Suzumar Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Nå har jeg gått fra 30 fot til 20 fots båt og har fått opplevd småbåtenes problemer i forhold til sjøkart. Da jeg hadde den største båten kunne jeg i ro og mak studere kartene og holde dem opp mot kartplotteren og det jeg se. Med mindre båt så slår sjøen slik at det er umulig å lese kart under fart. Ja, selv om en ligger stille så har jeg problemer om det er noe sjø. Derfor blir kartene brukt til å lage reiserute og plotteren + visuelt sjekk brukt under seilas. Har til gode å få noen overraskelser der plotter og visuelt ikke har stemt overens. Har aldri "vært på land" med plotteren. I mine farvann utenfor Bergen så ser jeg ingen grunn til å ikke stole på plotter + sunt vett! Kartene ligger alltid i båten i tilfelle, men blir brukt til å lese som en leser en god bok :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.