Sleipner93 Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Hehe det kan ikke jeg huske.. Men du husker jo slike uviktige ting da.. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Jeg husker alt som ikke står i bøker... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
La Digue Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Et eksempel: Rustfrie sparkler (metallblad med håndtak til å kline ut sparkelmasse) fra BT er bra, det samme er rustfrie sparkler fra Jordan. Sparkler fra Clas Ohlson som ser rustfrie ut, er noe dri**. Først flasser overflatelakken av, deretter laget med krom eller nikkel som legger seg som flak nedi sparkelbøtta. Til sist sitter man igjen med ubrukelig sparkelmasse og rustent verktøy. Kjøpte limklemmer fra BT i plast som gikk i stykker før jeg fikk brukt dem, et verktøy til å løsne hjulbolter som holdt til 6 hjul og diverse annet som har vært en skuffelse. Problemet med billigbutikkene er ikke at alt er dårlig. Problemet er at man aldri aner om man kan stole på produktene man kjøper. Fritid er for verdifullt til å kastes bort på dårlige produkter. Forøvrig har jeg kjøpt olje, skruer, og verktøy med 10 års garanti fra Biltema som var helt OK. "Car-Theme is like a box of chocolate - you never know what you'll get" (fritt etter Forrest Gump) Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
tilsjos.no Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Det er vel mye bra, men det er sikkert noe dårlig.. En gang jeg skulle kjøpe flaggstang til å ha på båten, hadde de ikke flaggholder Man burde vel ha det da? Redigert 23.April.2008 av Til Sjøs (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tom-ass Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Oppsummering: 36mm fastnøkkel Anoder Batterier Black Streak Remover på spray. Bunnstoffet Byggebeslag (vinkler, plater) Båtvasken Diamantblad til betong (Vinkelsliper) Fenderstømper Franske skruer Fendre Gummikablene ( RDOE ) Hardvoksen (flytende) Hovedstrømsbryter Kniver laget av Mora i Sverige Lydmatter Olje Pusseremediene Poleringsmaskin Poleringsduk Rustfrie skruer Sagbladene til stasjonærsager Skrujern med grønt skaft Snabbglans Sparkler (Rustfrie metallblad med håndtak til å kline ut sparkelmasse) Tauverk Teakproduktene Terrasseolje Terasserens Vakumpumpen for oljeskift Verktøy med 10 års garanti Vindusviskerne Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
dsk Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Rødspriten var skikkelig bra i en periode, sota ikke i det heletatt. Nå har de trukket den tilbake bare forde en dust drakk opp rødspriten. Før sota den litt mer, men forsatt mindre enn den fra Arcus, så da så. Har ikke smakt på den heller. dsk Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Mye er bra og mye er dårlig, men det er jo et spm. om hva det skal brukes til og hva det skal koste. Hadde vi begrenset tråden til rene båtprodukter som for de fleste av oss har samme bruksområdet, dvs. holdt oss unna verktøy ol. og utvekslet erfaringer på det som ligger i kategorien "båt"i katalogen så hadde det blitt mer oversiktlig hva som er bra og ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Det vanlige trelimet er jo bra, er rimelig sikker på at det er identisk med casco trelim, lukter likt/ like tyktflytnde/ limer likt/ smaker likt Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Jørg som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen. Har noen kritiske merknader til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Jørg som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen. Har noen kritiske merknader til dette? Hvilken "strammer" er det du tenker på her? Har du artikkelnummeret? Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Ikkje kjøp halogen-lysperer på biltema. (sann 12V stift). Har kjøpt både til baderomsinnredninga mi og til ventilatoren på kjøkkenet mitt. Dei går med ein gong!! Og er faktisk bare 2kr billigere for ein 2pk(Osram) enn på bunnpris. 19,90/21,90. Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Litt bekymret for tauverk fra biltema. Tauene var litt møkkete så jeg gjorde som jeg bruker, slengte dem i vaskemaskin. Da ble de lodne altså bør ikke vakes Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Lotus Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Jørg som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen. Har noen kritiske merknader til dette? Her er det nok absolutt på sin plass å be om kritiske merknader. Det er slett ikke alle anbefalinger man bør stole på. Spesielt når det gjelder strammere for feste av temperaturenheter. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Det er flere her som nevner Biltemas lyspærer. Ligg unna allt som kommer fra Biltema og som har til oppgave å gi lys for en hver pris. Spesiellt frontlyspærer til bil er ufattelig dårlige. Per Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Det er flere her som nevner Biltemas lyspærer. Ligg unna allt som kommer fra Biltema og som har til oppgave å gi lys for en hver pris. Spesiellt frontlyspærer til bil er ufattelig dårlige. Helt enig, du kan også ta med sensorpærer for utelys. Har vært og byttet 2 ganger.!! Husk å ta vare på kvittering på alt du kjøper hos Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Jørg som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen. Har noen kritiske merknader til dette? Her er det nok absolutt på sin plass å be om kritiske merknader. Det er slett ikke alle anbefalinger man bør stole på.Spesielt når det gjelder strammere for feste av temperaturenheter. Sjelden har vel uttrykket " klart som blekk " vært mer treffende. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jo_no Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Mye er bra og mye er dårlig, men det er jo et spm. om hva det skal brukes til og hva det skal koste. Så sant som det er sagt. Har kjøpt mye på Biltema som er 'godt nok' .......og bare for å ha sagt det: Best produktet jeg kjøper på Biltema er håndrensekremen. Blir gullende ren etter en dag i garasjen..... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Noen som har prøv denne? Duger den? Jeg skal feste noen slanger på luftinntaket i båten og tengte å bruke strips i 390mmx7,6mm men trenger verktøy for å stramme. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Seilaren Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Jeg har den, virker helt greit Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SF Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Hei Seilaren, Tar den store strips? Jeg skal som sagt bruke den på 390mmx7,6mm. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Seilaren Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Der sier du noe, glemte og tenke på dimmensjonen. Jeg tror ikke den virker til så store strips. Sikkert lettere og stramme med en tang og skjære av med en kniv etterpå? Saklen ligger i båten så jeg kan ikke si noe helt sikkert, men tviler sterkt på at det går.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Draco24styling Svart 25.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Ser noen klager på lyspærer til 220.Jeg har 2 stk slike sensorpærer. Vet ikke hva forventet levetid er på disse.men har i allefall hatt mine i 2år.og de virker fortsatt. Har også sensor anlegg på huset, med 5 lamper tilkoblet. på disse bruker jeg klare 40w osram.men de skifter jeg en av i halvåret Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Hekksjø Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Østkyst hustler. Det er anodene som skal tæres bort ikke drevet. Det er beviset på at anoder fra BT ikke fungerer. Folk kjøper båter til mange penger, men skal spare på bytte av anoder. Ikke lett å forstå. Du Fetter K., han derre Østkyst Huslter bare tulla med oss ... Men seriøst: Ankertesten i Båtmagasinet nylig resulterte i at Bruce-kopien som de faktisk kjøpte på Biltema (selv om de fører opp Maritims pris i testtabellene for å få sammenligningen med de andre mest mulig riktig), ble nummer tre totalt av ni, og klar vinner når de ser på forholdet pris-testresultat. Biltema-Bruce kom på tredjeplass i begge deltestene, slått av CQR og Delta i disiplinen "sandbunn", og slått av Danforth-kopi og CQR i disiplinen "leirbunn". I begge disiplinene hadde de på første- og andreplass betydelig høyere holdekraft enn Biltema-Bruce, mens de seks som ble slått av Biltema-Bruce hadde til dels betydelig dårligere holdekraft (unntak disiplinen "leirbunn", der Delta lå omtrent likt med Biltema-Bruce). Hilsen Hekksjø Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
SF Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Der sier du noe, glemte og tenke på dimmensjonen.Jeg tror ikke den virker til så store strips. Sikkert lettere og stramme med en tang og skjære av med en kniv etterpå? Saklen ligger i båten så jeg kan ikke si noe helt sikkert, men tviler sterkt på at det går.. Jeg kjøpte en og den fungerer bra også på store strips Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sleipner93 Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Biltema har fått inn portabelt toalett. Noen som har testet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.