Jump to content

Regina III på tur


Regina III

Recommended Posts

  • 8 måneder senere...

Mange båter i Strömstad? Vi kommer vel dit på mandag eller tirsdag for litt "bunkring" før vi drar nedover mot Göteborg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, nå er det litt ustabilt. Vi hadde tenkt å dra nedover forbi Strømtangen til Skjærhalden eller Strömstad imorgen, men da skal det jo blåse liten kuling der. Så skal det gi seg natt til mandag før det drar seg til litt mandag eftermiddag. Så det blir vel å starte tidlig mandag morgen slik at vi kommer oss bak Hvaler-øyene før det øker igjen.

 

stromtangen_mai_2017.jpg.24334a86aeb249f1caea20731fb341bb.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

I Hamburgsund er Hamburgö forbundet med fastlandet med kabel (lin) ferge. Fergen har elektrsk drift og er helt lydløs. Den går på landstrøm. Kabelen rulles ut og inn igjen på tilbakevegen. Kjekt.

Og så er det jo helt usannsynlig at den går på grunn !

 

P1020397.JPG.a7db207488e3c0469710ac9af880b1e0.JPG

 

I Sverige er det kabelferger både her og der. Selvfølgelig gratis, da de er en del av veinettet. Jeg lurer på grunnen til at det er så få av dem i Norge. Det er jo mange plasser med sammenliknbare forhold. Er det svenskene som er lure og vi dumme, eller er det motsatt ?

Redigert av Regina III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så dere klarte dere forbi Grebbestad for litt påfyll av "rødt"? Ellers ser jeg på MT-tracket at dere som vi gikk gjennom det smale sundet ved Bringebærsholmen syd for Fjällbacka. Og det er ikke mange som dropper turen via Tanumstrand i stedet for å ta leien med det grunne området på 2m vestenfor der vi alltid går. Der sparer en litt i gangtid.

 

Ellers beklager jeg at vi ikke fikk sagt "ha det" da vi dro fra Hunnebo. Jeg tror dere lå og sov da. Alt var stengt hos der uten at flagget var oppe.

 

Lars H.

http://trudelutt.com/cam

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Regina III skrev On 2017-05-23 at 13.18:

I Hamburgsund er Hamburgö forbundet med fastlandet med kabel (lin) ferge. Fergen har elektrsk drift og er helt lydløs. Den går på landstrøm. Kabelen rulles ut og inn igjen på tilbakevegen. Kjekt.

Og så er det jo helt usannsynlig at den går på grunn !

 

på Donau finnes det også linferger som går på strøm................

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...