Jump to content

Bitteliten vokser


Bitteliten

Recommended Posts

Svart (redigert)
Jeg har forøvrig tatt i bruk det nye brygganlegget.

Så kjekt med en nabo her inne :yesnod:

Ligger du i bås eller longside? Jeg var ute på "inspeksjon" for et par dager siden og da så det ut til at det tar en viss tid før de blir klare

 

Windyen ble tatt i innbytte ja. Det var et viktig premiss for oss for å komme i mål på så kort tid

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et fantastisk "Møbel". Hvis "Lotto-Julenissen" hadde kommet på besøk, eller jeg kunne valgt fritt uten tanke for pris ville jeg valgt akkurat samme skuta. Dette er gjennomført håndtverk i ypperste kvalitet uten kompromisser. Spesielt tror jeg du vil komme til å lovprise IPS systemet, stor mer behagelig kan vel ikke manøvrering gjøres. Er helt sikker på at kona blir meget fortrolig med dette systemet slik at du selv heretter kan ta jobben som dekksgutt ! Nå er det bare å vente i tålmodighet.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Bitteliten!

"Sånn derre båt med veranda på toppen" :-)

 

Rett og slett nydelig båt. Blir også spennende å høre din erfaring med det nye manøvreringssystemet vi har hørt om en stund. Spennende!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Der kommen ja, Gratulerer og kos dere på sjøen alle sammen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ahhh,.. for en deilig skute Bitteliten :cheers: Måtte vel nesten bli såpass når du byttet ut Windy`n..

Velkommen i "verandaklubben" eller CBC dekkes venner som annen profilert mann her inne så godt kalte det.

Verden er herlig og oversiktlig. Og selv om jeg ikke har fullt like mange fot å rutte med har jeg aldri hatt problemer med å få plass.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Tillykke fra Danmark også! Jeg stiller mig i køen af gratulanter og bagefter i køen af de misundelige. Desværre skal der nok lottogevinst eller arv-fra-ukendt-onkel-i-Amerika til før jeg tager til Vindön og henter min. På den anden side: Hvem ved...?

 

Vi overvejede jo også Windy (33) da vi købte ny båd sidste år. Men besluttede os for flybridge-konceptet og lukket båd i stedet. Det har vi ikke fortrudt et sekund! At kunne sejle både "inde" og "ude", at invitere gæster på en drink på "fly'en", at kunne bruge båden tidligt forår og sent efterår og de mange andre fordele - ja, det var været det helt rigtige for os. Længere ophold på båden bliver altså noget helt andet for mig når det er muligt at "skifte miljø" undervejs. At kunne sidde i salonen, spise morgenmad på agterplatformen, sole sig på flyen, se TV i den nederste salon (vi har to) og læse en god bog i sovekabinen, det giver altså livskvalitet. Mere hytte og mindre båd. Det er rigtigt. Men på den anden side: Investerer man i en båd til flere millioner skal den også virkelig kunne bruges.

 

Kommer du stadig forbi Danmark i sommer? Det kunne jo være at jeg bedre kan overbevise finansministeren hvis hun ser hvor glade I er...?

 

Andy

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:flag::flag: Gratulerer med en fantastisk båt. Dette er nok den flotteste 42-foteren (selv om Azimut 43 heller ikke er så værst, men den er jo 43!)

 

Var ombord i en 420 i Sandefjord ifjor, bare helt herlig båt :yesnod:

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Er helt sikker på at kona blir meget fortrolig med dette systemet slik at du selv heretter kan ta jobben som dekksgutt !

Det er en ting jeg ser mer enn frem til :yesnod: jeg tar gjerne dekksguttjobben - og kona har lyst til å lære å kjøre båten - så dete blir morro!

 

Gratulerer og velkommen i Nord West-klubben. :cheers:

 

mvh Astor

Takk - du får si i fra om savnet blir for stort når du får det en trawler så er du hjertlig velkommen ombord

 

Med stadig økende dieselpriser, blir vel 7-8 knop innaskjærs en drøm som kan gå i oppfyllelse......i hvert fall gjør det det for meg.

Ehem - 10 kroner litern - 160 liter i timen på maks. Joda - det er definitivt en prisfunksjon for diesel også. Bare overgangen fra dagens 65 liter i timen på marsjfart til 100 liter i timen på marsjfart føles i magan

 

Kommer du stadig forbi Danmark i sommer? Det kunne jo være at jeg bedre kan overbevise finansministeren hvis hun ser hvor glade I er...?

Danmark er desverre utelukket i år da vi ikke har fått de nødvendige vaksiner på skipshunden. Men neste år er det fare for at vi reiser til København. Har hørt at det er fine kanaler der

 

 

Og om noen skulle finne på å tenke på en Windy 37 HT - så blir den liggende i Norge noen uker til - så det er bare å si i fra om det ønskes en visning.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Kan tillegge at vi i denne prosessen har kikket litt på Fairline 40 Phantom, Windy 44 og Princess 42.

 

Fairline røk ut pga trang midtkabin og at vi aldri hørte mer fra selger etter at vi sa vi var interessert. De er kanskje for opptatt med å selge 58 fotere til sunnmørsredere :smiley:

Princess P serien liker vi rett og slett ikke - vet ikke hva det er - men den faller ikke i smak hos oss

Windy 44 er en "oppblåst" Grand Mistral - og gir ikke de fine muligheter som MajorAndy så fint beskrev.

 

NordWesten er trangere enn de andre cbc båtene i salongen - men den har 3 kabiner under dekk. Og flybridge layout, akterdekk og badeplatform anser vi som betydlige bedre enn på de andre. At det også finnes skikkelig løsning for å ha med seg jolle synes vi er positivt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...