Regina III Svart 16.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Mange nye leiligheter i Tvedestrand, offenntlig rom pyntes og vedlikeholdes, og bokantikvariatene ser ut til å blomstre. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Juni.2017 Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Jeg tror jeg bare henger meg på dere! Da er jeg garantert en fantastisk turopplevelse til mange flotte havner! Tusen takk for herlige bilder! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 Store ting i Eydehavn, Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 18.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2017 Gode, gamle Grimstad. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 18.Juni.2017 Del på Facebook Svart 18.Juni.2017 Ta dere god tid der dere er... Dårligere vær på Vestlandet... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Herlige bilder! Hvor går turen? Har dere en plan for lengden på reisen? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 Vi forflytter oss vestover med små og behagelige hopp. Har ikke noe bestemt mål, bortset fra Sauda hvor vi aldri har vært. Og vi liker oss i Hardangerfjorden, Rosendal, Norheimsund o.s.v. Time will show! Stille og fredelig tur gjennom Blindleia. Eneste båt vi møtte var en kajak! Og nå ligger vi i Kristiansand. Fin plass, men alltid urolig med svell! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2017 Del på Facebook Svart 19.Juni.2017 (redigert) Fikk tilsendt disse bildene fra Kristiansad Fin doning Hjertelig hilsen fra vi litt syd på. Redigert 19.Juni.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Regina III Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2017 Forbausende fin tur til Mandal. Periodevis over 15 m/s imot, men med vind fra NV ble det så godt som ingen sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 (redigert) Godt fortøyd i Lillehavn. Ganske lunt her helt inntil moloen. Men det var litt plundete å legge til. Det kommer vindkast rundt hjørnet (Lindesnes) på over 12 m/s. Det ser ut til at det nå kun er denne bryggen som er gjestebrygge, men her er vi til gjengjeld hjertelig velkommen. All industri er nå revet og erstattet av nye ferieboliger. Det er fortsatt en fiskerihavn, men nå for hobbyfiskere. Redigert 21.Juni.2017 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 (redigert) Trivelig og idyllisk liten havna med hyggelige folk. Vi overnattet der på både sørover og nordover tur i 2015 på vår Danmark/Sverige tur Redigert 21.Juni.2017 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 (redigert) Et annet fint etappe stoppested er i Rekefjord. Gjestehavna heter Malmkaien Gjestehavn. Ikke uten grunn. Dette var en gang en av Norges største utskipningskaier for malm. Det er ikke mye igjen av skinnegangen for malmbanen, Redigert 22.Juni.2017 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2017 Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 Herlig å få følge dere på tur!! Gleder meg til neste runde med bilder!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 24.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2017 Barentswatch dekker nå hele norskekysten. Et flott hjelpemiddel for planlegging av seilas. Både Barentswatch og opplevd sjø fortalte at Rekefjord var et fornuftig stoppested istenfor å fortsette hit. Neste dag var sjøen behagelig, og og ga en kort og fin tur hit til Egersund. Vi fant "plassen vår" ledig. med fin nabo. Det var fint at vi trakk helt fram da vi fortøyde, for da ble det fin plass til fiskskøyte som hadde sånne som dette til salgs. Var dette fristende tro? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 I 12 m/s vind og 13 grader, surt med småregn kom gammel slepebåt med brass-musikk på besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Flotte bilder ?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fjordgubbe Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Har stor sans for denne Regina 111 og ruteopplegget deira. Her er det som oftast norskekysten som er sett i høgsetet. Den er da ogso den langt penaste sett fra naturen si side. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Vi fikk en sjeldent flott tur oven Jærens blå vidder. Så heldig med været kan ikke han her ha vært. Det blir mindre igjen for hver gang vi passerer her og snart har nok naturen tatt tilbake alle rester. Det blir fler og fler luftpropeller. Når vi passerer Obrestad Fyr er vi halvveis. Det er mye stein her, både på land ut ute i vannet. Ikke lurt å gå for langt inn! Nå rvi passerer Feistein er vi snart fremme. Legg merke til mur for beskyttelse mot stor sjø. I havn i Tananger. Det er dårlig med plasser her, men yndlingsplassen vår ble ledig rett før vi ankom! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Jøss, det var jammen flatt, kjenner meg nesten ikke igjen fra vi gikk der. Regner med det var tatt med mye zoom også, det så veldig "tett på" ut på noen av bildene God tur videre Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Regina III Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 VannTro skrev for 14 timer siden: Regner med det var tatt med mye zoom også, det så veldig "tett på" ut på noen av bildene Neida, det var ikke så mye zoom, det er oss som har lært oss å gå så tett på land som vi tør. Da forsvinner nesten ekkel motstrøm og bølgene dempes en hel masse. Dette har vi lært oss av RS Bonus i tillegg er mere interessant å se på. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Stavanger har ingen gode gjesteplasser, så der gikk vi forbi. Ytterst i Vågen passerte vi Disney cruiseskip, og hyggelig møte med flote Christian Radich. Lindøy er et populært og fint tilrettelagt havneanlegg rett utenfor Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2017 Ingen tvil om at Lindøy er et populært sted. Lørdag, fint vær og kort vei fra Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 1.Juli.2017 Del på Facebook Svart 1.Juli.2017 Takk for flotte bilder og reiseskildring! Lik som Bastøy, har Lindøy en broket fortid som barnehjem/oppdragelsesanstalt. Så vidt jeg vet, er det vel fortsatt noe barnevernsvirksomhet på øya. Mitt opphav var fra Ryfylke, så jeg har tilbrakt mange somre i området. Tau og evt. Jørpeland er kanskje er kanskje litt kort etappe, men Erøy gjestehavn i Erfjord er et tips til dere. Flor og Fjære på Hidle er absolutt verd et besøk, men her tror jeg man må booke sin ankomst når man kommer med egen båt. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Regina III Svart 2.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2017 Vi dro sydover til Sandnes. Her har vi ikke vært før med båt. Gjestehavna her var et veldig positivt møte, lun og trivelig. Og her møtte vi vår gode gamle venn Marwin på tur i sin nye båt. Helt perfekt båt for han, flott til tur og fin til fiske. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2017 I havn i Tau for første gang. God havn med alle fasiliteter. Dette er fergehavn med hovedforbidelse til Stavanger. Store ferger som går ofte, men plager ikke oss. Vi ligger i det andre bassenget på "grønn" plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.