Maxi 87 Startet 27.April.2008 Del på Facebook Startet 27.April.2008 Rekviem over en Volvo Penta O kveldstund med båten stappende full Ville du nå starte eller finne på tull Det var spenning i lufta og starteren kjørte Kompresjonen var slapp men den økte og økte! Et feilslag, et håp ”den starter, den starter!” Kjølvannet surkler ventilene klaprer Veivakslen sviver det pumper og slår Skipperen jubler den går, den går! Du dunstet så herlig av olje, eksos Du oste av sørlandsk feriekos Mannskapet våknet med ånde av stål Tålmodig du tok oss frem til vårt mål Lange dager du hamra i seilbåtens buk Lengre dager fikk du skippern på huk Flikkende og fiksende i kjølevannsøl Nå er det over vi drikker Penta-gravøl O grønne sliter, nå er det slutt Larmen har stilnet og skippern er mutt Stemplenes hamring er nå gått i stå Kompersjonen er dårlig og smørolja grå. Ha takk da Penta for slit og smerte Sukk og stønn, men brist ikke hjerte Døden er endelig, borte hver hest Skjønt det er i lommeboka det svir mest Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 VP'en min startet som et skudd på første kinningen i år.. Det har den forøvrig gjort alle de årene jeg har eid den! Sitér dette innlegget Link to post
Maxi 87 Svart 27.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2008 Hei Dette er ikke et innlegg i debatten "hvilkenmotorsomerbestiverden" Det er mer farvel til en venn som har stemplet ut.. og følelsen en får når en veit en må ut med masse penger. Min Penta har gjort jobben sin fra 1976 til 2008 med sjøvannskjøling! Om den hadde fått ferskvannskjøling for noen år siden, hadde den virket enda! Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Du skal i hvert fall ha kreditt for et sabla godt dikt. Er det depresjonen over utgiftene eller tapet av en gammel "venn" som trigget diktertalentet. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Enig med siste taler - morsomt med slikt her på båtplassen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
REM Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Veldig bra, galgenhumor kalles det visst? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Arvid_A Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Flotte avskjedsord til en gammel sliter! Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Min har også vandret hen! Her er tråden min om bytte av den gamle sliteren med ny grønn godklump! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Nyyydelig dikt om en gammel "familievenn" Nå venter vi bare på velkomsthymnen for den nye. Og som med egne barn er man like glad i den "nye" samme hvilket kjø.... Farge den har Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.