Jump to content

Regina III på tur

Regina III

Recommended Posts

bilde

Grenaa har egen kaiplass for båter over 13 meter. Fint med plass, fint å fortøye og fin utsikt over sjøen fra moloveien rett ved siden av.

bilde

Hvorvidt byen er oppkalt etter elven eller om det er motsatt vites ikke.

bilde

Ihvertfall er det en idyllisk tur langs elven fra havnen og opp til det gamle bysentrum.

NV gir ut meget god kart hvert år over Danmark,(oppdaterte)  spesielt de områder hvor sanden flytter seg endel.  ved utløpene fra de små fjordene er det en hvis forandring hvert år, og spesielt hvis de har hatt mye dårligt vær om høst/vinter. og rundt "pynter" og nes.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

bilde

Juelsminde er et sted vi liker å komme på besøk til.Fin kai.

bilde

Denne "fuglen" flyr over kaia hele tiden. Jeg vet ikke helt hva slags fugl det er, men den bor i en tråd festet til ei lang stang og flyr rundt i flotte sirkler for å hilse oss velkommen.

bilde

En av tingene Juelsminde er kjent for er denne fantastiske fiskematbutikken. Her er et utrolig utvalg både i råvarer og ferdiglagde fiskeretter. Jeg må virkelig lure på hvorfor Norge er et sånt u-land i denne forbindelse. Selv på småplasser her er det fine fiskehandlere,  mens en hjemme kanskje bare finner en trøtt disk med litt utvalg, av og til. Vi har da fisk i Norge og?

Vi har moblt bredband fra tre.se. Koster SEK 299,- for 30 dager 30Gb og dekker både Sverige og Danmark.Fungerer stort sett overalt.

Dessuten har de fleste havner fri WiFi. Vi har også Ice med uke abbonement som reserve, men har ikke hatt bruk for det ennå.

Finner ikke det abm.  eller de har forandra priser og avtaler.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Jeg er også godt fornøyd med tre.se her i Sverige, god dekning og hastighet. I dag fyllte jeg opp for den siste ferieuken da 30dg. ab. gikk ut. Enkelt og greit system. men vi har ICE som backup. Det fungerer OK (med mye lavere hastighet) bortsett fra litt NW for Göteborg. Der hadde jeg faktisk problem med dekning noen steder. Slik var det ikke der sist år. Det skal bli spennende i august når jeg får ny 4G router fra ICE.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En av tingene Juelsminde er kjent for er denne fantastiske fiskematbutikken. Her er et utrolig utvalg både i råvarer og ferdiglagde fiskeretter. Jeg må virkelig lure på hvorfor Norge er et sånt u-land i denne forbindelse. Selv på småplasser her er det fine fiskehandlere, mens en hjemme kanskje bare finner en trøtt disk med litt utvalg, av og til. Vi har da fisk i Norge og?

Ikke godt å si. Men det slår meg at jeg kjenner utrolig mange som aldri spiser fisk. Kanskje er markedet bedre i Danmark. Svært mange nordmenn er dessuten mest opptatt av at alt skal være så billig, selv om vi tjener bra. Og god fisk er ikke billig...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...