Jump to content

I dag skal jeg på fjorden, hva har jeg glemt?

tom-ass

Recommended Posts

I dag er den "store" dagen i år, den dagen jeg sjøsetter i Oslo for å tilbringe de neste 2-3 ukene i båten.

Båten er 24 fots snekke, og vi er to personer. Vi er vant til ferskvann og helgeturer. Så 2-3 ukers erfaring fra båt er nytt for meg.

Vi har pakka:

4 klesskift (det er vel vaskemaskiner på gjestehavnene??)

Alt som har med badet å gjøre

Kart

Redningsvester

PDA med GPS og kart

Papirkart

Håndholdt kompass

olje

Skjøteledning

Plaster og paraset

Ankerdram

Masse tau

Mat og drikke

Verktøykassa

Fiskestang

Ekstra pærer til lanterner

Regntøy

Termos

Propan til matlaging

Impeller

Reimer

Bøtte

Varme klær

Noen som har noe å tilføye?

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

1.hjelpsskrin m.bla en pinsett, noen plasterstrips,enkeltmanspakker og gasbind. kun plaster syns jeg er lite. spessielt hvis du har barn med.

Reserve olje filter og diesel filter.

10 liters dunk med ekstra diesel

assortert med slangeklemmer

Ducktape (Solvtape)

Tube med tec7 eller sikaflex

el tape

solkrem

Myggspray

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vanlige hvite sukkerbiter. Press på stikket hvis du blir stukket av en veps, og giften går inn i sukkerbiten.

Kona er allergisk, men når vi drar ut giften med sukkerbit gjør det mindre vondt - og hevelsen kommer ikke... ;-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Så var det dette med Båtplassvimpelen da, men det er kansje litt sent å tenke på nå om du ikke har.

Har skummet tråden, men kan ikke se noen som har nevnt fotoapparat.

Om det er glemt er jo nødløsningen engangskamera.

En annen ting jeg ikke ville reist uten er en havneguid over området du har tenkt deg.

Det er flott til å finne fine trygge havner i området du er når du trenger det.

God tur, selv er jeg på veg hjem etter en ferieuke som endte i Risør før jeg snudde.

Til Oslo og en ukes jobb før flere ferieuker skal nytes.

Har du planlagt hvor færden skal gå da?

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

kamera er med så klart. og selvfølgelig også båtplassvimpel i lysmasta! Vi skal også til risør. havneguiden var utsolgt på min lokale sjappe!

ligger nå i drøbak, og her var det jammen bluesfestival. Blues er ikke min type musikk, men det er liv.

meget hjelpsomme havnevakter her, og en full havn!

Vi skal snu i Risør. Skal liksom på trebåtfestivalen da... Foruten Risør, så har vi lagt følgende rute:

Drøbak (her er vi nå)

Moss (innom på lørdag)

Tønsberg (overnatte til søndag)

Stavern (innom)

Nevlunghavn (overnatte til mandag)

Jomfruland (innom)

Risør.

Jeg er ikke kjent i di forskjellige havnene, bortsett fra Jomfruland og risør. I moss er det vel longside i kanalen som gjelder? De andre plassene vet jeg ingenting om. Fint om noen guider meg til bryggene... :)

Her kommer en liten rapport fra turen. Vi dro fra sandvika fredag kveld med mål for drøbak. Der var det masse liv pga en bluesfestival. Meget hjelpsomme havnevakter som guidet oss på ledige plasser.

Videre gikk vi til moss og spiste pizza og handla. Turen gikk videre til tønsberg. Der fant vi plasser ved siden av hverandre.

Vi gikk ut igjen på formiddagen mot Stavern, og her er vi nå, vi går videre over rakke etterpå da været og vind er bra.

Edit: skrivefeil :)

Redigert av tom-ass (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...