Jump to content

Bytte ut defekt lyddemper

DelCasa

Recommended Posts

Her er det så mye dyktige folk, at jeg spør før jeg går av skaftet... :crazy:

JEg skal bytte lyddemperen da sveisen har gått opp på "motorsiden" og båten tar inn vann den veien (veldig lite, men dog) også prøver jeg jo nå og få fjernet den gamle, men eksosslangen (76mm) sitter dønn fast og rikker seg ikke fra metallet (stussen) på den gamle lyddemperen.

I frykt for å ødelegge slangen, slik at den må byttes, har noen av dere her tips på hvordan man kan få løs slangen uten risk for å ødelegge den helt?

Fikk tips på varmepistol, er det tingen?

Det er temmelig trangt nedi der, så vil helst slippe å revne noe så alt må byttes... :smiley:

Man lirker inn en tynn skrutrekker slik at det blir en liten klaring mellom stuss og slange og sprayer inn CRC eller lign. Gjenta operasjonen om nødvendig på et annet sted.Fungerer på alle slanger som har limt seg fast.

Kommer du ikke til får du kutte stussen løs fra potta med baufil eller "tigersag" slik at du får opp slangen med stussen inni.Deretter førstnevnte metode.

Æææh, standhaftige greier dette her. Fått løs den ene enden, men der var det bare stussen igjen.

Den andre enden sitter som, ja, noen stygge ord skulle få plass her, men jeg tror dere skjønner.

Stussen sitter 40-50mm inn i slangen. Jeg kan klare å skvise ut noen få centimeter ved å "presse" litt på heverten, men... Jah... Ser jaggu ut som jeg må på med ny slange. For å få den nye på - så trangt som det er nedi der - hjelpes... :headbang:

Men men, det er vel bare å stå på. Kan jo ikke kjøre uten heller.... :crazy:

Kan jeg bruke noe for å smøre inn stussene på den nye, for lettere å kunne tre på slangen? Vaselin f.eks..? Det funket jo bra på impelleren ihvertfall. :smiley:

Redigert av DelCasa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...