Jump to content

Bytte pakninger i Mercrusier drev.

HomerSimpson

Recommended Posts

Jeg har et Mercruiser Alfa one gen I som har fått lekkasje. Jeg skal bytte ut simring nr. 10 og 11 på tegningen under. Det har ikke kommet vann i olja, men det har svettet i vinter.

15.gif

Jeg skal også bytte lager nr. 26 på tegningen under.

13.gif

Er det noen som har en grei fremgangsmåte for å gjøre dette?

Må jeg skru ut den store mutteren (nr.16) og ta ut alle delene fra nr. 16 til 28 på den nederste tegningen eller kan jeg bare løsne mutter nr. 28 og ta ut nr. 25 sånn at jeg får ut det nederste drevet (også nr 25) sånn at jeg kommer til lager og simring?

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

delene fra 17 til 28 sitter på akselen til nr 11. Det er mutter nr 28 som holder disse sammen. Denne må du ikke løsne. Det er svært viktig at denne blir skudd til med rett moment og etter en bestemt fremgangsmåte. Da MÅ du ha verkstedhåndboka.

Du skur ut mutter nr 16 og drar hele lagerpakka ut....

Takk for opplysningen. Jeg prøvde å løsne mutter nr 16 men denne satt godt :eek: . Da får jeg prøve igjen. Ellers har jeg verkstedbok til drevet, men denne har jeg lånt bort for øyblikket :crazy: .

Det finnes sikkert et spesialverktøy som kan brukes på denne mutteren. Jeg prøvde å tre en stor skrutrekker gjennom hakkene i mutteren og slå på denne men jeg bare bøyde skrutrekkeren.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg