Marwin Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Bra håndtert! Hva jeg selv ville ha gjordt i samme situasjon vet jeg ikke, håper bare at jeg ikke hadde hatt "krutt" innen rekkevidde Men hva KAN egentlig gjøres med slik pøbel? •"Skyter" du dem, åker DU inn. •Er politiet litt omstendelig (les: treg) under forklaringen, kan det hende at krapylet får forlate stasjonen FØR deg. •Alvorligere kriminalitet går forran "rapping av en (skarve) båt". •Henleggelse er blitt politiets (de bevilgende myndigheters) sovepute. Men har du alarm OG hengelås, går de kanskje til naboens båt? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
logget av Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Jeg er enig med hilfo, det er ikke hos politiet hovedproblemet ligger og politiet er nok like frustrert som oss over utviklingen og kanskje enda mer. Litt straffarbeid kunne kanskje hjulpet litt i noen tilfeller. Nokas gjengen har jo gjemt unna en del penger, så fengselsstraffen burde kanskje vært økonomisk betinget og ikke tidsbegrenset. En sekk med ved koster vel 60 kr og skog har vi nok av. Det er bare å begynne å betale ned så fort man klarer. Nå skal ikke jeg forenkle eller bagatellisere de faglige ”behandlingstilbudene” for kriminelle, men jeg synes det er noe alvorlig galt i Norsk rettspraksis som da styres av myndighetene. Jeg mener man i altfor liten grad tar hensyn til de som er skadelidende ved økonomisk kriminalitet, og man kunne ganske enkelt overført de reelle utgiftene på vinningskriminalitet der de hører hjemme ved skattefradrag. Det burde ikke lønne seg for staten å ikke løse problemene slik jeg opplevde en gang. Tyven fikk bot og jeg som skadelidende fikk ingen erstatning hvis jeg ikke brukte forsikringen. Derfor en stor takk til alle dere som var med på å spleise på tyvens ugjerning. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Jeg mener man i altfor liten grad tar hensyn til de som er skadelidende ved økonomisk kriminalitet, og man kunne ganske enkelt overført de reelle utgiftene på vinningskriminalitet der de hører hjemme ved skattefradrag. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Jeg hadde gjort det samme også om det var nabobåten som ble stjålet Litt skummelt kan jo noe sånn være. Men samma her. Garantert, stukket etter! Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
tomeriks Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Kjempebra jobba!! Bare så synd at kjeltringpakket slipper ut igjen med en gang.. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å gjøre det, men jeg er av den oppfattning av at min eiendom er min eiendom, og den som prøver seg på den får som fortjent. Er det en som er mindre enn meg selv (ja, jeg er feig), så ville jeg slått ham gul og blå, for deretter å kjøre ham så langt ut i skogen jeg kunne.. Å ja, det begynner nesten å bli en drøm å ferske noen i å prøve seg. Ikke at jeg er spesiellt utsatt, men 3 tyverier fra bil/båt på 2 år er drøyt.. Hadde selvsagt ikke annmeldt det. Hvordan skulle da kjeltringpakket bevise at det var jeg som hadde slått ham gul og blå og kjørt ham ut i skogen (slik man gjorde med løsbikkjer osv før i tiden..)?? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 (redigert) En guttedrøm med tendenser av borgervern i beste Charles Bronson stil får vel bli med drømmen. I disse dager er det min oppfatning best å ikke gjøre noe man treger på i ettertid. Noen opplever jo nærmest å aldri bli kvitt problemer med hærverk i etterkant av tilsnakk og pågripelser. Flott gjort var det av trådstarter å ta personlig initiativ i denne saken, og vi får håpe det går verre for tyven enn en kollega av meg opplevde. Han anholdt en innbruddstyv til politiet kom. Så sa politiet at denne karen slipper nok ikke ut igjen, for han har en del på samvittigheten. Neste dag ble tyven observert spaserende ute i gaten og kollegaen min ringte da til politiet. Han fikk til svar at hvis en person står i kø for å komme i retten og i mellomtiden blir tatt på fersken, så slippes han ut hvis han innrømmer forholdet. Årsaken er at når en person innrømmer forholdet, så er det ikke fare for bevisforspillelse. Gjett hvem som kom på besøk etter stengetid en uke senere og om forsikringsprisen stiger på grunn av slike forhold. Det var vel seks åtte innbrudd i bygget på seks måneder, og politiet mente det var representanter fra samme gjengen hver gang. Redigert 3.April.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Denne fyren var veldig rolig var vell ikke edru da han hadde drukket mine to øl og nesten en halv flaske Larsen cognac men jeg ble veldig usikker da han begynte å fikle med en kniv men etter litt prat la han den ned i baggen sin, men han var ikke truende.. men det kunne fort ha hendt noe, heldig vis ikke. Men jeg var overhodet ikke redd , var vell for oppspilt antageligvis Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
VHF Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Er ikke sadist,men er er et forslag... Heng mannen på motor, åpne buksesmekk, stapp så propell inn i buksesmekk også start motor se tyven inn iøyenene og gi gass. Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
Plomma I Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Er ikke sadist,men er er et forslag... Heng mannen på motor, åpne buksesmekk, stapp så propell inn i buksesmekk også start motor se tyven inn iøyenene og gi gass. inne på no der Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Brynjar Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Godt jobba Plomma. Tydeligvis eneste måten å få noe "politiarbeid" gjort er å gjøre det sjøl! Tror ikke jeg hadde klart å la dritten slippe unna uten knekte bein, kasta en knarker i elva her for noen år sia da jeg tilfeldigvis gikk forbi mens han dreiv å brøyt opp låser i en skjærgårdsjeep. Problemer? spurte jeg. Han mumla noe om at han hadde mista nøklene, da spurte jeg hva slags båt det var uten at han kunne svare på det. Sto tross alt bare med svære bokstaver over alt.. Forklarte i en pen tone at sånn dritt ikke aksepteres her og at han fikk hoppe over rekka hvis han skulle unngå juling. Endte med at han ble "hjulpet" uti ja. Har ikke sett kreket siden.. La båten min være i fred.. tryggest det. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
VO`n Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Har ferska tyveri i Sverige for mange år siden. Ringe politiet og de lovte å komme med engang.... men nå tiden gikk og de aldri kom spurte jeg hva i all verden jeg skulle gjøre om han gjorde motstand eller stakk... Da fikk jeg følgende beskjed om å ta rotta på han... mulig andre regler der ? Men han turte ikke annet en å vente på politiet... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 (redigert) Har tatt tyv på fersk gjerning som har tilstått på stedet og tilstått i forhør med politi samme dag for så å trekke forklaringen dagen etter hos politiet og deretter har jeg fått brev om at saken er henlagt pågrunn av bevisets stilling 2 GANGER. Etter det så tok jeg samme person på fersken igjen , den gangen anmeldte jeg ikke personen og det ble slutt på problemet. Politiet har jeg gitt opp å tro skal fikse slike problem elementer. Dette gjaldt tyveri på gymmet jeg drev men det samme hadde nok blitt gjort om noen tok båten min og ooooste utover i hele 6knop Redigert 4.April.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Hei Kjenner igjen mange av "tiltakene" her. Har erfaring med noe av dette siden slekta har drevet elektrohandel i mange år. Kunsten er å få det til å se ut som om tjuvradden har hatt ett "uhell". Men hvis noen stjeler noen av båtene mine. Så får jeg en tekstmelding fra alarmen og kan faktisk sjekke på kartet hvor de er, er de midtfjords så kan jeg stoppe båten fra telefonen. Så kan de da sitte der til jeg finer det forgodt til å hendte dem. Eller de kan svømme til land. Men er ofte fristet til å hive dem på sjøen med litt kjetting rundt bena. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
loffern Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Med tanke på at man ikke vet hva slags person som befinner seg oppe i båten og hva vedkommende kan finne på hvis den blir "trengt opp i et hjørne" ville jeg aldri ha gjort det du gjorde. Offrer ikke liv og lemmer for å redde matrerielle verdier. Det har jeg forsikkring til..... Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Er ikke sadist,men er er et forslag... Heng mannen på motor, åpne buksesmekk, stapp så propell inn i buksesmekk også start motor se tyven inn iøyenene og gi gass. du er jo nødt til å være saddist! dette ble bare ekkelt! syns godt du kan spare deg for slike kommentarer i fremmtiden! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Plomma I Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Takk for gode trilbakemeldinger, kanskje en skulle lage en bok om alle forslag som kan gjøres med kriminelle som blirt tatt på ferken, "Tatt på fersken" ha en fortsatt god helg allesammen Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.