Jump to content

Smartcraft forhandler

smuss

Recommended Posts

HEI.

noen som kan gi meg link evt tlf nummer fra ein forhandler som har peiling på smartcraft. min lokale wave forhandler kan skaffe ustyre men har ikke peiling når det gjelder spm angående smartcraft.

hadde vært greit med en norsk forhandler/verskted som man kan spørre om råd. PS! jeg skal ikke kjøpe , jeg har fra før, men trenger en fagmann å snakke med.

Stemmer, det var en sak ja..

Men hjernen på smart-craft er det nok ikke. For det motorens hjerne de smartcraft instrumentene viser. Rå motordata fra motorens sensorer.

Ble det til at du tok ut kabelen til/fra/på motoren og sjekka om det hyla på turtall?

Min erfaring er at forhandlerene (les: selgerne) ofte ikke har særlig teknisk peiling, hvis du ikke er heldig og treffer på en kunnskapsrik mekaniker (de finnes heldigvis rundt om de også).

Jeg har fått god hjelp og informasjon på veradoclub.com. For en årsavgift på USD 40 får man i tillegg adgang til et ekspertforum hvor veldig oppegående & sertifiserte eksperter svarer raskt og presist.

det går en slange fra proppellhuset som ikke er i bruk

Mener du fra forsiden av stammen? (mot hekken/båten)

Evt er det trykkloggen(knopmåler) så det har du sikkert ikke da... (sjekk også den andre tråden din er du snill)

hakke knopmåler nei, men har en gps jeg måler fart med. blir akkurat samme alarmen fordi om jeg kobler ut smartcraft instrumentet. så alarmpipelyden er det vel motoren som lager og ikke smartcraften antar jeg da. merk: jeg har koblet ut smartcraften bak instrumentet i dashen, det er kanskje feil det, eller blir smartcraft koplet ut da?!

en ting til. proplemet er vesentlig større når jeg kjører i bølger, noe som får meg til å tenke på at motoren er for høyt plassert, MEN i så tilfelle må det være ett j**la sensitivt system ettersom den gir overspeed før mitt øre klarer å oppfatte noe overturtall.

-sjekker tråder-

Spiller ikke noen rolle hvor du kobler ut, grunnen til at jeg mente du skulle koble fra datakabelen under motordekslet var evt å slippe å skrue opp dashbordet.

Ergo ingen feil med SC-instrumet. (som nevnt før, de leser kun av rå motordata fra hjernen)

har koplet fra smartcraft for en uke siden og skal ut å kjøre nå. kan foresten legge til at det går en slange fra proppellhuset som ikke er i bruk. kan det ha noen sammenheng med at det kommer vann inn i den under kjøring?!

Kommer vann inn i hva? det skal sitte en blindplugg på denne når den ikke er i bruk......

Angående alarmen du får, er du sikker på at det er turtallet den piper på? alarmen piper jo på andre ting som oljenivå/oljetrykk, vanntemp/vanntrykk. Er motoren under 3 år gammel ville jeg bare kjørt dette som en reklamasjonsak og funnet ut hva det er som gjør det, med mindre du føler deg sikker på at det er turtallet....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...