Jump to content

securemark kontra nssr

ola dunk

Recommended Posts

Hei,

kjøpt meg skjærgårdsjeep. er merket med securemark og har regnr med 3 bokstaver og 3 tall.

er denne registrert hos securemark og evt holder det at den er registrert der. burde jeg sjekke med småbåtregistret eller bare velge en av dem....... hva syns dere der ute????

Dunk

hmm ...

3bokstaver + 3 tall = Nssr/Rssr

Eks: abc123

Securemark`s båtregister = Bokstav + 7tall + bokstav

Eks: A 1234567 B

Selv så valgte jeg securemark+, tyverisikkerthets-meerking og meldte meg inn i deres båtregister. (var irritert i øyeblikket på Nssr/Rssr, så valgte derfor securemark)

Ja, det holder med Securemark! Du får rabatt på forsikringen og det er ikke noen årlig avgift for meldemsskapet der, i motsetning til hos NSSR.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

det er preget inn N....... på skrog og motor. da sjekker jeg nærmere med securemark så får den stå reg der. bare å levere inn eierskifte til demm da kanskje.

Dunk

Selger av båten burde jo ha registreringspapirene på båten? Få tak i disse og meld eierskiftet i henhold til instruksen fra Securemark! Dette inkluderer signatur fra forrige eier som bekrefter eierskiftet.

Edited by Mouche (see edit history)

Betingelser og priser på Securemark finnes her. Det er to typer merking. Standard og pluss. Medlemsskapet koster 250 kroner pr år.

Man behøver IKKE å ha noe medlemsskap for at båten skal være registrert/merket i Securmark! Merkingen virker like godt uten medlemsskap. Securmark Medlemskap er en frivillig tilleggstjeneste.

Og det er ingen årlig avgift i motsetning til registrering i NSSR som koster kr 100 for 1 båt og 50 per båt for flere enn 1 båt.

• 9 months later...