Jump to content

Hjelp meg med mitt trebåtkjøp !

EivindBu

Recommended Posts

Hei ! er 15 år og har kjøpt min første båt, og er ikke erfaren. Glad det ikke var innenbordsmotor jeg :sweat: har sett på plast hele tia helt til denne dukket opp, BAM ! jeg lurer bare rett og slett på hva dere syntes om kjøpet? Er det noe jeg burde vite? Er det vanskelig og legge tregulv i denne?, syntes det så rimelig teit ut med de derre yogamattene oppi? Jaja jeg skal hente båten i morra, og begynne på lakkingen !:D har spleiset med mor og far!

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

Takk for alle svaar :flag::smiley:

Velkommen på forumet!

Her vil du finne svar på (nesten) alt du lurer på, og på en del du ikke visste at du lurte på....

Båten ser kjempefin ut!

Jeg har ikke så mye greie på trebåter. Jeg har fått med meg at at en trebåt som settes ut første gang etter vinteren vil lekke ganske mye inntil bordene har trutnet. Vær oppmerksom på dette, og ha øse/pumpesystem klare. Ser at noen anbefaler å la båten henge i "stoppen" i krana som setter den ut, men denne båten kanskje ikke skal settes ut med kran.

Lykke til som båteier!

Buster X med Yamaha 70

Hei....og gratulerer med FLOTT båt :seeya:

Det ser jo ut til å være ei riktig fin perle du har fått tak i. Og så synes jeg det var tøft av deg å gå for tre. De fleste i din alder sverger jo til plast.

Jeg er ingen "erfaren" trebåtmann, men jeg er ihuga trebåtentusiast og gleder meg over alt som er bygget av tre og som flyter.

Hva gulvet anngår, så ville det vært fint om du fortalte oss hva som befinner seg under "yogamattene" Det må da befinne seg en eller annen form for et tredekk under disse mattene.

Eller ser jeg at båten trenger "vårpuss" før den settes på sjøen. Her trenger du nok litt hjelp fra fagfolk med tanke på bunnsmøring ol. Men du finner sikker mange "gamle" trebåtfolk som er mer en villige til å innvie en nykommer i trebåtverdenens mystikk :yesnod:

Eller du kan jo "plage" tidligere eier med spørsmål om alt og ingen ting. Det har jeg gjort...og gjør fremdeles. De fleste synes bare det er hyggelig å ha kontakt med den de selger båten til

Hei...bare en ting....ikke mal over den sjarmerende hvite stripa mellom bunnsmøringen og lakken...akkurat DET er viktig for en båt som dette :yesnod:

Redigert av wabra (see edit history)

Vakker båt og et godt valg. Gratulerer :yesnod:

Du skal begynne på lakking sier du, men denne så da ut til å være bra i pussen? Ikke skrap ned alt hvis det ikke er nødvendig. På skøyta måtte vi fjerne alt pga at lakken løsnet og det var store grå partier med treverk både her og der. Etter vi gjorde dette, går vi nå over den hver vår, ser etter løse partier, pusser dem lett og gir det hele et par strøk lakk/olje. (Vet du hva den er behandlet med fra før? Greit å fortsette med samme sort)

Her er en god link. Se under Tips & Trix : http://www.trabatsakuten.nu/

Blir spennende å få høre hva som er under de yogamattene. Enig med deg, de passer ikke helt inn :wink:

Lykke til!

Ja, håper virkelig ikke det er skroget som gjemmer seg under der? Det får jeg vite i dag når jeg ser på den! Tusen takk for alle svar !(I) Skal Se .båten senere. har ikke gitt han pengene enda, men er rimelig bestemt. Har alltid sett på plast, men så plutselig så bare bestemte jeg meg for denne, hvorav den er nærme og.

Yogamatter og yogamatter.. syns no verkjeleg det ser ut som det ligg blåmalte trelemmar neri der eg? :P Uansett flott båt, rette byggemateriale og alt, dei fleste snur seg nok etter ein slik båt! :D

Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt..

Helsing Håkon Berg Gunnarson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...