tom-ass Startet 25.Juli.2008 Del på Facebook Startet 25.Juli.2008 (redigert) I dag er den "store" dagen i år, den dagen jeg sjøsetter i Oslo for å tilbringe de neste 2-3 ukene i båten. Båten er 24 fots snekke, og vi er to personer. Vi er vant til ferskvann og helgeturer. Så 2-3 ukers erfaring fra båt er nytt for meg. Vi har pakka: 4 klesskift (det er vel vaskemaskiner på gjestehavnene??) Alt som har med badet å gjøre Kart Redningsvester PDA med GPS og kart Papirkart Håndholdt kompass olje Skjøteledning Plaster og paraset Ankerdram Masse tau Mat og drikke Verktøykassa Fiskestang Ekstra pærer til lanterner Regntøy Termos Propan til matlaging Impeller Reimer Bøtte Varme klær Noen som har noe å tilføye? Redigert 26.Juli.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
arino Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
HC74 Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Passer og kanskje en linjal. Veldig greit når du sitter på kvelden med papirkartet og skal planlegge neste dags etappe. :) Lykke til! mvh HC Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Impregnerings boks/flaske for kalesje Nei, det dropper jeg... Passer og kanskje en linjal. Det er pakket! :) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Wasco Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Laptop...er det mulig å leve uten den? Redigert 25.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
tom-ass Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg har PDA, så det holder! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Twilight Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Ser du har med ankerdram, så da har du vel anker også? Drivanker? Nødbluss ? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Hva skal du med regntøy? Totalt unødvendig. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Mariell Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 1.hjelpsskrin m.bla en pinsett, noen plasterstrips,enkeltmanspakker og gasbind. kun plaster syns jeg er lite. spessielt hvis du har barn med. Reserve olje filter og diesel filter. 10 liters dunk med ekstra diesel assortert med slangeklemmer Ducktape (Solvtape) Tube med tec7 eller sikaflex el tape solkrem Myggspray Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
jumbo Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) pass på at verktøykassa har det verktøyet du trenger. lommelykt en god kniv gjestehavner har ofte vaskemaskin Redigert 25.Juli.2008 av jumbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Lader til mobiltelefonen Sitér dette innlegget TMS Link to post
FreddyB Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Og ladar til PDA'en. Kryssordhefte Lesestoff Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Brutus Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Multimeter kan vaere lurt. Vet ikke hvot langt dere skal, men grab bag med sikkerhetsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Visakortet..... Alt annet kan skaffes underveis om behovet skulle oppstå. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Jawik Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 SUDOKU Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Vanlige hvite sukkerbiter. Press på stikket hvis du blir stukket av en veps, og giften går inn i sukkerbiten. Kona er allergisk, men når vi drar ut giften med sukkerbit gjør det mindre vondt - og hevelsen kommer ikke... ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
2nd Trikker'n Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Et lydsignal eller hva det nå heter "Dings som gir kraftig lyd når den trykkes på eller blåses i eller sveives på" Klype kona er ikke godkjent! Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Ja ja. Visakortet er med, så jeg får kjøpe det som trengs etterhvert. Nå er vi iallefall snart på drøbak, og satser på en bryggeplass der. Ellers er det stille og fin sjø og behaglig tempratur i lufta. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Ojda Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Så var det dette med Båtplassvimpelen da, men det er kansje litt sent å tenke på nå om du ikke har. Har skummet tråden, men kan ikke se noen som har nevnt fotoapparat. Om det er glemt er jo nødløsningen engangskamera. En annen ting jeg ikke ville reist uten er en havneguid over området du har tenkt deg. Det er flott til å finne fine trygge havner i området du er når du trenger det. God tur, selv er jeg på veg hjem etter en ferieuke som endte i Risør før jeg snudde. Til Oslo og en ukes jobb før flere ferieuker skal nytes. Har du planlagt hvor færden skal gå da? Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
tom-ass Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 kamera er med så klart. og selvfølgelig også båtplassvimpel i lysmasta! Vi skal også til risør. havneguiden var utsolgt på min lokale sjappe! ligger nå i drøbak, og her var det jammen bluesfestival. Blues er ikke min type musikk, men det er liv. meget hjelpsomme havnevakter her, og en full havn! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Hvor har du planer om å dra tom-ass? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Vi skal snu i Risør. Skal liksom på trebåtfestivalen da... Foruten Risør, så har vi lagt følgende rute: Drøbak (her er vi nå) Moss (innom på lørdag) Tønsberg (overnatte til søndag) Stavern (innom) Nevlunghavn (overnatte til mandag) Jomfruland (innom) Risør. Jeg er ikke kjent i di forskjellige havnene, bortsett fra Jomfruland og risør. I moss er det vel longside i kanalen som gjelder? De andre plassene vet jeg ingenting om. Fint om noen guider meg til bryggene... :) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 (redigert) Her kommer en liten rapport fra turen. Vi dro fra sandvika fredag kveld med mål for drøbak. Der var det masse liv pga en bluesfestival. Meget hjelpsomme havnevakter som guidet oss på ledige plasser. Videre gikk vi til moss og spiste pizza og handla. Turen gikk videre til tønsberg. Der fant vi plasser ved siden av hverandre. Vi gikk ut igjen på formiddagen mot Stavern, og her er vi nå, vi går videre over rakke etterpå da været og vind er bra. Edit: skrivefeil :) Redigert 27.Juli.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
FreddyB Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Der var det masse lik pga en bluesfestival. Det pleier å ryke til ei sjel eller sju på desse bluesfestivalane, ja.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.