Regina III Startet 16.Juni.2008 Del på Facebook Startet 16.Juni.2008 Etter 6 års lykkelig samliv med I (Concord 9000) og 16 år med II (Marin Trader trawler) har vi nå startet på vår første langtur med III (Nordhavn 46) Hvor langt vi skal vet vi først når vi har snudd, og hvor lenge vi blir ute vet vi når vi kommer hjem igjen. Planen er å få til en lykkelig samrøre med jobb, ferie og båtliv. Nivået på PC, Internettkommunikasjon og VPN idag skal forhåpentligvis gjøre det mulig å være tilstede selv om man ikke er det, for å si det sånn. Min dyktige administrasjonssjef, stuert, dekksmannskap og reisefølge er i tillegg effektiv med kameraet og det ville være hyggelig å kunne dele noe av det vi trefferpå underveis. Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Følger dere med spenning! Ha en god tur, og hold oss oppdatert med masse fine bilder (også av go-båten!) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Marwin Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Missunner dere! Dere skulle vel ikke trenge en lettmatros vel?? Litt motorkyndig, LITT kokekyndig og LITT kjent på kysten (i hver fall nordom Stadt....) (Okuperer GJERNE lettmatroslugaren forrut) :rolleyes: Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Se hva som kom stolt glidende inn i gjesthavna i Grimstad da vi lå der: Jeg vil jo tro det vil bli litt mer vansklig å finne langsidesplass i gjestehavn i fellesferietid. Se omtaler: Farsund Avis idag Omtale i Autofil Det er jo ganske utrolig hva en entusiastisk og ikke minst dyktig selvbygger kan få til! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 (redigert) Så en reportasje om båten og Wiggo Olsen, mener det var i Norge Rundt. Imponerende hva en person har klart å få til. God tur til dere også. Vi venter i spenning på flere bilder etterrhvert som turen skrider fremover. Redigert 17.Juni.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Venter oss mye av denne tråden fremover . Det er jo en drøm å være på langtur med skuta deres. Kanskje vi treffes utpå der også. ter-av ps. fikk du bildene jeg sendte fra Horten? Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Det er foreløbig svært god plass i gjestehavnene, som her i trivelige Farsund: Vi anbefaler sterkt et besøk til Farsund i sommer for de som vil teste den nye Spangereidkanalen. Se hva vi fant fortøyd her: "Arrandir" = Sjøfarer på alvisk. Dette er også et selvbyggerprosjekt! Helt i den andre enden av skalaen. Arrandir er 14 fot !!! lang og har seilt over 10000 mil, Atlanterhavet rundt! Se den historien om Arrandir og en utrolig sjøfarer Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Dette må være en flott arbeidsferie. Misunnelsesverdig. Jeg antar du nå bruker ICE WLAN. Har du sjekket hastigheten på ned og opplasting. Jeg er spent på hvordan systemet vil virke i sommer. Går seilasen nordvestover eller sørover fra Farsund? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Dette ser ut som det kan bli en artig tråd å følge med på for oss som ikke har klart å orden oss sånn at vi kan ta med oss jobben på sjøen, men må sitte inne å kikke ut på vika for å berre observere båter komme og gå. God tur, gler oss til flere bilder og oppfølging. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Ja, vi bruker ICE og har hatt god forbindelse hele veien hit, uten "hull". Hastighet varierer selvfølgelig, men jeg tror ikke vi har vært under 200. Her i Farsund har vi ca. 700 ned og 200 opp. Vi er selvfølgelig på vei vest og nordover. Hvor langt vi kommer vites ikke. Sist vi var der på tur, hadde vi tenkt oss til Bergen, men kom ikke forbi Haugesund, det var altfor mange fine plasser og hyggelige mennesker i Bokanafjord og innover. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Velkommen vestover. å ha en god tur. får bare håpe at sommeren ikke er over ennå. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Til Sjøs Herman Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Høres ut som en koselig og deilig tur. Ha en fin tur, og hold oss oppdadert ,med bilder og informasjon Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Innseiling til Kirkehavn i kveldslys etter en vakker tur langs Listalandet i blikkstille. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Flotte bilder! Fint at dere vil dele turen med oss. Håper været er på deres side under turen. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Noflow Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 fin båt å nyte sjøen på! og ser ut til at dere stort sett har finevær? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Se hva vi fant i Kirkehavn: Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Får hjemlengsel av sånne bilder. (Er i nordsjøen) Kirkehavn er et sted vi ofte besøker. Legg gjerne inn et besøk i Isbua for en kald en. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Marwin Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Se hva vi fant i Kirkehavn: SIKKER på at du ikke trenger en "litt kokekyndig lettmatros", eller?? :rolleyes: Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Bare en liten oppdatering. Vi har nå ligget noen dager i Egersund, dels for jobb og firmabesøk, dels for vente på bedre føre og dels av ren dovenhet. Det er svært tilfredstillende å konstatere at jobbing og kommunikasjon fungerer helt utmerket, akkurat som planlagt. Og vi kommer mer og mer i båtmodus. Det var et ok værvindu i natt, men vi bare gadd bare ikke å gå på natta! Det løyer nok igjen, og det er ikke så nøye hvor vi er, bare vi er i båt. (Som Børresen så godt beskriver.) (Det regner ute, men vi er ikke våt, og har ikke skorpe på leverposteien!) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Har du en eller annen form for "tracking" vi kan følge deg på? Jeg har AIS klasse B sender ombord og drar sørover senere i uka. Men jeg forstår at det er vanskelig med tilgang på AIS data for tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Joda, jeg har AIS klasse B jeg også, men om du finner tracing på nettet vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Jeg skulle startet det forrige innlegget med å si at det er et imponerende elektronisk opplegg du har ombord. Bjørn (Polyglass) er også imponert over båten din. Hvilke(n) type navigasjonssystem har du ombord (foruten Telchart)? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Veldig hyggelig og hilse på dere når dere var i Grimstad. Jeg beklager sterkt at jeg ikke kom tilbake dagen etter, jeg måtte ut og reise med jobben så utsjekking av skuta får vi ta i neste omgang. Forøvrig var skuta intet mindre en imponerende utvendig, spørs om ikke jeg må sikte meg inn på noe slikt ved neste bytte av båt.......... Jeg ønsker god ferd videre til dere begge. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Er vel relativt godt utrustet med: Furuno 1942 hovedradar 6 kW Furuno 841 hjelperadar 4 kW Furuno SC-30 GPS-gyro Interphase foroverseende ekkolodd Datamarine ekkolodd B&G ekkolodd, logg og vindintrumenter 3 x Icom VHF Icom HF SSB 2 x Simrad/Robertson autopiloter -- og det som vi virkelig setter pris på er at båten har Naiad aktive stabilisatorer (gyro + hydraulikk) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 ...-- og det som vi virkelig setter pris på er at båten har Naiad aktive stabilisatorer (gyro + hydraulikk) Jeg har hørt mange som har uttalt dette. Jeg bruker fart som kompensasjon for stabilisatorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.