wpk Startet 13.Mai.2008 Del på Facebook Startet 13.Mai.2008 Heisan V8-kyndige! Jeg har to VP AQ 200 (1985) ferskvannskjølt, som jeg driver og justerer opp. Sliter litt med å komme ned på tomgangsturtall (under 700-750 rpm) uten at motoren stopper. For å justere tenning skal turtallet være 600 rpm, tomgangsturtall skal være 700. Jeg ser at stroboskoplampen "fusker" litt på så lavt turtall. Kan det være coilen som gir for lite spenning? Alt annet skal være 100%. Nye plugger, nye stifter, forgassere overhalt osv. Justert tomgang etter instruksjonsboka, kamvinkel ok. Så - kan det være coilen som lurer meg ? Takknemlig for tips. Hilsen wpk Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 14.Mai.2008 Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 (redigert) type forgasser? Hvordan har du stillt blandingen? Marine fordeler eller bilfordeler? Redigert 14.Mai.2008 av luken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Det er Rochester 2-port forgassere. Blandingen er justert etter boka, dvs. skru inn blandingsskruene ( 1 på hver port) til motoren begynner å gå saktere. Skru ut til jevn gange oppnåes. Har litt problemer med dette da jeg ikke får turtallet nok ned, som beskrevet i innlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 14.Mai.2008 Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 (redigert) hm, du har ikke en luftlekasje en plass? Vanligvis skal de helt inn, så 2,5-3 omdreininger ut. Men vanskelig å si uten å ha sett/hørt den. Det er forgasser og fordeler til båt du har? Eller til bil? Har du rette åpningen på pluggene? Og de rette pluggene? Går den greit på full gass? Redigert 14.Mai.2008 av luken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 14.Mai.2008 Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Hvis det er slakk i lagerne i fordeleren så har du ikke jevn stift åpning. Problem på tomgang. Byttet mange stift fordelere til elektronisk fordeler problem borte Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Pledd 74 Svart 14.Mai.2008 Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Du skriver nye plugger og stifter.... Har du bytta fordeler og rotor også eller? jeg har en samme motor. den rusket litt ifjor, bytte plugger, fordelerlokk og rotor...nå ligger den flatt på 600 omdreininger. Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Det er marine fordeler, men fordelerlokket har jeg ikke skiftet. Prøver det til helgen. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.