Frøken Fryd Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 En ting er iallefall sikkert, konsistensen av mercruiser sin brune belg lim og sika er helt forskjellig. Limen til mercruiser er tyntflytende og renner ut som mykningsmiddel el. i normal påsketemperatur. Det går derimot ikke lange stunden før den stivner, skal vi si ett minutt? Helt stiv blir den ikke, elastisk er den også. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 litt info om belger og lim http://www.mercstuff...ujointboots.htm I den informasjonen anbefaler man lim og såpevann i skjønn forening Da er det på'an igjen.... Jeg er enig når det gjelder innfesting mot transom-siden. Der ville ikke jeg ha tatt sjansen på å bruke en ikke-godkjent limtype som kanskje ikke ville sikre feste. Men der hvor knutebelgen skal festes mot drevet (bell housing?) med en aluminiumsring - DER har jeg brukt marint tetningsstoff på utsiden. Ikke noe problem med metall / metall, det er der hvor det ene materialet er gummi man skal være varsom. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Teerex Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 I den informasjonen anbefaler man lim og såpevann i skjønn forening Ikke i skjønn forening da, men i hver sin ende av belgen vel Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
VannTro Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 ok..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Teerex Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 På min var det smurt et eller annet svart på her.. men allikevel var det lekkasje. Eller lekkasjen kan ha kommet innenfra, da båten sto med en god del regnvann i motorrommet noen uker før jeg kjøpte den... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
VannTro Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Når man ser den overflaten skulle man tro noen hadde glemt å dra til slangeklemma. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Teerex Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 (redigert) det er ikke slangeklemme på denne siden, det er den klemringen som tetter belgen utvendig mot bellhousing? Ellers er det vel O-ringen som skal tette mellom drev og bellhousing?.. så hva er vitsen med denne gugga da? Redigert 17.Juni.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
forskern Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Teerex/alle, det er en viss trøst i denne tråden - jeg er i alle fall ikke alene om å ha fått vann i knutebelgen.... Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Det svarte ser ut som sikaflex, jeg pleier å legge en liten stripe med sikaflex innerst der med alu ringen for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 På min var det smurt et eller annet svart på her.. men allikevel var det lekkasje. Jeg vil nå påstå at denne "ett eller annet" bidrar til lekasje og vanskeligheter med å dra til boltene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.