Jump to content

Nå gidder jeg ikke mere båt.

kvast

Recommended Posts

Kanskje kartet ditt er mer enn 2 år gammelt og at skjæret dermed kun er merket på nyeste utgave. Lærte på båtførerprøven at man skulle bytte ut kartene hvert 2. år...

Vil det si at det skjæret ikke var der for to år siden da de kartene han har nå ble laget :confused:

(Hvis ikke kan det jp være at det ikke blir merket inn før i det kartet som skal lages om to år :wink: )

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

De fleste litt større motorer i dag har vel gummiforing i propellen, så det er vel mest sansynlig at denne har røket. Og da er det bare å plasere den også på peishylla og kjøpe ny propell igjen.

Det er faktisk ikke så ille. Du kan vulke på ny gummiforing og propellen er som ny igjen. Bl.a. Winrace utfører dette. Sikkert andre propellverksteder også. Men det er jo i alle tilfelle greit å ha med en reservepropell.. :wink:

Det ser ut til at alle her overser det viktigste fra denne historien. Det er slått fast at:

Grunnen ikke er merket fysisk.

Grunnen er ikke merket på kartet.

Da er det 2 ting å gjøre:

- Fortell oss hvor dette er, GPS koordinat eller beskrivelse,

- Rapporter grunnen til sjøkartverket.

Garmin og de andre tilbyderne måler jo ikke opp hver for seg. De henter også sine data fra kartverket, eller et annet sted som kartverket vet om.

...sånn rent bortsett fra at det var trist at du fant denne steinen for oss....

Redigert av Rkov (see edit history)
Det ser ut til at alle her overser det viktigste fra denne historien. Det er slått fast at:

Grunnen ikke er merket fysisk.

Grunnen er ikke merket på kartet.

Da er det 2 ting å gjøre:

- Fortell oss hvor dette er, GPS koordinat eller beskrivelse,

Var det ikke det jeg forsøkte å spørre om i innlegg #19? :seeya:

--

Jon

Trost og trost. Du har i allefall brutt en barriere. Det fins 2 typer baatfolk. "De som har gaatt paa grunn og de som kommer til aa gjore det". Saa du er naa medlem i den eksklusive "tulipanklubben".

Velkommen i GPS-klubben !

(GPS= Gått På Skjær, i motsetning til den samme villedende forkortelsen enkelte elektronikkprodusenter betegner sine nymotens remedier).

En annen omskrivning av Mariells sannhetsord over lyder:

"Det finnes kun to typer båtfolk;

De som har gått på grunn og de som ikke innrømmer at de har gjort det".

hei alle, takk for tilbakemeldinger, jeg har i noen dager nå skrudd motor og fått den på vannet igjen.

Ser jeg har satt igang en diskusjon om at steinen ikke var merket på kartet.

Har i ettertid lastet opp sporloggen fra gps'en min

55369_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/22114/55369.jpg

jeg hadde ikke helt rett om at den ikke var merket.

Ok, jeg er klar for kritikk nå. Jeg er i litt bedre humør nå som båten er på vannet igjen, en ting er sikkert jeg tar den ikke neste gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...