Jump to content

Yamarin 59dc, Bella 620 dc eller Askeladden 605 explorer?

atkleiv

Recommended Posts

Har selv 605 Explorer, og har ingen problemer med å anbefale denne! Så selv på de to nevnte alternativene, men ingen av dem kunne måle seg med fleksibiliteten og løsningen på uteplassen. For oss var dette det mest avgjørende.

Bella'en kjenner jeg ikke, men ser jo ok ut. En bekjent har en 59DC og denne ser også grei ut. Den går nok bedre i sjøen enn 605'en, med sine spissere former, men personlig liker jeg ikke uteplassen med "bare to stoler og en benk". Sikkert større cabin i denne, men det er for meg irrelevant.

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Som eier av Askeladden 605 Explorer må jeg jo naturlighvis skryte av nevnte båt. Har denne på andre sesongen, og er veldig godt fornøyd. Har en 115efi (4-takt) Mercury, og den holder mye nok for mitt bruk (32-34 knop max fart). Jeg bruker båten mest til koseturer og en del fisking,så derfor er den meget velegnet med klassens største uteplass, pluss i tillegg en liten kabin til to personer eller stort sturom.Meget god plass under kalesjen (ståhøyde), med mange vinduer.Grei badeport akter for å komme ut til stige for bading etc. Har hatt mange Askeladdenbåter de senere år, og er veldig godt fornøyd med kvaliteten. Askeladden har et godt ry på seg, så det er også noe og tenke på når båten skal selges en gang. Pass i alle fall på og innhent priser og tilbud (kampanjer) hos forskjellige forhandlere, her er der virkelig tusener og spare!

jeg har selv en bella 620 dc,og er helt overbevist om at dette var riktige båten for min del.

grunnen til at jeg valgte denne var pga. den praktiske u sofaen bak,denne gir masse sitteplasser!

linjemessig syns jeg også den scorer høyt på.

har en 175 hk evinrude på hekken.båten blir ett skikkelig råskinn med denne motoren,selvom jeg hadde trodd jeg skulle fått litt bedre toppfart.

med to personer ombord og ca halv tank,så får jeg 42,3 knop på gps`en..

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...