Jump to content

Regina III på tur


Regina III

Recommended Posts

bilde

 

Vi har bare besøkt Åstol med jolletur fra Dyrön før, men nå er det plass til oss, god plass, kun en annen gjestebåt i havna.

 

bilde

 

Åstol er et merkelig sted, en perfekt havn med mange hus rundt, og mer er det ikke plass til på øya!

 

bilde

 

bilde

 

Hyggelig å gå tur bryggelangs.

 

Link to post
Share on other sites

Kanskje vi i Trudelutt kommer efter? Vi ligger i Skärhamn nå, men planen er å forflytte oss imorgen, Og da er alternativene: Klädesholmen, Dyrön eller Åstol.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er vi litt nærmere, gikk til Klädesholmen i eftermiddag. Nå venter jeg på middag. Her er vi den eneste gjestebåten i havnen.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja det var vel en grei dag å forflytte seg på værmessig. Vi gikk fra Klädesholmen til Dyrön i dag. Takk for sist forresten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå kan vi her nede på svenskekysten glede oss, les http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2729847-antligen-nasta-vecka-kommer-sommaren og bli glad!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Så ble det en laaang forflyttning i dag også. Det viste seg at bussen ikke går fra Björkö i helgen, så vi måtte flytte over sundet, 

 

bilde

 

til Ôckerö. Vi ligger nok også roligere her til nattens vestakuling.

 

bilde

 

Nå når vi har med ekstra mannskap kan besteningen engasjere seg i monopolistiske (?) familiedyster.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Så ble det en laaang forflyttning i dag også. Det viste seg at bussen ikke går fra Björkö i helgen, så vi måtte flytte over sundet, 

 

 

 

til Ôckerö. Vi ligger nok også roligere her til nattens vestakuling.

 

 

 

Nå når vi har med ekstra mannskap kan besteningen engasjere seg i monopolistiske (?) familiedyster.

 

 

Dere burde flyttet dere litt lenger - til Hönö Klåva. Der er en veldig mye bedre gjestehavn med mange flotte restauranter og mer liv og røre.

Link to post
Share on other sites

charmeforladt er ordet !    mange øyer i Gbg's nordre skjærgård er 'levende øyer' dvs folk bor der året rundt og dagpendler inn til Gbg.

og folk ønsker ikke o bo året rundt i små røde fiskehus....på 2 rom o kjøkken.......det skall vare modernt, da river man o bygger nytt   :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Nei, vi er ikke enige i at Öckerö er charmeforlatt. Det er selvfølgelig mer sentralt her, med industri og biltrafikk, men folk er hyggelige her også, og det er en fantastisk delikatessebutikk på brygga.

Men øyene uten biltrafikk har en helt egen sjarme, som f. eks. Rörö.

Link to post
Share on other sites

God tur over til Læsø Regina, ser på AIS'n at dere er på vei over. Vi forflytter oss litt sydover, sansynligvis til Hönö Klova litt senere i dag. men vi må vente litt til de har fått forsyninger fra Systembolaget på butikken her slik at jeg får hentet mine dunker med rødt.

 

Lars H.

pt. Källö Knippla

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Mer vind og sjø i dag,

 

bilde

 

men her ligger vi trygt og godt. Litt svell, men gode fendere passer på oss.

 

bilde

 

Fint besøk!

 

bilde

 

Og selvfølgelig, vi er på Læsø og gleder oss villt til første nykokte jomfruhaler. (Det skulle nok vært jomfruhummerhaler, men det sto vitterlig jomfuhaler på posen fra Fiskehandelen (se 2 bilder tilbake, nærmeste hus foran båten)).

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...