Wasco Startet 25.Juli.2008 Del på Facebook Startet 25.Juli.2008 (redigert) Etter min korte "fartstid" i de maritime miljøer, er det en ting som slår meg. Trebåtmiljøene er stort sett gjennomsyret av mannfolk og gjerne godt voksne sådanne (med noen hederlige unntak...heia sleipner ) Finnes det ingen kvinnelige trebåtentusiaster? Da tenker jeg ikke bare på kvinner som "henger med" mer eller mindre frivillig fordi den "gærne" gubben absolutt vil ha trebåt Men damer som er genuint opptatt av trebåt og alt hva det innebærer Redigert 25.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
SRA Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 nei, kvinner er praktisk annlagt og glad i tupperware Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Fryktet for det ja.... På den andre siden...det er ikke mange mannebein å se i tupperware-partys heller-og takk for det Redigert 25.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Trodde jeg var litt sånn trebåtentusiast? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det var da hyggelig å høre Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
FreddyB Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Kva er godt voksen, forresten? Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Dessuten så er en trebåtentusiast nettopp fordi en er praktisk annlagt, og ser hvilke båter det er fornuftig å eie Tror dessuten helst det er mannfolka som er størst tupperwarefantaster Hvor mange av dere er det ikke som sier: Jo, trebåt i pussen kan være fint, men det alt for mye arbeid å styre med? Så går dere ned å tilbringer gjerne 5-6 timer i båten pr kveld fordi dette er jo hobbyen deres og det er alltid noe å finne på Redigert 25.Juli.2008 av Skjælø (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Kva er godt voksen, forresten? Over 50 Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
FreddyB Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Eg er reine ungdommen, mao. Men er det forskjell på tre vs. plast, når det gjeld damene, då? Stort sett - MERK - er det vel herremennene som står for det meste på godt og vondt, både blant plast- og treskroga. At det fins untak, er sjølvsagt - men i det store og heile.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Ein reine ungdom..... Det er vel derfor du ikke har fått opp øynene for de runde formene enda, men sverger til det avkutta undomelige stilen.... Sorry...klarte ikke å dy meg... Men den diskusjonen er jo avsluttet i en annen tråd Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
FreddyB Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Å jodda, det har vore både flathekka og snurpeforma hekkar i familiens eige - men nokre likar mora, andre likar dattera. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Hansi Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Og noen liker begge to. Hva gjør man da ?? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Vell...konklusjonen så langt er at det i hvert fall finnes EI dame iblant oss trebåtentusiaster og hurra for det Og Skjælø....det er vel bedre at mannfolka tilbringer 5-6 timer med å pussle i båten, en at de sitter foran TV og drikker øl og stapper i seg pizza...... Men det kan jo hende at det er akkurat det de gjør nede i båten også Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 det er vel bedre at mannfolka tilbringer 5-6 timer med å pussle i båten, en at de sitter foran TV og drikker øl og stapper i seg pizza...... Jepp, det der bruker også være et av (trebåt)argumentene mine Bedre å bruke kveldene i båten enn å sitte apatisk å glo på TV`en Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
FreddyB Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Trodde jeg var litt sånn trebåtentusiast? Du er ikkje trebåtentusiast. Du er trebåtfantast. Dægger'n, har lest på heimesida di til auget blei stort og vått.. Kor er klappesmileyen når ein treng den!? Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Takk for hyggelig ord Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
logget av Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg skal ikke skryte på meg å kjenne mange jenter med utpreget sans for trebåt men noen har jeg møtt. Min erfaring er vel at jenter generelt er flinke uansett hvilken båttype de har. Skulle gjerne skrytt mer av damer og båt, men da måtte det i så fall være på rosa sider for ikke å….. Skal si skuta ble flott Skjælø med ”litt” woman’s touch. Så får vi håpe Wabra treffer sin kjærlighet som kan få orden på ”treskuta”, for de finnes men dog i et begrenset antall. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Nå er ikke jeg på jakt etter noen damer til å ordne skuta mi....det skal jeg klare selv Men jeg hadde liksom inntrykk av at trebåtmiljøet var utpreget macho...men det kan jo se ut som om jeg tar feil Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
logget av Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg tror macho er et uttrykk som gir et feil virkelighetsbilde i dagens samfunn. Mannsrollen og kvinnerollen har gått gjennom like mange og gradvise oppgraderinger som Microsoft. En Macho mann henter barna i barnehagen og hjelper til i hjemmet. Båten er i større grad et felles fristed for rekreasjon hvor man fisker litt fisk med barna i fellesskap fordi man har lyst og ikke må. Om man pusser like mye på båten er mer et praktisk anliggende for det handler fremdeles litt om interesser og hvordan løse oppgaven idividuellt. Jeg ville blitt sur hvis noen sa jeg ikke kunne passe barna og kona ikke kunne pusse båten. Alle kan hvis de vil og blir gitt en mulighet, og jeg har aldri blitt nektet å ta oppvasken. Her har vi gutta noe å lære av det motsatte kjønn. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Da jeg pusset Tora i marinaen i fjor pratet jeg (selvfølgelig) med alle trebåteierne. Der var det nok en del ganske ivrige damer, ja. Ellers opplevde jeg dette i sommer, som jeg har fortalt her på bp et annetsted: Jeg la til på Aker brygge med tresnekka Tora, nypusset for sesongen. En gubbe var på vei inn i en av de STOORE plastbåtene med ei snuppe på slep. Da hun så Tora utbrøt hun: SÅNN båt er det jeg vil ha! Gubben tok det pent og hilste. Ellers kan jeg også legge til at kona er å regne blant entusiastene også. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Rui lui Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Dessuten så er en trebåtentusiast nettopp fordi en er praktisk annlagt, og ser hvilke båter det er fornuftig å eie Tror dessuten helst det er mannfolka som er størst tupperwarefantaster Hvor mange av dere er det ikke som sier: Jo, trebåt i pussen kan være fint, men det alt for mye arbeid å styre med? Så går dere ned å tilbringer gjerne 5-6 timer i båten pr kveld fordi dette er jo hobbyen deres og det er alltid noe å finne på joda men vi gjør ting som er kjekke, og ikke pusser oss ihjel på skrog og andre div trebåt greier ps dette er ment som en liten spøk..håper trefolket tar den Sitér dette innlegget ] Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Det er nok dette som er forskjellen på en trebåtentusiast og en som ikke er det. En trebåtentusiast synes at nettopp pussingen og malingen og lakkingen....det er DET som er kjekt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Rui lui Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Det er nok dette som er forskjellen på en trebåtentusiast og en som ikke er det.En trebåtentusiast synes at nettopp pussingen og malingen og lakkingen....det er DET som er kjekt ja det har du sikkert rett i Sitér dette innlegget ] Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Lukten av maling og lakk, blandet med med lukten av dielse, sjø og litt parafin fra primusen...det er som balsam for en trebåtelskers sjel Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
2nd Trikker'n Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Du (Skjælø) er ikkje trebåtentusiast. Du er trebåtfantast. Dægger'n, har lest på heimesida di til auget blei stort og vått.. Entusiast, ikke fantast! Blå leseil? Ellers - flott skute og hjemmeside Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.