atkleiv Startet 12.Mai.2008 Del på Facebook Startet 12.Mai.2008 Yamarin 59dc, Bella 620 dc eller Askeladden 605 explorer? Valget står mellom disse.. Hva ville dere der ute valgt? mvh Atle Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Alle tre er utmerkede båter. Til syvende og sist er det detaljer vedrørende interiør, finish, løsninger og din smak som avgjør. Pris, betyr vel også noe, eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Har selv 605 Explorer, og har ingen problemer med å anbefale denne! Så selv på de to nevnte alternativene, men ingen av dem kunne måle seg med fleksibiliteten og løsningen på uteplassen. For oss var dette det mest avgjørende. Bella'en kjenner jeg ikke, men ser jo ok ut. En bekjent har en 59DC og denne ser også grei ut. Den går nok bedre i sjøen enn 605'en, med sine spissere former, men personlig liker jeg ikke uteplassen med "bare to stoler og en benk". Sikkert større cabin i denne, men det er for meg irrelevant. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
LM 605 Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Som eier av Askeladden 605 Explorer må jeg jo naturlighvis skryte av nevnte båt. Har denne på andre sesongen, og er veldig godt fornøyd. Har en 115efi (4-takt) Mercury, og den holder mye nok for mitt bruk (32-34 knop max fart). Jeg bruker båten mest til koseturer og en del fisking,så derfor er den meget velegnet med klassens største uteplass, pluss i tillegg en liten kabin til to personer eller stort sturom.Meget god plass under kalesjen (ståhøyde), med mange vinduer.Grei badeport akter for å komme ut til stige for bading etc. Har hatt mange Askeladdenbåter de senere år, og er veldig godt fornøyd med kvaliteten. Askeladden har et godt ry på seg, så det er også noe og tenke på når båten skal selges en gang. Pass i alle fall på og innhent priser og tilbud (kampanjer) hos forskjellige forhandlere, her er der virkelig tusener og spare! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 jeg har selv en bella 620 dc,og er helt overbevist om at dette var riktige båten for min del. grunnen til at jeg valgte denne var pga. den praktiske u sofaen bak,denne gir masse sitteplasser! linjemessig syns jeg også den scorer høyt på. har en 175 hk evinrude på hekken.båten blir ett skikkelig råskinn med denne motoren,selvom jeg hadde trodd jeg skulle fått litt bedre toppfart. med to personer ombord og ca halv tank,så får jeg 42,3 knop på gps`en.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
atkleiv Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Takk for saklige og gode svar. Men hva med Yamarinen da? Er det noen som har erfaringer med denne da? A Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Takk for saklige og gode svar. Men hva med Yamarinen da? Er det noen som har erfaringer med denne da? A Som Levis-bukse = overpriset merke. Men bra de og. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.