smuss Startet 18.Juni.2008 Del på Facebook Startet 18.Juni.2008 HEI. noen som kan gi meg link evt tlf nummer fra ein forhandler som har peiling på smartcraft. min lokale wave forhandler kan skaffe ustyre men har ikke peiling når det gjelder spm angående smartcraft. hadde vært greit med en norsk forhandler/verskted som man kan spørre om råd. PS! jeg skal ikke kjøpe , jeg har fra før, men trenger en fagmann å snakke med. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Sry, vet ikke om jeg. Men kan ikke vi hjelpe deg da? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
smuss Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 ok. vi prøver igjen. smartcraft avgir nokså ofte oversppeed alarm. når det ikk er overspeed. det kan skje ved f,eks 3800 rpm og 5000 rpm. det er ikke snakk om ventilering og eller kavitering. det er kalibrert korrekt tror jeg. er det noe galt med hjernen på min smartcraft?! geir Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Stemmer, det var en sak ja.. Men hjernen på smart-craft er det nok ikke. For det motorens hjerne de smartcraft instrumentene viser. Rå motordata fra motorens sensorer. Ble det til at du tok ut kabelen til/fra/på motoren og sjekka om det hyla på turtall? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stevens Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Min erfaring er at forhandlerene (les: selgerne) ofte ikke har særlig teknisk peiling, hvis du ikke er heldig og treffer på en kunnskapsrik mekaniker (de finnes heldigvis rundt om de også). Jeg har fått god hjelp og informasjon på veradoclub.com. For en årsavgift på USD 40 får man i tillegg adgang til et ekspertforum hvor veldig oppegående & sertifiserte eksperter svarer raskt og presist. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 har koplet fra smartcraft for en uke siden og skal ut å kjøre nå. kan foresten legge til at det går en slange fra proppellhuset som ikke er i bruk. kan det ha noen sammenheng med at det kommer vann inn i den under kjøring?! Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 http://www.smartcraftnetworked.com/products/manuals.asp Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 det går en slange fra proppellhuset som ikke er i bruk Mener du fra forsiden av stammen? (mot hekken/båten) Evt er det trykkloggen(knopmåler) så det har du sikkert ikke da... (sjekk også den andre tråden din er du snill) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
smuss Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 hakke knopmåler nei, men har en gps jeg måler fart med. blir akkurat samme alarmen fordi om jeg kobler ut smartcraft instrumentet. så alarmpipelyden er det vel motoren som lager og ikke smartcraften antar jeg da. merk: jeg har koblet ut smartcraften bak instrumentet i dashen, det er kanskje feil det, eller blir smartcraft koplet ut da?! en ting til. proplemet er vesentlig større når jeg kjører i bølger, noe som får meg til å tenke på at motoren er for høyt plassert, MEN i så tilfelle må det være ett j**la sensitivt system ettersom den gir overspeed før mitt øre klarer å oppfatte noe overturtall. -sjekker tråder- Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 men jeg burde vel kanskje ja koplet ut smartcraft på motorblokka kanskje ja... kankje det er slik at når jeg kobler ut bak dashen så kobler jeg bare ut de signalene som er på vei til displayet og ikke selve smartcraften Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 (redigert) Forumet på Verado Club kan være en bra plass å stille spørsmål om SmartCraft. Verado Club Forum Redigert 18.Juni.2008 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Spiller ikke noen rolle hvor du kobler ut, grunnen til at jeg mente du skulle koble fra datakabelen under motordekslet var evt å slippe å skrue opp dashbordet. Ergo ingen feil med SC-instrumet. (som nevnt før, de leser kun av rå motordata fra hjernen) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
smuss Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 vel da er det klarlagt, da må det vel være motor som er ett hakk for høyt montert da. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Sitat fra den andre tråden din 3. motor er montert slik at den plata over propellen står ca 1-2 cm under den nederste delen av kjølen. Det er ok plassering Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
csvirus Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 har koplet fra smartcraft for en uke siden og skal ut å kjøre nå. kan foresten legge til at det går en slange fra proppellhuset som ikke er i bruk. kan det ha noen sammenheng med at det kommer vann inn i den under kjøring?! Kommer vann inn i hva? det skal sitte en blindplugg på denne når den ikke er i bruk...... Angående alarmen du får, er du sikker på at det er turtallet den piper på? alarmen piper jo på andre ting som oljenivå/oljetrykk, vanntemp/vanntrykk. Er motoren under 3 år gammel ville jeg bare kjørt dette som en reklamasjonsak og funnet ut hva det er som gjør det, med mindre du føler deg sikker på at det er turtallet.... Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 har tatt kontakt med en forhandler som skulle sjekke opp mitt problem opp mot mercury importøten. Han antydet at det kunne være en gåen sensor eller korrosjon i noen kontakter. Er det mulig og koble ut denne sensoren?! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 vell.. akkurat det ville jeg ikke begynt å fikkle med gitt. Spess om du ikke vet eksakt hvilken det er. Best å la være akkurat det å koble ut sensorer. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.