Regina III Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Grenaa har egen kaiplass for båter over 13 meter. Fint med plass, fint å fortøye og fin utsikt over sjøen fra moloveien rett ved siden av. Hvorvidt byen er oppkalt etter elven eller om det er motsatt vites ikke. Ihvertfall er det en idyllisk tur langs elven fra havnen og opp til det gamle bysentrum. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 skall teste Grenaan neste gang.......marinan er for kjedlig ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Regina III Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Kremplassen i Fregatthavnen i Ebeltoft var ledig. Absolutt ingen trengsel. Ebeltoft er en koselig tradsjonell dansk by med brolegning og gamle bindingsverkhus. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Solen går ned over Mols Bjerge, bak gamle "Skagens rev" fyrskip. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 I Ebeltoft er det epler, mange epler,fine epler, stooore epler. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juni.2015 Del på Facebook Svart 22.Juni.2015 Flotte bilder fra kjente steder. Det var Deres "reisebrev" fra disse farvannene, som fikk meg til å ta "hele runden" rundt Danmark i fjor. Bra inspirasjonskilde :-) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 Endelig ble føret slik vi liker det best. Temperaturen kunne riktignok vært høyere, men vi får trøste oss med at den er ihvertfall tosiffret. På dette legget passerer vi en flott fyr, Sletterhage fyr på Helgenæs. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2015 St.Hans-feiring i Hou (Hov) Århus Bugt. (Det er Hou nr. 2 hittil på turen). Heksa er allrede brent. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 24.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Langsetterbrygga i Hov. Vi må jo legge ut et bilde av den fine brygga for sideveis fortøying, spesielt siden den er såpass ny at den ikke er med i de fleste havnebeskrivelser. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Nå sier også DMI at varmen er på vei, temperaturen stiger. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lano2 Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Nydelig utsikt fra Hou, fordi moloen er lav ! Snart et kryss over en 2-meter da ? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Fullt så galt er det ikke. Vi har akkurat krysset banken nå, og når du følger oppmerkingen nøye er minste dybde 3.7 meter. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Gikk du over rett ved nordmerket på det smaleste ? 3,7 meter er jo kjempedypt tilå være Danmark ! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Nei, i rett led fra senterledsmerket til øsrtmerket, ikke smalest, men dypest! Det er generellt lurt å følge oppmerking i Danmark. Kartet kan fort bli feil når sanden flytter på seg. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Takk for info ! Det var ikke så opplagt for meg at man skulle mot østmerket.... Forøvrig så seilte det danske seilbåter på alle kanter sist vi passerte her, så jeg fikk jo inntrykk av at det var bare vi nordboere som var bekymret over dybden. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 NV gir ut meget god kart hvert år over Danmark,(oppdaterte) spesielt de områder hvor sanden flytter seg endel. ved utløpene fra de små fjordene er det en hvis forandring hvert år, og spesielt hvis de har hatt mye dårligt vær om høst/vinter. og rundt "pynter" og nes. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Juelsminde er et sted vi liker å komme på besøk til.Fin kai. Denne "fuglen" flyr over kaia hele tiden. Jeg vet ikke helt hva slags fugl det er, men den bor i en tråd festet til ei lang stang og flyr rundt i flotte sirkler for å hilse oss velkommen. En av tingene Juelsminde er kjent for er denne fantastiske fiskematbutikken. Her er et utrolig utvalg både i råvarer og ferdiglagde fiskeretter. Jeg må virkelig lure på hvorfor Norge er et sånt u-land i denne forbindelse. Selv på småplasser her er det fine fiskehandlere, mens en hjemme kanskje bare finner en trøtt disk med litt utvalg, av og til. Vi har da fisk i Norge og? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Hvilket trådløst nett bruker du i området du befinner deg? Eller er det WiFi i havnene? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Vi har moblt bredband fra tre.se. Koster SEK 299,- for 30 dager 30Gb og dekker både Sverige og Danmark.Fungerer stort sett overalt. Dessuten har de fleste havner fri WiFi. Vi har også Ice med uke abbonement som reserve, men har ikke hatt bruk for det ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 (redigert) Endelig blir det sommerkvelder. Vi vil ikke ha flere høstkvelder med fyring nå! Vi har jo passert St.Hans! Redigert 25.Juni.2015 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Vi har moblt bredband fra tre.se. Koster SEK 299,- for 30 dager 30Gb og dekker både Sverige og Danmark.Fungerer stort sett overalt. Dessuten har de fleste havner fri WiFi. Vi har også Ice med uke abbonement som reserve, men har ikke hatt bruk for det ennå. Finner ikke det abm. eller de har forandra priser og avtaler. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Jeg er også godt fornøyd med tre.se her i Sverige, god dekning og hastighet. I dag fyllte jeg opp for den siste ferieuken da 30dg. ab. gikk ut. Enkelt og greit system. men vi har ICE som backup. Det fungerer OK (med mye lavere hastighet) bortsett fra litt NW for Göteborg. Der hadde jeg faktisk problem med dekning noen steder. Slik var det ikke der sist år. Det skal bli spennende i august når jeg får ny 4G router fra ICE. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
baatsman Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 https://www.tre.se/privat/handla/bredband/3bredband-kontant/Oversikt/ Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Key Freak Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 En av tingene Juelsminde er kjent for er denne fantastiske fiskematbutikken. Her er et utrolig utvalg både i råvarer og ferdiglagde fiskeretter. Jeg må virkelig lure på hvorfor Norge er et sånt u-land i denne forbindelse. Selv på småplasser her er det fine fiskehandlere, mens en hjemme kanskje bare finner en trøtt disk med litt utvalg, av og til. Vi har da fisk i Norge og?Ikke godt å si. Men det slår meg at jeg kjenner utrolig mange som aldri spiser fisk. Kanskje er markedet bedre i Danmark. Svært mange nordmenn er dessuten mest opptatt av at alt skal være så billig, selv om vi tjener bra. Og god fisk er ikke billig... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Careka Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 https://www.tre.se/privat/handla/bredband/3bredband-kontant/Oversikt/ Får man det hele tilsendt til norsk adr ? eller må det andre triks til. ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.