Jump to content

Hva er bra på Biltema?

Draco24styling

Recommended Posts

Et eksempel:

Rustfrie sparkler (metallblad med håndtak til å kline ut sparkelmasse) fra BT er bra, det samme er rustfrie sparkler fra Jordan.

Sparkler fra Clas Ohlson som ser rustfrie ut, er noe dri**. Først flasser overflatelakken av, deretter laget med krom eller nikkel som legger seg som flak nedi sparkelbøtta. Til sist sitter man igjen med ubrukelig sparkelmasse og rustent verktøy.

Kjøpte limklemmer fra BT i plast som gikk i stykker før jeg fikk brukt dem, et verktøy til å løsne hjulbolter som holdt til 6 hjul og diverse annet som har vært en skuffelse.

Problemet med billigbutikkene er ikke at alt er dårlig. Problemet er at man aldri aner om man kan stole på produktene man kjøper. Fritid er for verdifullt til å kastes bort på dårlige produkter.

Forøvrig har jeg kjøpt olje, skruer, og verktøy med 10 års garanti fra Biltema som var helt OK.

"Car-Theme is like a box of chocolate - you never know what you'll get" (fritt etter Forrest Gump)

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Oppsummering:

36mm fastnøkkel

Anoder

Batterier

Black Streak Remover på spray.

Bunnstoffet

Byggebeslag (vinkler, plater)

Båtvasken

Diamantblad til betong (Vinkelsliper)

Fenderstømper

Franske skruer

Fendre

Gummikablene ( RDOE )

Hardvoksen (flytende)

Hovedstrømsbryter

Kniver laget av Mora i Sverige

Lydmatter

Olje

Pusseremediene

Poleringsmaskin

Poleringsduk

Rustfrie skruer

Sagbladene til stasjonærsager

Skrujern med grønt skaft

Snabbglans

Sparkler (Rustfrie metallblad med håndtak til å kline ut sparkelmasse)

Tauverk

Teakproduktene

Terrasseolje

Terasserens

Vakumpumpen for oljeskift

Verktøy med 10 års garanti

Vindusviskerne

Bygdetulling med båtførerbevis!

Mye er bra og mye er dårlig, men det er jo et spm. om hva det skal brukes til og hva det skal koste. Hadde vi begrenset tråden til rene båtprodukter som for de fleste av oss har samme bruksområdet, dvs. holdt oss unna verktøy ol. og utvekslet erfaringer på det som ligger i kategorien "båt"i katalogen så hadde det blitt mer oversiktlig hva som er bra og ikke bra.

Jørg

som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier

anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen.

Har noen kritiske merknader til dette?

Her er det nok absolutt på sin plass å be om kritiske merknader. Det er slett ikke alle anbefalinger man bør stole på.

Spesielt når det gjelder strammere for feste av temperaturenheter. :smiley:

Det er flere her som nevner Biltemas lyspærer. Ligg unna allt som kommer fra Biltema og som har til oppgave å gi lys for en hver pris. Spesiellt frontlyspærer til bil er ufattelig dårlige.

Helt enig, du kan også ta med sensorpærer for utelys. Har vært og byttet 2 ganger.!!

Husk å ta vare på kvittering på alt du kjøper hos Biltema.

Jørg

som har masse kunnskap om bl.a. laderegulering av batterier

anbefaler bruk av biltema strammer for å feste temperaturenhet til dynamoen.

Har noen kritiske merknader til dette?

Her er det nok absolutt på sin plass å be om kritiske merknader. Det er slett ikke alle anbefalinger man bør stole på.

Spesielt når det gjelder strammere for feste av temperaturenheter. :smiley:

Sjelden har vel uttrykket " klart som blekk " vært mer treffende. :smiley:

Suzuki

No boat needed..

Ser noen klager på lyspærer til 220.Jeg har 2 stk slike sensorpærer. Vet ikke hva forventet levetid er på disse.men har i allefall hatt mine i 2år.og de virker fortsatt.

Har også sensor anlegg på huset, med 5 lamper tilkoblet. på disse bruker jeg klare 40w osram.men de skifter jeg en av i halvåret :crazy:

Norske båter er best!

Østkyst hustler. Det er anodene som skal tæres bort ikke drevet. Det er beviset på at anoder fra BT ikke fungerer. Folk kjøper båter til mange penger, men skal spare på bytte av anoder. Ikke lett å forstå.

Du Fetter K., han derre Østkyst Huslter bare tulla med oss ...

Men seriøst: Ankertesten i Båtmagasinet nylig resulterte i at Bruce-kopien som de faktisk kjøpte på Biltema (selv om de fører opp Maritims pris i testtabellene for å få sammenligningen med de andre mest mulig riktig), ble nummer tre totalt av ni, og klar vinner når de ser på forholdet pris-testresultat.

Biltema-Bruce kom på tredjeplass i begge deltestene, slått av CQR og Delta i disiplinen "sandbunn", og slått av Danforth-kopi og CQR i disiplinen "leirbunn". I begge disiplinene hadde de på første- og andreplass betydelig høyere holdekraft enn Biltema-Bruce, mens de seks som ble slått av Biltema-Bruce hadde til dels betydelig dårligere holdekraft (unntak disiplinen "leirbunn", der Delta lå omtrent likt med Biltema-Bruce).

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

:rolleyes: Der sier du noe, glemte og tenke på dimmensjonen.

Jeg tror ikke den virker til så store strips. Sikkert lettere og stramme med en tang og skjære av med en kniv etterpå?

Saklen ligger i båten så jeg kan ikke si noe helt sikkert, men tviler sterkt på at det går..

:sailing:

Jeg kjøpte en og den fungerer bra også på store strips :flag:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...