Amina Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Ønsker tips om hvordan jeg skal rengjøre vinduer i ny kalesje for å unngå riper og skjolder. Spesielt på utsiden der det legger seg saltbelegg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Catlina Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Biltema har et suverent middel til myke vinduer,det er på pumpeflaske - tror det heter PVC rens eller noe lignende?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ulv I Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 jeg bruker blå jif jeg, og vasker med en blaut klut (mye vann), og tørker etterpå med en ren og tør klut. blir bra hos meg. Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post Share on other sites More sharing options...
BjornLie Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Et godt tips er lampeolje. Meget effektivt hvis "vinduene" virker matte. Quote SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Bruker samme wax som når jeg polerer båten. Tilbakefører fettstoff. Quote Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
espedal Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Ble anbefalt Meguiar's PlastX. Den skal visst være veldig effektiv på kalesjevinduer. Har ikke prøvd den selv på det området ennå, men brukte den på vinskjermen på båten min og middelet ga god sikt samtidig som det fikk sjøsprøyt til å perle seg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 (edited) Samt så var det en her på BP som fikk ett flott resultat med Biltema`s Black streak remover på kallesjens plast-vinduer http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78144 Edited June 3, 2008 by KenBjork (see edit history) Quote Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Blå Jiff fungerer godt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Blå Jif rengjør sikkert godt, men tror det er Salmiakk i denne, og det vasker vel også bort fettet? I så fall er det viktg å sette inn vinduene me olje, gjerne lampeolje som det er skrevet lenger opp i tråden.. Har også kjennskap til å bruke symaskinolje Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts