Hansb Startet 1.Juli.2008 Del på Facebook Startet 1.Juli.2008 Hei! Fungerer det greit å sette en cd spiller for bil i en båt? Eller risikerer jeg at en bilspiller vil hoppe lettere enn en maritim spiller (har ei snekke på 25 fot). Grunnen til at jeg lurer på dette har med pris og utvalg å gjøre. Har også lyst til å prøve en spiller med DAB radio, og vurderer å kjøpe denne... Link til stereo Men hvis spilleren hopper i bølgene så forsvinner liksom poenget Noen som har synspunkter på dette? Mvh. Hans Olav Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 1.Juli.2008 Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 Har ingen problemer med at min Pioneer CD-spller hopper når båten hopper over noen bølger i 20 kn ihvertfall. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Hydrox Svart 1.Juli.2008 Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 I en snekke vil jeg tro en vanlig piller vil overleve. I en mindre planende båt som hopper og spretter med dertilhørende bunnslag så bør man nok velge noe for maritimt bruk. Noe annet er at spillere laget for maritimt bruk har ekstra forsegling av kretskort og elektronik. Tar du spilleren med hjem før vinterlagring så forlenger du levetiden på en vanlig spiller. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 1.Juli.2008 Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 Hadde engang en snekke hvor man antakelig kunne brukt LP-spiller.... Har selv brukt vanlig bilspiller i alt fra snekker til daycruiser og cabincruiser. Aldri hatt problemer med det. Men ikke kjøp de billigste kjipeste, de er ofte mer følsomme. Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Hadde engang en snekke hvor man antakelig kunne brukt LP-spiller.... :lol: Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
naumar.no Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 maritime spillere er ikke noe bedre på hopping (de fleste nyere har flere sekunder med buffer-minne til dette), de er bare litt mer sprutsikre. Gå for en bilspiller! Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Andy Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Har selv en Alpine cd-spiller beregnet på bil i båten. Denne er nå 7 år gammel og virker fortsatt OK. Klarte en gang å knekke en cd plate inni da det gikk litt for heftig Dersom du skal kjøpe nytt, kan det være lurt å vurdere en spiller med inngang for usbminne. Da slipper du å tenke på platene. Jeg ville nok også gå for en marinespiller. Sitér dette innlegget Link to post
Hansb Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Siden det ikke er harde slag fra bølger i ei snekke, og spilleren blir tatt med hjem i vinteropplag, så går jeg for en bilspiller. Selv om en maritim spiller helt sikkert er enda bedre. Bestiller hos Komplett.no i Sandefjord. De har ei "hentebu" som er helt genial. Bestiller idag, henter der så fort varen er ferdig pakket (i løpet av dagen?) Takker for gode tips! Mvh. Hans Olav Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Hopping/hakking vil neppe bli det store problemet uansett. Eneste forskjellen på bil og båt(marin) steroer er at sistnevnte er såkalt "sprutsikker". Nå vil jo uansett direkte vannsprut være et lite problem i de fleste båter. Så en bilspiller vil i de aller fleste tilfeller holde nøyaktig like godt som en båtspiller. Største problemet med spillere i båt er ikke sprut, men at de befinner seg i et svært fiendtlig miljø for småelektronikk. Saltdamp har en tendens til å trenge inn i selv de minste åpninger. Jeg og de fleste jeg kjenner i båtmiljøet regner levetiden for en spiller om bord på en plass mellom 3 - 5 år... Som tidligere nevnt i tråden så ville nok jeg også velge en med AUX/USB - utgang i front, slik at jeg kan plugge inn I-pod`en. (Smoke on the water )... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
RonnyB Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Har Sony sin CDX-HS70MW i båten, en Yamarin 76. Har ingen problemer med hopping. Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
10ta9c Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Som tidligere nevnt i tråden så ville nok jeg også velge en med AUX/USB - utgang i front, slik at jeg kan plugge inn I-pod`en. (Smoke on the water )... Om spilleren ikke står i dashbordet, kan det være greit med AUX inngang bak. Koble denne til en fastmontert plugg i dashbordet (+flybridge), og du har mp3 spilleren innen rekkevidde uten ledninger som er i veien. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
SeaRaymond Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Har en pioneer DEH-30MP i min 22 foter, hadde også likens i min tidligere 23 foter, helt suveren spiller, 30 knop i havgaped der båt og propell er oppe av vannet innimellom er null problem, denne fåes med fjernkontroll til en 17-1800 kroner og anbefales av meg iallfall. dersom du har mulighet får innenhus montering er det å foretrekke, plasser den da gjerne slik at fjernkontroll rekker, var forresten uheldig og spylte på min spiller under vasking med ferskvann, lyden forsvant i ene kanalen, men da jeg slo den av og lot den tørke ut, har den siden vært normal igjen, bruk ett deksel til å ha over, slikt fåes kjøptfor under 200,- i maritime butikker. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Jeg og de fleste jeg kjenner i båtmiljøet regner levetiden for en spiller om bord på en plass mellom 3 - 5 år... Da jeg kjøpte min bruktbåt i fjord stod den orginale marine clarion spiller der, denne fungerte helt fint bortsett fra at den ene kanalen koblet ut under høytspilling, skiftet den derfor ut. Dersom du vil ha en marinespiller har jeg sett dem fra ca 1500,- hos maritim a.s, det er jo ikke en galen pris. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Bare å bruke "bilspillere" i båt det. Det som er viktig er sette den i en slik : Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.