tilsjos.no Svart 21.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Vi har ikke noen hjemmeside enda, men det kommer Så dere må bestille via her, eller telefon Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
KenBjork Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 venter litt med evt bestilling her, for kjøp og salg på forum er ikke i tråd med rettningslinjer https://baatplassen.no/i/index.php?act=Help...E=01&HID=42 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Jawik Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Vi skal jo ikke kjøpe noe. Vi skal bytte noen kroner mot et blad (ny definisjon). Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Til Sjøs - jeg gjør det enkelt for dere - jeg sender en IM til Ingar om tråden - cc'er deg Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Støtter opp om pdf. Tegner gjerne et abm. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Er det noen som har noe vi kan ha i bladet, eller noen ideer? Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
roaldbj Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Dere har jo fått mye positiv oppmerksomhet hittil og jeg slutter meg til de som ønsker dere lykke til. Når dere nå allerede har kommet i kontakt med Båtplassen, så "hagler" det inn med gode ideer. Dere må vel få en betydelig sorteringsutfordring med å gå gjennom over en halv million innlegg og sortere ut hva dere skal ta tak i. Jeg tror dere bør være oppmerksomme på noe som står nederst på hovedsiden til Båtplassen: Copyright baatplassen.no. Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det. Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen Når man har lært seg teknikken, er det lett å laste ned bilder fra medlemmene her på BP, men jeg vil anbefale at dere kontakter medlemmet som har lagt inn et bilde før dere bruker det. Jeg har bistått bittelitt med innsamling av informasjon om nyttige reservedeler/verktøy o.a. til å ha ombord. Dette skal bearbeides og legges ut på BP. Dette er en type stoff godt egnet til å gjengi i et båtblad som er uavhengig av sponsorstøtte. Det meste som har med båt å gjøre passer i et nytt båtblad. Dere må aldri glemme at det stadig kommer nye medlemmer til den fantastiske båthobbyen. For disse kan det være vanskelig å manøvrere i all kunnskap om fritidsbåten. Jeg tror jeg ville holdt meg unna stoff som er typisk for løssalgsavisene som poleringsmidler, vårpuss osv. Jeg ville ha satset noe på intervjuer med "gamle" gutta i norsk fritidsbåt hos Windy, Scand, Askeladden, Nidelv, Skipsplast, Viknes osv. Samtale med gutta på Marinemuseet i Horten ville være topp. Samtale med noen av de gamløe hvalfangerne i Sandefjord likeså. Dere kan få fine intervjuer via telefon, forutsatt at dere har planlagt intervjuene svært godt. Plutselig har dere materiale både til videregående skole, Bachelorgrad og Mastergrad... Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Takk for ideen Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Jawik Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Emneoversikten kan jo gi dere en pekepinne. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Karavoli Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Dette med medlemsblad for baatplassen høres ut som en kjempeide! Og ideen med å presentere baatplassenmedlemmer høres spennende ut Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 (redigert) Plutselig har dere materiale både til videregående skole, Bachelorgrad og Mastergrad... Jepp - og om de skulle gå tomme kan vi bistå med mer materiale. Kurskvelder med Poseidon eller treff med allsang og spleisekurs eller medlemmers prosess for å kjøpe båt (hva du bør /ikke bør gjøre for å overtale kona) eller byggeprojekter - ref M/S Bastard. Der har man jo en artikkelserie som strekker seg over mange år Jeg har ikke hørt noe fra Ingar på min IM til han. Roaldbj er i Skipsraadet - kanskje du kan ta opp dette der Roald? Redigert 22.April.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Tusen takk for at dere vil skrive her og hjelpe oss Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Seilaren Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Hvor i landet holder dere til? Blir artiklene ofte litt lokale selv om det ikke er meningen? (Vi hadde det problemet i vår avis) Skriver dere hovedsaklig for ungdommer eller satser dere også på voksne kunder? Eller blander dere godt med litt lesestoff for hele familien? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
tilsjos.no Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Vi holder til i Drammen. Ja det blir mye lokalt, men også utenom. Vi prøver å få et blad for alle, men det blir solgt mye til vokse for tiden. Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Håper dere har lyst til å komme med ideer eller noe dere vil si. Hvis dere også har noe vi kan ha i bladet, så setter vi stor pris på det. Mvh Til Sjøs Redigert 23.April.2008 av Til Sjøs (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Ingar Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Sorry, måtte tenke litt på dette. Vi som driver BP har begrenset oss til forum drift og slik vil det nok også bli fremover. Vi kan derfor ikke engasjere oss direkte i dette bladprosjektet. Synes det er flott med ungdom som er kreative og har initiativ til å lage noe selv, og vil gjerne hjelpe dere med å gjøre bladet kjent. Vi bør kunne gjøre et unntak fra våre regler om reklame i dette tilfelle. Jeg forslår at dere kan poste innlegg når det kommer ett nytt nummer så kan vi la det stå limt noen dager. Dere kan også legge inn et banner for bladet i signaturen deres. Evt. link til hjemmeside. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Forstår at du må tenke litt på det Ingar. Jeg tror ikke dere bør gjøre noe med dette bladet utover å gi retningslinjer for bladet - eller inngå en avtale om at Til Sjøs kan fungere som medlemsblad. Det aller meste kan en gruppe medlemmer/ildsjeler gjøre om du delegerer det. Redigert 23.April.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Den såkallede "munn til munn" metoden mellom medlemme Jeg vil helst avstå fra den type aktivitet. (Med mindre det er strengt nødvendig...) Men for all del... Feel free! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Seilaren Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Jeg vil helst avstå fra den type aktivitet. (Med mindre det er strengt nødvendig...)Men for all del... Feel free! Tror du tenker på en annen munn til munn metode... :lol: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Grand Banks jr Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Hei Til Sjøs Gi beskjed om dere ønsker å ha et online magasin / blad - eventuelt ønsker en løsning for nedlastning av filer osv. Jeg driver profesjonelt med både webutvikling og strategisk rådgivning, og kan hjelpe med å sette opp en løsning hvis det er interesse for det. Selvfølgelig uten forum, da vi har Baatplassen Løsningen kan da også tillate andre å sende inn "saker"/ redaksjonelt stoff - som dere må godkjenne før det blir publisert. Mitt firma eier også en løsning som kan benyttes til å enkelt sende ut nyheter på epost til alle medlemmene som ønsker å motta slikt på epost (med bilder og hele sulamitten). (Selv om det måtte bli mange tusen...) (tilbyr det gratis for dere selvfølgelig...) Send meg PM hvis det er interessant. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tilsjos.no Svart 24.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 (redigert) Sorry, måtte tenke litt på dette. Vi som driver BP har begrenset oss til forum drift og slik vil det nok også bli fremover. Vi kan derfor ikke engasjere oss direkte i dette bladprosjektet. Synes det er flott med ungdom som er kreative og har initiativ til å lage noe selv, og vil gjerne hjelpe dere med å gjøre bladet kjent. Vi bør kunne gjøre et unntak fra våre regler om reklame i dette tilfelle. Jeg forslår at dere kan poste innlegg når det kommer ett nytt nummer så kan vi la det stå limt noen dager. Dere kan også legge inn et banner for bladet i signaturen deres. Evt. link til hjemmeside. Det går greit.. Vi får hjemmeside, men den blir laget nå, så kommer ikke ut på nett enda. Det hadde også vært bra å legge inn noe når det nye bladet kommer, så lar dere det stå limt i noe dager Redigert 24.April.2008 av Til Sjøs (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Ingar Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Jeg tror ikke dere bør gjøre noe med dette bladet utover å gi retningslinjer for bladet - eller inngå en avtale om at Til Sjøs kan fungere som medlemsblad. Det aller meste kan en gruppe medlemmer/ildsjeler gjøre om du delegerer det.Jo, men det vil uansett bli endel arbeid med det. Skulle gjerne hatt et båtblad, men BP er blitt så stort at vi forlengst egentlig har overskredet grensen for hva som kan drives på "dugnad". Denne måneden ser det ut til å bli omkring 500 innlegg i snitt pr dag i ÅF.Vi er derfor nødt til å begrense oss til å drive forum. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 25.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Hei! Har dere noe vi kan ha i bladet? Reportasjer, intervjuer osv.? Så tar vi gjerne imot det. Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Jawik Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Har dere noe vi kan ha i bladet? Hva med en liten en fra starten av Nordgående konvoi. Bilder og tekst kan innhentes via meg eller Astor og rem. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
tilsjos.no Svart 25.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 takk for det.. Er det noen flere som har noe? det er det bare å komme med? Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.