Jump to content

Karnic stjålet i Kristiansand. - bilder

Brynjar

Recommended Posts

Da har jeg henta båten !!!!!! 1000 1000 1000 takk til Ulven, jeg ringer deg i morra :smiley:

Politiet ringte meg i kveld og de sto tilogmed og venta ved båten til jeg kom. Fantastisk !!!!!!

Båten er brutt opp, både tenning og kabin, de har hatt med egen nøkkel til hovedstrømbyteren. Ellers ser det ut til at de har vært greie, masse ting er selvfølgelig vekk men lite er ødelagt. De hadde tiloogmed lagt ut fendere! :eek:

Nå er båten på sin plass igjen og sikra med tjukkere kjetting og ny hengelås. Tracking system er neste på lista..

1000 hjertelig takk til alle som har fulgt med og sett etter båten min, jeg setter uendelig stor pris på det. Min nye venn fra Vennesla skal få belønning, det lover jeg :smiley:

.

.

bmhe

Nok et godt bevis på hvor fortreffelig dette forumer er.... Bra jobba Ulven :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det her er jo bare topp,

men hadde jo vært greit og funnet de som har gjort dette også...

de fortjener litt :smash:

Ja, og skal ikke se bort fra at politiet kanskje kan dra sammenligninger mellom tyveriene..

For i den forrige båten jeg fant, der lå et "wakeboard" eller hva dem kalles, som ikke var hans.. dette er muligens noe som tilhører i denne båten.

Straks han første kontakter meg (når han kom hjem fra ferie), så skal jeg sjekke litt nærmere detaljer om dette er tilfelle.

Hvis så, så har jo politiet litt mer å gå på.

Her er det tydelig at folk stjeler for ut å rase på sjøen, ikke bare sende til østeuropa.

Samt at det viser hvor viktig det er å ta ei leiterunde i kriker og kroker, bare synd at politiet ikke har ressurser til å farte rundt og sjekke litt.

:cheers::drink:

Redigert av Ulven (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Da er båten fortøyd, trippelsikret og tildels sjekket opp. Tyvene har vært relativt greie, det er ikke mye skade.. tenningslås, kabinlås, propell ei luke og litt småtteri. De har selvfølgelig stjålet alt som kan stjeles, tilogmed en gaaammel rusten kniv som lå under dassen :crazy:

Men heldigvis var båten fortøyd med fendre ute og kalesjene var hele. Skal bare koble om endel elektrisk, få inn alarm og skifte propell så er vi klar til ferietur :smiley:

Den godeste Ulven er en absolutt kjærnekar, hyggelig som få og vanskelig å få til å ta imot belønning. Heldigvis fikk jeg lov til å spandere en bedre middag på ham og fruen på en god resturant så jeg håper virkelig de får en fin kveld.

Vi snakket om dette med finnerlønn/bergingslønn.. jeg mener det finnes skrevne eller uskrevne lover om denslags. Jeg har nok ikke råd til å gi Ulven 10% av båtens verdi, men det er kanskje noe mitt forsikringsselskap burde gjort.

Jeg skal i allefall gi dem beskjed om det og formidle navn og adresse til vår helt så får vi se hva de er laget av hos IF.

Riktig god sommer alle sammen :smiley:

Redigert av bmhe (see edit history)

.

.

bmhe

Dette viser definitivt at forumet har kraft. Det er helt utrolig å se hvor mange folk langs hele kysten som har fulgt med og hatt denne tråden i bakhodet når de er ute på sjøen.

Båten lå inne i Rona ja. Et sted man vanligvis ikke færdes medmindre man har noe spesifikt der å gjøre, helt utrolig at Ulven var innom der akkurat nå. :smiley:

Stor takk til Ingar og forumet. Å få spredd budskapet her var nøkkelen til å få tilbake båten min :flag::smiley: :smiley:

.

.

bmhe

Helt enig, syntes `Ulven` burde hatt en "finnerlønn" for dette. :yesnod:
..... men det er kanskje noe mitt forsikringsselskap burde gjort.

Jeg skal i allefall gi dem beskjed om det og formidle navn og adresse til vår helt så får vi se hva de er laget av hos IF.

Dette var en kjempehyggelig avsluttning på dramaet, men er det ikke en selvfølge at IF utbetaler en 10% finnerlønn her?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Jeg snakket faktisk med fvn om dette når båten forsvant og spurte pent om de ville lage en liten sak og kanskje publisere et bilde av båten, men jeg fikk aldri noe mere svar tilbake enn "vi skal se.. kanskje vi ringer deg".

Vil de trykke noe om det som tross alt ble en veldig hyggelig historie skal jeg gjerne fortelle :smiley: Publisitet om problemet rundt båttyveri samt heder til Ulven og Båtplassen vil være vel fortjent.

.

.

bmhe

Flott at båten ble funnet, husker det tidligere har blitt funnet stjålet båt i Rona. Den ble tatt fra Sylinderservice for noen år siden, og funnet i Rona.

Vel det med, finnerlønn tror jeg ikke mann får fra IF.

Reddet en båt som hadde fått motorstopp for noen år siden, den lå og slo inn i fjellet i tung sjø, eieren hadde hoppet på land fra båten, klarte å få tau ombord og trakk den vekk, tauet den i 1 time til en Marina. Eier ba selskapet gi meg bergingslønn, men fikk kun dekket drivstoffutgifter++ (tror jeg fikk kr.1100) 2 timers jobb, inklusive tauing. Båten hadde blitt totalvrak hvis jeg ikke hadde kommet, men det betyr vist ikke noe.

Skal sjekke litt opp idet på mandag hvordan der er med finnerlønn hvis jeg får tid.

Jeg vil tro at det du fikk dekket kristian var bevislige økonomisk tap eller noe i den duren. Du hadde vel et økonomisk tap som følge av en utgift du ellers ikke ville fått og fått dette dekket?

Skal ikke si dette helt sikker siden jeg ikke husker helt hva det korrekte etter loven er.

Husker ikke ordlyden jeg heller, men noe bergingslønn var ikke på tale. MAO så er det ikke noen vits i å sette eget materiell i fare for å redde en båt. Mannen sto på land, kunne bare hentet han på le siden, og kjørt han til land. Båten hadde gått ned, pris ca 100-140.000,-, den fikk skrogskader for noen tusen, + knekt undervannshus, ville anta under kr. 20.000,- i skade den gang. Ville derfor trodd at en bergelønn på 10%, altså kr. 10.000,- ville vært mer lønnsomt for IF en totalhavari.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...