Jump to content

Et nytt båtblad!

tilsjos.no

Recommended Posts

Dere har jo fått mye positiv oppmerksomhet hittil og jeg slutter meg til de som ønsker dere lykke til.

Når dere nå allerede har kommet i kontakt med Båtplassen, så "hagler" det inn med gode ideer. Dere må vel få en betydelig sorteringsutfordring med å gå gjennom over en halv million innlegg og sortere ut hva dere skal ta tak i.

Jeg tror dere bør være oppmerksomme på noe som står nederst på hovedsiden til Båtplassen:

Copyright baatplassen.no.

Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det.

Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen

Når man har lært seg teknikken, er det lett å laste ned bilder fra medlemmene her på BP, men jeg vil anbefale at dere kontakter medlemmet som har lagt inn et bilde før dere bruker det.

Jeg har bistått bittelitt med innsamling av informasjon om nyttige reservedeler/verktøy o.a. til å ha ombord. Dette skal bearbeides og legges ut på BP. Dette er en type stoff godt egnet til å gjengi i et båtblad som er uavhengig av sponsorstøtte.

Det meste som har med båt å gjøre passer i et nytt båtblad.

Dere må aldri glemme at det stadig kommer nye medlemmer til den fantastiske båthobbyen. For disse kan det være vanskelig å manøvrere i all kunnskap om fritidsbåten.

Jeg tror jeg ville holdt meg unna stoff som er typisk for løssalgsavisene som poleringsmidler, vårpuss osv.

Jeg ville ha satset noe på intervjuer med "gamle" gutta i norsk fritidsbåt hos Windy, Scand, Askeladden, Nidelv, Skipsplast, Viknes osv.

Samtale med gutta på Marinemuseet i Horten ville være topp.

Samtale med noen av de gamløe hvalfangerne i Sandefjord likeså.

Dere kan få fine intervjuer via telefon, forutsatt at dere har planlagt intervjuene svært godt.

Plutselig har dere materiale både til videregående skole, Bachelorgrad og Mastergrad...

Plutselig har dere materiale både til videregående skole, Bachelorgrad og Mastergrad...

Jepp - og om de skulle gå tomme kan vi bistå med mer materiale. Kurskvelder med Poseidon eller treff med allsang og spleisekurs eller medlemmers prosess for å kjøpe båt (hva du bør /ikke bør gjøre for å overtale kona) eller byggeprojekter - ref M/S Bastard. Der har man jo en artikkelserie som strekker seg over mange år

Jeg har ikke hørt noe fra Ingar på min IM til han. Roaldbj er i Skipsraadet - kanskje du kan ta opp dette der Roald?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Sorry, måtte tenke litt på dette.

Vi som driver BP har begrenset oss til forum drift og slik vil det nok også bli fremover. Vi kan derfor ikke engasjere oss direkte i dette bladprosjektet.

Synes det er flott med ungdom som er kreative og har initiativ til å lage noe selv, og vil gjerne hjelpe dere med å gjøre bladet kjent. Vi bør kunne gjøre et unntak fra våre regler om reklame i dette tilfelle.

Jeg forslår at dere kan poste innlegg når det kommer ett nytt nummer så kan vi la det stå limt noen dager.

Dere kan også legge inn et banner for bladet i signaturen deres. Evt. link til hjemmeside.

Hei Til Sjøs

Gi beskjed om dere ønsker å ha et online magasin / blad - eventuelt ønsker en løsning for nedlastning av filer osv.

Jeg driver profesjonelt med både webutvikling og strategisk rådgivning, og kan hjelpe med å sette opp en løsning hvis det er interesse for det. Selvfølgelig uten forum, da vi har Baatplassen :wink:

Løsningen kan da også tillate andre å sende inn "saker"/ redaksjonelt stoff - som dere må godkjenne før det blir publisert.

Mitt firma eier også en løsning som kan benyttes til å enkelt sende ut nyheter på epost til alle medlemmene som ønsker å motta slikt på epost (med bilder og hele sulamitten). (Selv om det måtte bli mange tusen...)

(tilbyr det gratis for dere selvfølgelig...)

Send meg PM hvis det er interessant.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Sorry, måtte tenke litt på dette.

Vi som driver BP har begrenset oss til forum drift og slik vil det nok også bli fremover. Vi kan derfor ikke engasjere oss direkte i dette bladprosjektet.

Synes det er flott med ungdom som er kreative og har initiativ til å lage noe selv, og vil gjerne hjelpe dere med å gjøre bladet kjent. Vi bør kunne gjøre et unntak fra våre regler om reklame i dette tilfelle.

Jeg forslår at dere kan poste innlegg når det kommer ett nytt nummer så kan vi la det stå limt noen dager.

Dere kan også legge inn et banner for bladet i signaturen deres. Evt. link til hjemmeside.

Det går greit..

Vi får hjemmeside, men den blir laget nå, så kommer ikke ut på nett enda.

Det hadde også vært bra å legge inn noe når det nye bladet kommer, så lar dere det stå limt i noe dager :flag:

Redigert av Til Sjøs (see edit history)
Jeg tror ikke dere bør gjøre noe med dette bladet utover å gi retningslinjer for bladet - eller inngå en avtale om at Til Sjøs kan fungere som medlemsblad. Det aller meste kan en gruppe medlemmer/ildsjeler gjøre om du delegerer det.
Jo, men det vil uansett bli endel arbeid med det. Skulle gjerne hatt et båtblad, men BP er blitt så stort at vi forlengst egentlig har overskredet grensen for hva som kan drives på "dugnad". Denne måneden ser det ut til å bli omkring 500 innlegg i snitt pr dag i ÅF.

Vi er derfor nødt til å begrense oss til å drive forum.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...