Jump to content

Starter til Marna

Wasco

Recommended Posts

NÅ er jeg lei... :headbang:

Har kjøpt ei herlig gammal snekke med en Marna 8-12 hk diesel maskin. Den maler som en katt og er en fryd for øret bare jeg får den i gang. Men her er problemet. Jeg sliter og sliter men får ikke til startteknikken. Når andre prøver får de den i gang på første forsøk.....men når jeg prøver er det omtrent helt umulig.

Jeg har forstått at det er mulig å sette en starter på denne motoren...eller tar jeg feil.

I så fall, er dette en veldig vrien jobb?

Trenger jeg i få fall et ekstra startbatteri?

Hilsen en som sliter.... :eek:

Trur ikke det er en veldig vanskelig jobb og montere starter på denne.

Menne det koster penger da....Ny starter koster 4900,- vis jeg har forstått riktig at du har en 8-12 hk marna M1?

Og ja, jeg ville satt inn et eget batteri til start og heller hatt en batterivelger mellom batteriene så du kan velge hvilke batteri som skal lades når du kjører vis du har liten dynamo.

Dyastarter er selvfølgelig en mulighet.men da må du lage ett eget feste til den som passer på motoren da du ikke får kjøpt dette til denne motoren.menne en komplett dynastarter(bosh) men relèer koster ca 5000kr så er vel egenlig like greit og kjøpe en starter som passer.?

Gå inn på www.marna.no så kan du se hva slags deler som du kan få kjøpt til din motor.

• 3 weeks later...