Jump to content

Kjørte fem meter på land

Indiana II

Recommended Posts

Sitat fra VG-artikkelen:

Kun flaks hindre (sic!) at han ikke (min utheving) ble alvorlig skadet i ulykken søndag kveld.

Båtføreren ble med andre ord alvorlig skadet og det var etter journalistens mening både vel fortjent, en god lærepenge og heldigvis for båtføreren som sikkert har lært til neste gang :crazy: ? Eller er dette nok et utslag av den typiske norske journalists sikre og presise omgang med sitt eget morsmål :nonod: ?

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Hadde det ikke vært for politirapporten ville jeg ha påstått at bildet er manipulert. :cool:

Hvordan er det mulig å klatre så langt opp på fjellkammen og ikke pådra seg større skader i f.eks baug. Helt utrolig.

Dersom du gikk på grunn med en snekke i gamledager, så knuste du knapt pilsen.

Så det var båtfyll før itiden også altså..

I dag ligger det gjerne en skjærgårdsjeep med 150 hester utenfor hytta og det er en helt annen disiplin, sier Ingvar Johnsen.

PHUU, da er jeg utenfor faresonen enda, har bare 115hk.

Edited by KenBjork (see edit history)

Jeg tror ikke han som har kræsja har så veeldig mye peiling på båt og hvordan man oppfører seg på sjøen. Beviser vel bare at det er på tide at man innfører båtførerbevis. :flag:

I fjor omkom 24 personer etter ulykker med fritidsbåter. Flertallet av de omkomne var i alderen 41 år og oppover, og hadde ikke flyteplagg på seg i båten.

for en gangs skyld er ikkje ungdommen de som får passet påskrevet. men de voksne som "kan alt" og tror de er ungdommer fortsatt :wink:

er for ordens skyld snart i risikoalderen sjøl :lol:

Jeg tror ikke han som har kræsja har så veeldig mye peiling på båt og hvordan man oppfører seg på sjøen.

Er nå ikke mørkt heller på den tiden av døgnet nå.

Her var det mange forståsegpåere. Hadde Dere sett litt i denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=542112 vil Dere se at føreren var falt ut av båten før den kjørte på land på denne fjellnabben i følge BT http://www.bt.no/lokalt/article549942.ece

Det er mulig det bergen.

Men uansett, takk for opplysning av at han var falt overbord og ikke var med båtens ferd.

Veldig bra av vg å utelukke en slik informasjon, men det var vel heller gjort med vilje, for å skrike ut om at blir en forferdelig sommer på sjøen.

Og hvor fælt det er med nye båter, altså havets motorsykkel, som når en voldsom hastighet, og at de kjøre i fylla i mørket.

Er imponert over hvor mye dere klarer å få ut av en slik ulykkelig hendelse. Innlegg etter innlegg. Virkelig imponert :smiley:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Jeg tror ikke han som har kræsja har så veeldig mye peiling på båt og hvordan man oppfører seg på sjøen. Beviser vel bare at det er på tide at man innfører båtførerbevis. :flag:

Ja det bør vi, for det er jo ingen som har førerkort for bil som kjører i fjellveggen, eller tar seg en tur ut for veien.

Skal sies at det er litt forskjell på å kjøre bil og båt, men visste ikke at han falt ut av båten før selve kræsjet, så da er det kanskje litt mer forståelig at dette skjedde.

Ja det bør vi, for det er jo ingen som har førerkort for bil som kjører i fjellveggen, eller tar seg en tur ut for veien.

Nei heldigvis er det ikke det, tenk hvordan det skulle tatt seg ut. :crazy: