Mouche Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Og da var restlageret til Oslo Marineservice kjøpt opp! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roesok Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Det er vel denne du skal ha `roesok`. http://www.ehonda.pl/HondaMarine/pdf/pdf_N...LLANEOUS_NO.pdf Ja, det er denne jeg skal ha 'chagall' - og den er herved bestilt. Etter et par forsøk med Quicksilver sin pumpe ga jeg opp det prosjektet. Sjekket pris også på OMC sin giroljepumpe men kostet tilnærmet det samme. Vil tro Honda sin også vil passe på Suzuki og Tohatsu (og kanskje Yamaha). Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
chagall Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Ja, det er denne jeg skal ha 'chagall' - og den er herved bestilt. Vil tro Honda sin også vil passe på Suzuki og Tohatsu (og kanskje Yamaha). Ja den vil passe på Suzuki og Tohatsu også. Syntes en gearoljepumpe er uunværlig for de av oss som har en større utenbordsmotor. p.s. Håper ikke `Mouche`har kjøpt opp hele restlageret. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Tiltredes! En slik pumpe er NESTEN helt uunnværlig. Jeg sier nesten for de jeg de siste 5 årene har brukt x-antall tuber med søl og fingerkrampe som resultat! Skal bli godt å slippe nå Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) Om man ikke har disse spesielt tilpassede pumpene så er det jo et alternativ å bruke ei vanlig 1/2liters pumpekannene.(den type alle har). Monter på en slange og koningen som er med på alle disse silikonpatronene som en kjøper.. Kapp konen der den har passe tykkelse i forhold til innfyllingshullet. Får god nok tetting da om man presser litt mot hullet og så er det bare å pumpe inn. Bruker man så en ordinært syntetisk gearolje GL5 så er den korrekt til de fleste motorer. Man trenger jo ikke spesiell outboard gearolje. Redigert 24.Oktober.2008 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 p.s. Håper ikke `Mouche`har kjøpt opp hele restlageret. Hos Oslo Marineservice er disse p.t. utsolgt, men kommer på lager igjen om ikke lenge. Pris kr 240,- inkl. adapter. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
motor Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Pumpekanna på Biltema koster vel bare et par-tre tiere. Hvorfor bruke 240 da? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Og for å få billig girolje så anbefaler jeg å kjøpe en femliters dunk fra http://reginol.no/ Ja, det er er bra produkt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
KenBjork Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Pumpekanna på Biltema koster vel bare et par-tre tiere. Hvorfor bruke 240 da? Link?! Det er helg igjen Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
motor Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Link ja. Data er ekle greier, bedre med praktisk mekking. Artikkelnummeret på 0,5l kanna er nå ivertfall 20-721. Bruker ei sånn kanne jeg, og har tilpasset en vanlig "kont" plasthylse opprinnelig beregnet for patroner til silikon ol. Selvfølgelig en fordel at gearet ikke rommer mer enn 0,5l olje, blir litt mere søl da. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) åh ja, en sånn en du mente ja http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=116333 Redigert 24.Oktober.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
chagall Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Selvfølgelig en fordel at gearet ikke rommer mer enn 0,5l olje, blir litt mere søl da. Nå er det jo sånn at større utenbordsmotorer rommer mer enn 0,5 ltr. i gearhuset og ville nok benyttet en større oljekanne med din metode. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Går med en liter på min 90hk, men de to mindre motorene jeg har så holder det med en tube på 0,3 så en halv-liters kanne som nevnt her er hverken "fugl eller fisk". Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
csvirus Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Og for å få billig girolje så anbefaler jeg å kjøpe en femliters dunk fra http://reginol.no/ Ja, det er er bra produkt! Hvor billig snakker vi om da? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Sist jeg kjøpte for noen år siden så tror jeg det var 1/3 eller 1/4 av prisen i forhold til de tubene på 0,3 liter. Kjøpte også en masse to-takts olje og prisen på den var ca halvparten av marninapris. Produktene deres tror jeg er stort sett fra Texaco, men emballasjen deres er helt nøytral. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.