Marwin Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Takk for flotte bilder og beskrivelser :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Regina III Svart 19.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Nytt båtår 2017. Vi må hjem en tur i starten på juni, så vi varmer opp med en liten førsommer svensketur. Gamle gode Strömstad by night: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Mange båter i Strömstad? Vi kommer vel dit på mandag eller tirsdag for litt "bunkring" før vi drar nedover mot Göteborg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 19.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Hyggelig Lars, da møtes vi kanskje i år også? Ganske mye båt her i kveld, men ikke fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 20.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 (redigert) Bølgehøyde over Gule Humpen på en cm eller to. Det er nok ikke ofte arbeidsforholdene er så gode for vedlikehold ved Väcker fyr. Redigert 20.Mai.2017 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 20.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Noen som leter etter ssommeren? Det er her i Grebbestad den er. Stille, sol og 24 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 20.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Så snudde vinden til den mer vanlige sydvesten og temperaturen sank direkte med 10 grader! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Den varmen kostet skjorta kr. 340 for 11m båt i går. Rømte til Kungshamn og 22 grader men så kom gråværet, men med hele kr 60 for 11m båt kan en ikke forlange i pose og sekk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 (redigert) Ja, nå er det litt ustabilt. Vi hadde tenkt å dra nedover forbi Strømtangen til Skjærhalden eller Strömstad imorgen, men da skal det jo blåse liten kuling der. Så skal det gi seg natt til mandag før det drar seg til litt mandag eftermiddag. Så det blir vel å starte tidlig mandag morgen slik at vi kommer oss bak Hvaler-øyene før det øker igjen. Redigert 20.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 God tur. :-) Kanskje i treffes på Vestlandet i sommer? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Regina III Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 (redigert) I Hamburgsund er Hamburgö forbundet med fastlandet med kabel (lin) ferge. Fergen har elektrsk drift og er helt lydløs. Den går på landstrøm. Kabelen rulles ut og inn igjen på tilbakevegen. Kjekt. Og så er det jo helt usannsynlig at den går på grunn ! I Sverige er det kabelferger både her og der. Selvfølgelig gratis, da de er en del av veinettet. Jeg lurer på grunnen til at det er så få av dem i Norge. Det er jo mange plasser med sammenliknbare forhold. Er det svenskene som er lure og vi dumme, eller er det motsatt ? Redigert 23.Mai.2017 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Er dere på vei til Horten eller den andre veien? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 23.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Det ER noe eget med Hunnebostrand. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Vi kommer efter imorgen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Kveldsteming i Hunnebostrand. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Vi liker ofte litt sære plasser. Det er ikke mange fasiliteter i Sannäs, men plassen har skjel, ro og lite kaos. Dessuten er det som regel god plass her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 (redigert) Så dere klarte dere forbi Grebbestad for litt påfyll av "rødt"? Ellers ser jeg på MT-tracket at dere som vi gikk gjennom det smale sundet ved Bringebærsholmen syd for Fjällbacka. Og det er ikke mange som dropper turen via Tanumstrand i stedet for å ta leien med det grunne området på 2m vestenfor der vi alltid går. Der sparer en litt i gangtid. Ellers beklager jeg at vi ikke fikk sagt "ha det" da vi dro fra Hunnebo. Jeg tror dere lå og sov da. Alt var stengt hos der uten at flagget var oppe. Lars H. http://trudelutt.com/cam Redigert 27.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Endelig på tur igjen! Nå går ferden sørover og vestover, første stopp på svai i Skutebukta på Malmøya ved Stavern. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Vi følger med. God tur :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Gunga Din Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Regina III skrev On 2017-05-23 at 13.18: I Hamburgsund er Hamburgö forbundet med fastlandet med kabel (lin) ferge. Fergen har elektrsk drift og er helt lydløs. Den går på landstrøm. Kabelen rulles ut og inn igjen på tilbakevegen. Kjekt. Og så er det jo helt usannsynlig at den går på grunn ! på Donau finnes det også linferger som går på strøm................ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Arne Henriksen Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Gunga Din skrev 36 minutes ago: ...går på strøm................ Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Regina III Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 I Risør liker vi best å ligge her ved Holmen. Det er vi ikke alene om: men har hun tenkt på at små barn trenger en trygg og sikker lekeplass nær hjemmet? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Underet har skjedd! Men farlig, farlig, mens jeg så påså snublet kreket og rullet på ryggen nesten ut til kanten! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Vi liker oss i Tvedestrand, bokbyen ved Skagerak. Vi pleier å ligge ved kommunekaia, men idag var det god plass på brygga innerst Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Hørte dere hadde truffet Per ombord i Angela. ☺ Triveldig kar. . Jeg så dere gikk et stykke på utsiden av meg ved Rakke. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.