Jump to content

Bitteliten vokser


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg slutter meg til gratulantene jeg også, Bitteliten, selv om jeg har sittet på hemmeligheten en stund :wink:

 

En alldeles fantastisk båt, på alle vis :yesnod:

 

Men pass deg for "havnepolitiet" - båten skygger for utsikten, mangler mast, og overstiger "normalstørrelse". Så da har jeg skjønt at ukvemsord både må forventes og er på sin plass :wink:

 

Spøk til side - kos dere med nybåten - jeg unner dere all glede dere kan få av og med den. Og som du vet er jeg mye i Son (og i Kragerø), stikker du innom kommer jeg gjerne på befaring :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Nå - Bitteliten, begynner vi å snakke. Nå har du kjøpt deg en båt som likner en båt. Den er bare helt vakker :sailing: Gratulerer så mye - men den er vel ikke så bitteliten lenger?

Uansett , helt topp båt spør du meg. Jeg mangler bare finansiering og stor nok båtplass.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

At det også finnes skikkelig løsning for å ha med seg jolle synes vi er positivt.

 

Hvor tunge farkoster er løftemekanismen beregnet for? Du nevnte/spurte noe om en Jet RIB for noen dager siden. I dagens Aftenposten var det en annonse for Williams Jet RIB med lengde 3.25 m. Den har turbomotor på 104 hk, gjør 42 knop og veier 296 kg :eek: Enorm vekt i forhold til dimensjonene. Det stod ikke noe om pris i annonsen.

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Men pass deg for "havnepolitiet" - båten skygger for utsikten, mangler mast, og overstiger "normalstørrelse". Så da har jeg skjønt at ukvemsord både må forventes og er på sin plass :wink:

Jo takk KOB - den har jeg allerede følt flere ganger.Feil merke på båten tror jeg :wink: Seneste glede var en halvfull sørlending som benyttet anlednignen til å uttrykke sitt misbehag over "nok en Windy klyse" i helgen. Han mente nok at hans 30 år på sjøen var mer verdifulle enn mine 30 år ettersom det i hans verden ikke var noe problem å legge ytterligere 25 tonn seilbåt utpå min båt - hvilket jeg bestred.

 

hos: 350 kg løfter vi med "hekkjekken" :wink: Dette er en Williams 285

nw420_williams285.jpg

 

Vi nøyer oss nok med vår lille RIB med 6 hester

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jo takk KOB - den har jeg allerede følt. En halvfull sørlending benyttet anlednignen til å uttrykke sitt misbehag over "nok en Windy klyse" i helgen.

 

Synes det er kjedelig at vi ikke kan glede oss på andres vegne. Bitteliten, her du en båt som du kommer til å bli kjempefornøyd med. Sees vel igjen nedover svenskekysten

til sommeren. Vi starter beg juli, tar 2 uker så tar vi 1 mulig 2 senere.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Litt avhnegig av omstendigheter utenfor min kontroll tar vi ferie i 4 uker i juli. Ikke sikker på når vi starter. men Norge og Sverige er planen (dvs det er det vi har kart for :lol:

 

Son blir det helt klart i juni og august - så da sees vi sikkert KOB. Hyggelig at du tilbringer litt tid på våre trakter

 

Den "lille" bekjente til Svenning er en 23M tror jeg. Så den RIB'en også - den var fint - men for stor for oss "må ha det, må bare ha det" - er det ikke det man sier :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Windy 37 er jo en veldig lekker båt, men når man beveger seg i området over 40 fot synes jeg at Windy begynner å gi etter for andre merker. NW 420 er en veldig lekker og praktisk gjennomtenkt båt. Man skal ikke se bort fra at jeg hadde valgt samme båt om jeg skulle ha båt på denne størrelsen.

 

Gratulerer med en særs bra erstatter etter W 37! :flag: For W 37 kan man ikke bytte i hva som helst! :nono:

 

Vurderte du andre båter også, eller var dette eneste alternativ? Hadde vært interessant å se eventuelle synspunkter på konkurrerende Princess, Fairline og andre, for ren entusiasmes skyld.

 

Jeg holder meg jo stort sett til båter under 35 fot, men dette er en lekker sak. Jeg liker jo også linjelekre båter og til tross for FB og høyde så er dette en linjelekker båt i mine øyne.

 

Hvor mye veier Windyen sammenlignet med de nye 14 tonnene? Hvordan er drivstoffutgifter etc på slike båter? F eks en tur fra Oslo til Kragerø, hva ville det kostet i marsjfart?

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg har skrevet over om hva annet vi vurderte. Har ingen dypere analyse enn det - for oss handler det om rett følelse - summen av hva hjertet sier og det hjernen sier er det ikke det man kaller magefølelse :smiley: Windy er vel den bedriften vi føler oss mest velkomne i - de er veldig hyggelige og ekstremt service orienterte i Arendal - men båten var ikke helt det vi ville ha denne gangen.

 

Båten drar 100 liter i timen på marsjfart på 28 knp. Windyen veier 7 tonn, NW'en veier 14 tonn. Så en tur til Koster tar 1,5 timer og koster da ca 1500 kroner :eek:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Se det... jeg spør først og leser etterpå... hehe. Ble så imponert over "Storeliten" (den må jo hete noe slikt...!) at jeg mistet litt fatningen her, he he.

 

Oslo-Kragerø = 2500kr omtrent, m.a.o. :eek: Det er full tank på Ibizaen med 150hk det :wink: ... og den holder i ca 1 uke ved vanlig bruk. :sailing:

 

Virkelig en drømmebåt du har der altså. Det koster, men det smaker jo jæ¤%& godt også da (unnskyld uttrykket!) :cool:

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Forresten: En kamerat av meg har en ca 42 fots (?) Princess som ble anskaffet i fjor høst, som jeg ikke har fått sett enda. Den ligger i Oslo-fjorden. Du ba meg hilse om jeg skulle komme forbi i middagsbukten og tenkte at jeg måtte i så fall vente til kameraten og jeg skulle på luftetur med denne, men nå må jeg jo nesten be han bytte ut båten først :wink::wink::cool::wflag:

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt Bitteliten, den er jo kjempestor!! En fantastisk båt som nok mange av oss drømmer om. Må innrømme at den hadde stått veeeeldig høyt på min liste dersom jeg hadde hatt muligheten (les økonomi) til det...Gleder oss med deg i alle fall, nå får vi bare håpe for vår alles del at det blir et fantastisk sommervær i år så vi kan leve ut drømmen,enten den er bitteliten eller kjempestor...... :cool:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Den "lille" bekjente til Svenning er en 23M tror jeg. Så den RIB'en også - den var fint - men for stor for oss "må ha det, må bare ha det" - er det ikke det man sier :wink:

Den "lille" bekjente er nok "bare" en 21M Bitteliten ... Så forskjellen blir da ikke så stor :lol:

Williams RIB'en med 104HK vannjet er helt rå!! Ekstrem gokartfølelse!! Lett og kjøre langt inn i strandkanten. Stor kortbuksefaktor.

Link to post
Share on other sites

Grattla. :cheers:

 

Jeg trodde en stund på at du ville konvertere til seil, og da en HR.

Dere har valgt en flott båt,

Får håpe været blir bedre i år en hva det var i fjord, slik at balkongen kan nytes..

 

God sommer :cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

De vil koste ca 4,5 mill NOK. Den sterke norske krona hjelper jo en del her. Ny båt ligger nok en del over det

 

Grattis! Noe så sjeldent som en skamdyr båt som samtidig virker fornuftig! Vurderte du Nimbus 410 Commander, som er en av mine favoritter sammen men din nye?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nimbus/Storebro har jeg tenkt på flere ganger - men vi finner oss ikke helt til rette i de båtene. Kan ikke sette fingeren på noe spesifikt - det føles bare ikke rett med båt og forhandlerne for oss :smiley:

 

Vi pratet lenge med HR i vinter - og fikk også tilbud. Familien var positiv - men jeg finner meg ikke til rette med å konvertere tilbake til seil. Har rett og slett ikke lyst til å seile - og seilbåter bør jo brukes til det.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny fin båt!

 

Utstrakt bruk av teak sammen med mange andre fine deltaljer gir båten et luksuriøst preg.

 

Som motorbåtmann med iblandet en porsjon seilerblod i årene kan det blir valgets kvaler for deg hvordan dette skal behandles fremover :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...