Jump to content

Bytte av rekke på Scand Dynamic 8600/9200

Dynamic 9200

Recommended Posts

Hei.har kjøpt meg en Scand Dynamic 8600.Båten har en uoriginal rekke,som jeg har planer om å bytte.Er det noen som har gjort denne jobben før her inne?hvor mye må jeg "rive"for å komme til i underkant av rekka?

Har også planer om å bytte motor til vinteren.Noen som har ide om motorvalg?bør vel minst ha 250hk?

Hei, rekka har jeg ikke greie på dessverre, men jeg har hatt en 2001 Dynamic siden 2005, den har KAD44P-C motor med DPE drev. Denne motoren er vel oppgitt til 248hk så vidt jeg husker.

Moderat lastet får jeg enkelt 37-38 knop med denne motoren og båten planer fint ned til 15 knop. Fin motor til båten men man vil jo alltid ha mer ;-) Skulle jeg kjøpt den ny i dag ville jeg vel gått for en D6 med 300+ hk

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.