BKA Startet 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2008 Hei har en Draco 2000 med en Mercruiser 3.0LX. Motoren er fra 1997. Denne motoren starter OK og går fint i mars på ca 3500 omdr/min. Når jeg kjører på fullt turtall, 4500 omdr/min, kommer det etter en stund en høy knitre lyd fra motoren. Drar av turtall til 3500 igjen, etterhvert så gir knitringen seg. Når jeg da prøvde å øke turtallet, ville den ikke øke. Ble en tur på 1800 omdr/min hjem. Når jeg sjekket ut lyden så kom det vann damp fra motor rommet. Vanskelig å si hvor fra, men det kunne se ut som om det kom fra toppen. Mistenker en gåen topp pakning, men vil det forløpe seg på denne måten. Dvs å miste motorkraft. Er det kjente feil på Mercruiser 3.0LX. Olja på blokka helt OK. Ingen misfarging. Det er ferskvannskjøling på den, og kan ikke si at det har forsvunnet kjølevæske. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Mercruiser 3.0.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Teningsbank.. Litt mye fortening. Når man kjører på full fart kommer det litt olje damp fra motor.. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bearded Beast Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 ja. knitring ville eg og sagt va tenningsbank. juster tilbake fortenningen litt. sjekk gjerne stiften stiften om den er brent og Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Knitring (tenningsbank) pga. for stor fortenning kommer vel ikke først etter en tid? Jeg ville holdt en knapp på gåen toppakning. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Draco24styling Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Knitring (tenningsbank) pga. for stor fortenning kommer vel ikke først etter en tid?Jeg ville holdt en knapp på gåen toppakning. Helt vanlig at tenningsbank blir mer fremtredende ved høyere motortempratur Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.