Jump to content

Garmin GPSmap 520 - Best pris?

abba2000

Recommended Posts

World wide base map (Amerikansk basekart) Er eit veldig ribba enkelt kart over heil verden UTAN alle viktige detaljer..... Du ser konturane av land,og store byar/tettsteder og leider er inntegna,men ingen viktige detaljer......... Det er desse detaljane som legger seg "oppå" basekartet og gjer at du ser kor du er på skjermen......og som blir oppdatert 2 ganger i året via eit samarbeid mellom garmin/bluchart og kystverket... setter kystverket opp ei ny påle,blir denne tatt med på neste "revidering"... derfor kan det vere greit å oppdatere innimellom,og derfor kostar dei litt også.......du betaler ein eingangs "lisens" og har tilgang til framtidige revisjonar.. Derfor MÅ du kjøpe kartbrikke......... den innebygde "world wide map" er bare eit stort blått hav........ingen pæler og slike viktige ting.... :smiley:

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Helt riktig som sydvesten sier. Jeg brukte USPS shipping (usas svar på posten) og da var det Posten i norge som leverte.

Jeg fulgte pakken hele veien og den brukte nøyaktig to døgn på og komme til norge. Men så skjedde det ikke stort før jeg ringte etter en uke og lurte på hvor pakken ble av... Oj nei den skulle sendes i retur den siden det manglet navn på den.. Javel sa jeg står det ikke adresse da?? spurte jeg.. Jo sto jo det da men de hadde ikke finni navnet mitt i registrene :crazy: Det var rart sa jeg da jeg kommer opp tvert ved et lite søk på 1881 eller lign :crazy: pakken sto på døren dagen etterpå :smiley: posten tar betalt direkte ved overlevering for fortolling og frakt.. Bruk UPS hvis du ikke har god tid og følger med litt :smiley: WmJ får sendt varene sine direkte fra grossist (WINTRON)

:flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Sparte 5 høvdinger jeg også på min 4008 fra USA, ser den er på tilbud på båtland til 17' nå og jeg betalte 12' levert kongeriket

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

....Når man skal kjøpe enheter fra garmin som koster 15-20 000 i kongeriket her.....ville vel eg også handla over dammen,men ikkje 420-520 evt 525........ der er diferansen ikkje verdt det syns eg....men for all del..... godt at bellanor og deira forhandlara får HARD konkuranse,og hipp hurra for netthandel...... galakap at ein enhet kan vere 5 høvdinger billigare,og einaste forskjellen er at belanor leverer med norsk bruksanvisning...ferdig instilt på norsk i menyen.. (og så garantien da) ..... Men uansett...netshop er no underlagt norske kjøpslover og rettigheter...derfor liker eg det.... men til fiha...hadde kjøpt med S eg.... (520S) ....så har du meir morro :smiley: ....og litt fisk her og der....og det og kunne "merke" av fiskeplasser....garnplasser etc.synst eg er litt stilig,og godt hjelpemiddel...bare synd ikkje fisken altid står og ventar på meg når eg kjem tilbake... :smiley: Men......fekk 5 torsk i palmehelga på mellom 5-9 kg kvar...og takka vere ekkoloddet...for snudde når "alarmen"gjekk og fulgte "sporet" tilbake...og vips på første pilking beit det..og hadde aldri stoppa der uten loddet...så kjekt det da

....Men hugs at man er en farlig båtførar første dagen man tar apperatet i bruk.....man blir så opptatt av å stirre på skjermen at man glømmer at det kan vere båtar forran.... (erfaring) he he...men det gjekk bra

Redigert av jallis1971 (see edit history)

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Norsk bruksanvisnig lastes ned fra garmin.com

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Tusen takk for mange gode svar. - Kjempebra forum!

Jeg sendte en mail til Netshop og spurte dem hva som var spesielt med USA-modellen.

Svaret jeg fikk var: USA modell har amerikanskt basekart og ingen Norsk manual.

Noen som vet hva "Amerikansk basekart" er ?

Hilsen Fiha.

Base kartet er ikke noe å bry seg om, for det er bare som demo på en måte. Altså det går ikke å navigere etter det.

Norsk manual kan du laste ned bare.

Her: http://www8.garmin.com/support/userManual.jsp

THORLYN, 5 båtlapper.... er disse store eller små?

Her var det vel snakk om 500.- i forskjel bare, er jo ok det også for å få norsk garanti med på kjøpet.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Oppløsningen på 420 og 520 er identisk (240x320) mens 525 har oppløsning på 480 x 640.

Skulle jeg valgt mellom 420 og 520, ville jeg gått for 420 på grunn av at en "dårlig oppløsning" ikke gir noe bedre bilde på en større skjerm. Pixlene vill bli større, noe som går ut over kvaliteten/skarpheten på skjermen.

Men det er flere forskjeller. 420 og 520 bruker QVGA skjerm, mens 525 bruker VGA skjerm. Det betyr at 525 er i stand til å vise detaljer bedre og skarpere.

En QVGA skjerm viser små fonter og detaljer på en helt annen måte enn en VGA skjerm gjør, Se forøvrig denne testen av to mobiler den ene med QVGA og den andre med VGA skjerm, selv om dette ikke er GPS så gir det et inntrykk.

http://mobilyazilar.blogspot.com/2007/01/w...a-and-qvga.html

525 har også en raskere prossessor.

Dette var valg som gjorde at jeg kjøpte 525.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...