Rings Startet 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2008 (redigert) Hei, jeg lurer på hvor store sprekker en tre båt kan ha uten att jeg trenger og tette de... jeg fikk ett tips om og bruke hamp som er dynket i farm. Redigert 18.Mai.2008 av Rings (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Bruk margarin i sprekkene. Er sprekkene så store at margarin,Farm ol presses ut av vannpresset er de for store Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2008 Enig med rolf-eigil, klin farm eller margarin i dem. Bruker du et stoff som ikke blir hardt og tyter ut når sprekken truttner gjør det ingenting! Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Må si meg enig i at det er mest hensiktsmessig å benytte noe som er mykt. Ville nok valgt å benytte margarin, fett eller hard grønnsåpe. Fordelen med grønnsåpe er at den vaskes bort under kjøring. Har selv god erfaring med Fiberkitt fra Takisol, men denne er mest egnet i skjøter og mindre sprekker som en vet at sprekker opp igjen år etter år. Håper for din del at du har sprekker som ikke sprekker like godt opp igjen til neste år. Ha du permanente sprekker bær du vurdere en annen tetnig, f. eks lime inn lusinger som du freser opp spor til. Har du bilder av sprekkene er det enklere å gi en god beskrivelse av hva du bør gjøre. Temaheftet til WestSystem har en egen liten beskrivels av dette hvis du velger å tette sprekkene permanent. For å gjøre dette må du være sikker på at bordet ikke vil svelle for mye. Lykke Til!! Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Rings Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 jeg snakket med en jeg jobber sammen med og han mente att det var bare og la båten ligge på hengeren i vannet noen dager, det meste ville trutne bare den fikk ligge litt... han hadde erfaring etter oppussing i fra mellom 20-30 trebåter av forsjellige verianter.... det verste tilfellet han hadde fått tettet var var en sprekk på mellon 3og4 cm... så da bør hvertfall min trutne... Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Enig i dette Rings. Har du mulighet til å ligge på en henger eller henge i en kran er det ingen fare for at båten sekker. Ha i tilegg store nok pumper til å holde vannet unna motor... Dette går nok bra, og kom tilbake med situasjonsrapport da båten ligger på vannet. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
rolf-eigil Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 En trebåt skal aldri henge i ei kran uten at det er døgnvakt der. Den er bygget for å tåle tonn fra utsiden ingenting fra innsiden. Tenk på hva som skjer når båten er full av vann og det går mot fjære sjø. her kan 2 cm ha katastrofale følger. Gjør litt jobb før sjøsetting margarin er tingen, en god pumpe, gjerne 220v og en livredd mann med ei bøtte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.