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tore B Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Jetg har store problemer med å registrere båten min... Forrige eier sendte aldri inn noen papirer om omreg når de kjøpte den og nå må jeg ha skriftlig avtale fra han som hadde den før de jeg kjøpte den av og jeg har fått opplyst ett navn, Erling Sande(husker ikke helt men var noe rundt der) Og det er jo en god del som heter det i landet her..... Så jeg har rett og slett droppa hele registreringa for når NSSR er så tåpelige, personen kan jo likså være død... Hadde samme problemet som Sonata 7, fikk papirer i retur med beskjed om å skaffe full historik på båten. Hadde bare båtkort og kontrakt med han jeg kjøpte av, så jeg sendte hele greia tilbake å sa at jeg var eier nr. 2 på båten....Vips så var alt i orden.. Kort og nr. kom etter noen få dager. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 En hyggelig telefon med saksbehandler førte til avregistrering av jolla pga eierbytte. 2 motorer strøket fra registeret pga kondemnering. Nye skilt er underveis og for å oppdatere opplysningene om motorbytte i Slagskipet så holdt det med kopi av garantikortet. En positiv opplevelse og herlig ubyråkratisk i sammenligning med det gamle Småbåtregisteret. 3 X Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 28.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2005 Jeg er imponert!!!!! Fakset papirene til småbåtsregisteret på onsdag kl.14.30, og idag fredag hadde jeg splitter nytt båtkort i postkassa. Effektivitet kalles sånt! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Ulv I Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Hei, driver å forsøker å få registrert båten i småbåtregisteret, men det er ikke bare bare.. Jeg sender først inn endring på båten, men får beskjed om at båten ikke er regget og at jeg må sende inn ny-registrering, og jeg sender inn skjemaene for ny-registrering av båten. Men neida, jeg må sende inn kvitteringer tilbake til når båt og motor var ny, og det er ikke noe jeg har. Jeg har kvitteringen jeg fikk av selger, og papirene fra han som han kjøpte den av, men det er ikke kvittering for når båten var ny. Båten har jo reg nummer, så den har jo vært regget en gang, men noen sa nei til å overføre detaljene fra gamle småbåt registeret til det nye, og derfor må den regges en gang til på nytt. Hva gjør jeg, hvordan skal jeg få regget denne og få båten forsikret? Utrolig teit av dem å holde på slik. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.