Jump to content

Regina III på tur


Regina III

Recommended Posts

Jeg kjøpte Sim-kortet da jeg var innom Strömstad på vei sydover. Påfylling gjøres via nettet og kredittkort.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har du fått til påfylling med kredittkort, Lars?

Jeg prøvde det i 2013, men det vat kun svenske kredittkort som ble akseptert, og kun overføring fra svensk bank var mulig. Jeg måtte få en bekjent i Sverige til å skaffe meg oppfyllingskode, 15 siffer, og da gikk det greit å legge inn denne.

 

Ellers er det ikke noe problem å handle inn koder for å ha på lager når man er i Sverige, de har varighet til 2018.

Link to post
Share on other sites

Ingen problemer med Santander kredittkort, 99kr for en ekstra uke og 5GB. Og så vidt jeg har forstått, gjelder kortet også til neste år slik at jeg kan fylle på da også. Men det er jo avhengig av hvor godt ICE sitt 4G opplegg fungerer da.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja med R90 router, men hvordan dekningen på Sæby er har jeg ikke oversikten over, har ikke vært der.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det ble sagt fra ICE at jeg kunne bruke den samme eksterne antennen som før, og dersom det stemmer at de skal sende 4G på samme 450MHz frekvens som før, stemmer det nok. men vent til nye routere kommer i august med å kjøpe antenne, for sikkerhets skyld.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fredericia gamle havn ligger midt i smørøyet innenfor det gamle festningsområdet.

 

bilde

 

Havna er ikke stor, og nå er det fullt utbyggingkaos her. Det graves ut kanaler til en ny kanalisert bydel som skal romme 56 leieligheter og 600 kvm. kontorbygg i første omgang. Visjonen er 1000 boliger og 2800 arbeidsplasser innen 20-25 år.

 

bilde

 

Den første kanalen er snart ferdig. Den starter i gamlehavnen, forrige bilde,

 

bilde

 

og slik skal det bli!

 

bilde

 

Det synes tydelig at her er de glade i vann. Spektakulær fontene foran rådhuset,

 

bilde

 

med pingviner (selvsagt!),

 

bilde

 

og en liten, godt temmet elv midt i gata, helt ned til havna.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Det ble sagt fra ICE at jeg kunne bruke den samme eksterne antennen som før, og dersom det stemmer at de skal sende 4G på samme 450MHz frekvens som før, stemmer det nok. men vent til nye routere kommer i august med å kjøpe antenne, for sikkerhets skyld.

Litt på siden av strengen, men siden dere snakker om nett: Kjøpte et 4G-modem med WiFi utgang, som supplement til ICE. Funker utmerket, 25 MB og ingen ekstra kostnader når jeg bruker tvillingkort og samme datamengde :-) Hvordan det funker utenom steinrøysa, vet jeg ikke. (Spiller forresten mindre rolle, med det elendige været vi har hatt siden påske!)

 

Koser oss med flotte bilder fra Regina III og lar DET være årets tur... Takk for flotte bilder :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Fredericia er en gammel festningsby med godt bevart vollanlegg som tilbyr fine turstier.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Vanntårnet rommet 445000 liter.

 

bilde

 

Jeg vet ikke hva de heter disse to, men det er opplagt at de står der for å passe på festningen. Etter uttrykket å dømme virker det ikke som de tar oppgaven helt alvorlig ?

Link to post
Share on other sites

Årøsund

 

bilde

 

 har en trivelig havn

 
p1070234.jpg
 
med fine fasiliter, store fellesrom, til og med kjøkken.
 
p1070231.jpg
 
Her er turvei langs vannet.
Da kommer en til en campingplass med minibutikk (ellers ingen butikk i Årøsund). Selvfølgelig midtpådagenstengt da vi kom dit, men det gjør ikke noe, vi har det vi trenger.
 
p1200047.jpg
 
Link to post
Share on other sites

Flotte bilder som vanlig Regina III, nesten så man ser frem til å pensjonere seg :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

I Faaborg er den store kaia ved innløpet blitt ISPS, og der ligger "Far Superior" og opptar hele kaia alene. Neste kai er bare for seilskip.

 

bilde

 

Men vi fant fin plass vi, helt inn i havna. God plass da vi la til 12:20, men det ble fort fullt.!

 

bilde

 

På tur i byen.

 

bilde

 

Men stokkrosene da! De skuffer med å ikke ha sprunget ut ennå. "Usedvanlig sent" sa Faaborgianerinnen som solgte stokkrosefrø!

 

bilde

 

Må nesten legge ved et bilde fra hvordan de så ut sist vi var her i 2010.

 

Link to post
Share on other sites

Idag var det en sånn dag på vannet.

 

bilde

 

Bare synd at turen idagkun var på 15 NM.

 

bilde

 

Det var faktisk en hel kaiside ledig her i Søby. Kanskje ikke helt typisk lystbåtvennlig kaifront, men

 

bilde

 

greit nok for oss!

 

bilde

 

Forstår ikke helt at det var klaring nok i innløpet, men det må jo ha vært det. Han hadde jo kommet inn, og vi hørte ikke noe bråk da han gikk ut.

 

Link to post
Share on other sites

Javisst, vi har flott fenderplanke ----- hjemme. Har ikke hatt så stort behov for den her i Danmark, men veldig grei på Vestlandet, mye diverse kaifronter der. Særlig når det bare er stokker opp ned, med stort mellomrum og i tillegg 1.5 meter tidevann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...