Jump to content

Finnes det kvinnelige trebåtentusiaster?

Wasco

Recommended Posts

Etter min korte "fartstid" i de maritime miljøer, er det en ting som slår meg.

Trebåtmiljøene er stort sett gjennomsyret av mannfolk og gjerne godt voksne sådanne (med noen hederlige unntak...heia sleipner :yesnod: )

Finnes det ingen kvinnelige trebåtentusiaster? :rolleyes:

Da tenker jeg ikke bare på kvinner som "henger med" mer eller mindre frivillig fordi den "gærne" gubben absolutt vil ha trebåt :smash:

Men damer som er genuint opptatt av trebåt og alt hva det innebærer

Redigert av wabra (see edit history)

Dessuten så er en trebåtentusiast nettopp fordi en er praktisk annlagt, og ser hvilke båter det er fornuftig å eie :cool:

Tror dessuten helst det er mannfolka som er størst tupperwarefantaster :wink: Hvor mange av dere er det ikke som sier: Jo, trebåt i pussen kan være fint, men det alt for mye arbeid å styre med? Så går dere ned å tilbringer gjerne 5-6 timer i båten pr kveld fordi dette er jo hobbyen deres og det er alltid noe å finne på :smiley:

Redigert av Skjælø (see edit history)

Eg er reine ungdommen, mao.

Men er det forskjell på tre vs. plast, når det gjeld damene, då? Stort sett - MERK - er det vel herremennene som står for det meste på godt og vondt, både blant plast- og treskroga. At det fins untak, er sjølvsagt - men i det store og heile..

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Trodde jeg var litt sånn trebåtentusiast?

Du er ikkje trebåtentusiast. Du er trebåtfantast. Dægger'n, har lest på heimesida di til auget blei stort og vått.. :wink:

Kor er klappesmileyen når ein treng den!?

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Jeg skal ikke skryte på meg å kjenne mange jenter med utpreget sans for trebåt men noen har jeg møtt. Min erfaring er vel at jenter generelt er flinke uansett hvilken båttype de har. Skulle gjerne skrytt mer av damer og båt, men da måtte det i så fall være på rosa sider for ikke å…..

Skal si skuta ble flott Skjælø med ”litt” woman’s touch.

Så får vi håpe Wabra treffer sin kjærlighet som kan få orden på ”treskuta”, for de finnes men dog i et begrenset antall.

Jeg tror macho er et uttrykk som gir et feil virkelighetsbilde i dagens samfunn. Mannsrollen og kvinnerollen har gått gjennom like mange og gradvise oppgraderinger som Microsoft.

En Macho mann henter barna i barnehagen og hjelper til i hjemmet. Båten er i større grad et felles fristed for rekreasjon hvor man fisker litt fisk med barna i fellesskap fordi man har lyst og ikke må.

Om man pusser like mye på båten er mer et praktisk anliggende for det handler fremdeles litt om interesser og hvordan løse oppgaven idividuellt.

Jeg ville blitt sur hvis noen sa jeg ikke kunne passe barna og kona ikke kunne pusse båten. Alle kan hvis de vil og blir gitt en mulighet, og jeg har aldri blitt nektet å ta oppvasken. Her har vi gutta noe å lære av det motsatte kjønn.

Da jeg pusset Tora i marinaen i fjor pratet jeg (selvfølgelig) med alle trebåteierne. Der var det nok en del ganske ivrige damer, ja.

Ellers opplevde jeg dette i sommer, som jeg har fortalt her på bp et annetsted:

Jeg la til på Aker brygge med tresnekka Tora, nypusset for sesongen. En gubbe var på vei inn i en av de STOORE plastbåtene med ei snuppe på slep. Da hun så Tora utbrøt hun: SÅNN båt er det jeg vil ha! Gubben tok det pent og hilste.

Ellers kan jeg også legge til at kona er å regne blant entusiastene også.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Dessuten så er en trebåtentusiast nettopp fordi en er praktisk annlagt, og ser hvilke båter det er fornuftig å eie :cool:

Tror dessuten helst det er mannfolka som er størst tupperwarefantaster :wink: Hvor mange av dere er det ikke som sier: Jo, trebåt i pussen kan være fint, men det alt for mye arbeid å styre med? Så går dere ned å tilbringer gjerne 5-6 timer i båten pr kveld fordi dette er jo hobbyen deres og det er alltid noe å finne på :smiley:

joda men vi gjør ting som er kjekke, og ikke pusser oss ihjel på skrog og andre div trebåt greier :lol::lol::lol::lol: ps dette er ment som en liten spøk..håper trefolket tar den :eek::lol:

]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...